+ | P:1.dr.sc. Ivan Rajković MBA, v.pred. P:2.dr.sc. Vjeran Bušelić prof. v.šk. A:dr.sc. Vjeran Bušelić prof. v.šk. A:dr.sc. Ivan Rajković MBA, v.pred. | Informacijska pismenost i kritičko razmišljanje | 30+30 (30+0+0+0) (90) | 5 | 212811 | NE |
Šifra WEB/ISVU
| 30768/212811
| ECTS
| 5
| Akademska godina
| 2024/2025
|
Naziv
| Informacijska pismenost i kritičko razmišljanje
|
Status
| 1. semestar - Organizacija i informatizacija ureda (Izvanredni prijediplomski informatika) - Obavezni predmet1. semestar - Organizacija i informatizacija ureda (Redovni prijediplomski informatika) - Obavezni predmet
|
Pripadnost
| Područje društvenih znanosti 5.04. Informacijske i komunikacijske znanosti Stručni predmet (Katedra za aplikativne sustave)
|
Izvedba nastave
| Predavanja + vježbe (auditorne+laboratorij+seminar+konstrukcijske) Samostalan rad
| 30+30 (30+0+0+0) 90
|
Izvođači
| Predavanja:1. dr.sc. Ivan Rajković MBA, v.pred. Predavanja:2. dr.sc. Vjeran Bušelić prof. v.šk. Auditorne vježbe:dr.sc. Vjeran Bušelić prof. v.šk. Auditorne vježbe:dr.sc. Ivan Rajković MBA, v.pred.
|
Cilj predmeta
| Stjecanje osnovnih znanja iz područja informacijske pismenosti i kritičkog razmišljanja
| Ishodi učenja: | 1.analizirati osnovne karakteristike modernih pismenosti - digitalne, vizualne, medijske, informatičke i informacijske. Razina:6 2. prosuditi vrstu i opseg dane/prepoznate informacijske potrebe. Razina:7 3.pripremiti tražene informacije brzo i efikasno korištenjem internetskog okruženja. Razina:6,7 4. kritički prosuđivati odabrane izvore i prikupljene informacije. Razina:7 5.izgraditi i izložiti jasno artikuliran i argumentiran relevantan stav (razloge, tvrdnje, dileme, …). Razina:6,7 6. integrirati efektno kompletirane informacije radi ostvarenja dane namjere. Razina:6,7 7. prosuditi etičnost korištenja informacija vrednovanjem izvora informacija. Razina:7 8. pripremiti iznijeti i obraniti stav u debati s drugim timom.. Razina:6,7
| Način izvođenja predavanja | Frontalna, ex cathedra Analiza primjera, case studies Demonstracije Simulacije Modeliranje Diskusija problema Pitanja - odgovori Seminar, izlaganje studenta s raspravom Izlaganje domaćih zadaća
| Način izvođenja auditornih vježbi | Grupno rješavanje zadanih problema Analiza klasične literature Analiza literature na webu, knowledge mining Pisanje eseja Rasprave, brainstorming Mapiranje pojmova, mind-mapping Međusobno zadavanje i rješavanje problema Radionica
| Sadržaj predavanja | 1.Uvod. Pregled i upoznavanje s modernim pismenostima - digitalna, vizualna, medijska, informatička i informacijska pismenost. Ciljevi kolegija, 2h, Ishodi:1 2.Osnove informacijske pismenosti. Standardi i modeli., 2h, Ishodi:1,2,3,4,5,6,7 3.Osnove kritičkog razmišljanja. Model kritičkog razmišljanja. Kritičko i kreativno razmišljanje., 2h, Ishodi:1,2,3,4,5,6,7 4.Vizualna pismenost. Sadržaj i forma. Simbolika i semnatika. Kulturni, društveni i povijesni kontekst., 2h, Ishodi:1,6 5.Medijska pismenost. Vještine medijske pismenosti., 2h, Ishodi:1,6 6.Digitalna i informatička pismenost., 2h, Ishodi:1,2,3,4,5,6,7 7.Kolokvij. Zajedničko ispravljanje i komentiranje. Diskusija., 2h, Ishodi:1,2,3,4,5,6,7 8.Vještine kritičkog razmišljanja. Razina 1 - Znanje. Identifikacija i prisjećanje., 2h, Ishodi:1,2,3,4,5,6,7 9.Vještine kritičkog razmišljanja. Razina 2 - Razumijevanje. Organizacija i odabir činjenica i ideja., 2h, Ishodi:1,2,3,4,5,6,7 10.Vještine kritičkog razmišljanja. Razina 3 - Primjena. Korištenje činjenica, pravila i principa., 2h, Ishodi:1,2,3,4,5,6,7 11.Vještine kritičkog razmišljanja. Razina 4 - Analiza. Razlaganje cjeline u komponente, 2h, Ishodi:1,2,3,4,5,6,7 12.Vještine kritičkog razmišljanja. Razina 5 - Vrednovanje. Razvijanje mišljenja, prosudbi ili odluka., 2h, Ishodi:1,2,3,4,5,6,7 13.Vještine kritičkog razmišljanja. Razina 6 - Stvaranje. Sintetiziranje ideja iz raznih izvora radi stvaranja novih perspektiva ili proizvoda., 2h, Ishodi:1,2,3,4,5,6,7 14.Informacijska pismenost i obrazovanje. Učiti kako učiti. Cjeloživotno obrazovanje., 2h, Ishodi:1 15.Kompetencije. Generičke kompetencije. Zapošljivost., 2h, Ishodi:1
| Sadržaj auditornih vježbi | 1.Upoznavanje s zadacima. Organizacija u timove. Vremenski plan vježbi i način rada. Predstavljanje tema. Repozitoriji i komunikacijska pravila, 2h, Ishodi:1,2,3,4,5,6,7 2.Vježbanje uloge 1 – Voditelj tima: Sažimanje dobivene teze, priprema ključnih riječi., 2h, Ishodi:1,2,3,4,5,6,7 3.Vježbanje uloge 2 - Analitičar/Sakupljač: Odabir izvora i prikupljanje podataka., 2h, Ishodi:1,2,3,4,5,6,7 4.Vježbanje uloge 3 - Evaluator: CRAAP metoda i valuacija prikupljanih materijala., 2h, Ishodi:1,2,3,4,5,6,7 5.Logika i zaključivanje. Induktivno i deduktivno., 2h, Ishodi:1,2,3,4,5,6,7 6.Mentalni modeli u obrazovanju. Mentalne mape., 2h, Ishodi:1,2,3,4,5,6,7 7.Razumijevanje rada s Chat GPT i drugim Gen AI alatima., 2h, Ishodi:1,2,3,4,5,6,7 8.Vježbanje uloge 4 - Sintetizator: Sažimanje informacija i argumentiranje ideje., 2h, Ishodi:1,2,3,4,5,6,7 9.Vježbanje uloge 5 - Debater: Toulminova metda argumentacije. Priprema debate., 2h, Ishodi:1,2,3,4,5,6,7 10.Vježbanje uloge 6 - Debater: Priprema za kontrapitanja., 2h, Ishodi:1,2,3,4,5,6,7 11.Debata grupa 1/3, 2h, Ishodi:1,2,3,4,5,6,7 12.Debata grupa 2/3, 2h, Ishodi:1,2,3,4,5,6,7 13.Debata grupa 3/3, 2h, Ishodi:1,2,3,4,5,6,7 14.Zajedničko komentiranje debata., 2h, Ishodi:1,2,3,4,5,6,7 15.Ponavljanje i savjeti za usmeni ispit., 2h, Ishodi:1,2,3,4,5,6,7
| Materijalni uvjeti za izvedbu predmeta | Elementarni: predavaona, ploča, kreda... Bijela ploča sa flomasterima Projektor Video oprema
| Ishodi | 6#7 | Literatura | Preporučena
1. Špiranec, Banek, „Informacijska pismenost – Teorijski okviri i polazišta“, ZIS Zagreb, 2008.
2. Buchberger, „Kritičko mišljenje – priručnik kritičkog mišljenja, slušanja, čitanja i pisanja“, Universitats, 2012.
Dopunska:
1. Bassham , Irwin , Nardone , "Wallace, Critical Thinking: A Student's Introduction", 4th Edition, McGraw-Hill, 2011.
2. Butterworth, Thwaites, "Thinking Skills", 2nd Edition Cambridge University Press, 2013.
3. Thomson, "Critical Reasoning", Routledge; 3 edition, 2008
| Uvjeti za potpis (obaveze studenta) | 50% dolaznosti uz aktivno sudjelovanje i pravovremeno izvršavanje zadanih obaveza vezano uz praktičan rad | Provjera znanja u semestru | Redovitost pohađanja (15+15 provjera)
Kolokvij, teorijska pitanja (1 provjere)
Praktični rad (2 provjere) | Način polaganja ispita nakon semestra | Usmeni ispit:
Dolaznost - 10% (kriterij za prolaz 50%)
Teorijska provjera - 20% (kriterij za prolaz 50%)
Prva praktična provjera (samostalni rad) - 20% (kriterij za prolaz 100%)
Druga praktična provjera (grupni rad) - 20% (kriterij za prolaz 100%)
Usmeni ispit - 30% | Praćenje rada studenta: | Aktivnost | ECTS | Pohađanje nastave () | 1 | Kontinuirana provjera znanja () | 1 | Esej () | 1 | Referat () | 1 | Usmeni ispit () | 1 |
| Napomena | Iz ovog predmeta moguća je izrada završnog/diplomskog rada | ISVU ekvivalencije: | 156271;212765; | Izradio prijedlog | dr.sc. Vjeran Bušelić, prof. v.šk. | |
+ | A:1.v.pred. Valter Perinović mag. kineziologije A: Marko Milanović | Kineziološka kultura I | 0+30 (30+0+0+0) (0) | 1 | 143284 | NE |
Šifra WEB/ISVU
| 30194/143284
| ECTS
| 1
| Akademska godina
| 2024/2025
|
Naziv
| Kineziološka kultura I
|
Status
| 1. semestar - Organizacija i informatizacija ureda (Redovni prijediplomski informatika) - Obavezni predmet1. semestar - Elektroničko poslovanje (Redovni prijediplomski informatika) - Obavezni predmet1. semestar - Informatički dizajn (Redovni prijediplomski informatika) - Obavezni predmet
|
Pripadnost
| Područje društvenih znanosti 5.10. Kineziologija Opći predmet (Katedra za zajedničke predmete, katedra za kineziološku kulturu)
|
Izvedba nastave
| Predavanja + vježbe (auditorne+laboratorij+seminar+konstrukcijske) Samostalan rad
| 0+30 (30+0+0+0) 0
|
Izvođači
| Auditorne vježbe:1. v.pred. Valter Perinović mag. kineziologije Auditorne vježbe: Marko Milanović
|
Cilj predmeta
| Razviti kod studenta naviku bavljenja športom, poboljšanje psihofizičke kondicije te kulture ponašanja.
| Ishodi učenja: | 1.pokazati pravilno izvođenje tehničkih elemenata pojedine sportske aktivnosti. Razina: 2.objasniti osnovne termine pojedine sportske aktivnosti. Razina: 3.izraziti osnovna pravila pojedine sportske aktivnosti. Razina: 4.prepoznati vježbe za mišićne skupine. Razina: 5.objasniti važnost zagrijavanja i istezanja u sportskoj aktivnosti . Razina: 6.opisati organizaciju i provođenje studentskih sportskih natjecanja . Razina: 7.razmotriti važnost redovite tjelovježbe tijekom cijelog života. Razina:
| Uključenost ishoda učenja u ishodima studija: | 6.5.ID Realizirati dizajnerska rješenja u području grafičkih tehnologije i multimedijalnih sadržaja.: 0h od 30h | Način izvođenja auditornih vježbi | Ostalo, upisati Aktivnosti
| Sadržaj auditornih vježbi | 1.Ponavljanje tehničkih elemenata pojedine kineziološke aktivnosti, 2h, Ishodi:1 2.Ponavljanje tehničkih elemenata pojedine kineziološke aktivnosti, 2h, Ishodi:1 3.Usvajanje novih elemenata pojedine kineziološke aktivnosti, 2h, Ishodi:2 4.Usvajanje novih elemenata pojedine kineziološke aktivnosti, 2h, Ishodi:2 5.Usavršavanje elemenata pojedine kineziološke aktivnosti, 2h, Ishodi:3 6.Usavršavanje elemenata pojedine kineziološke aktivnosti, 2h, Ishodi:3 7.Usvajanje kompleksa vježbi zagrijavanja za pojedinu kineziološku aktivnost, 2h, Ishodi:4 8.Usvajanje kompleksa vježbi istezanja za pojedinu kineziološke aktivnosti, 2h, Ishodi:5 9.Ponavljanje osnovnih pravila pojedine kineziološke aktivnosti, 2h, Ishodi:6 10.Primjena pomoćnih i elementarnih igara u procesu učenja pojedine kineziološke aktivnosti, 2h, Ishodi:7 11.Usvajanje osnovnih tehničko-taktičkih elemenata pojedine kineziološke aktivnosti, 2h, Ishodi:6 12.Usvajanje osnovnih tehničko-taktičkih elemenata pojedine kineziološke aktivnosti, 2h, Ishodi:6 13.Natjecanje i igra, 2h, Ishodi:5 14.Natjecanje i igra, 2h, Ishodi:5 15.Uvježbavanje i automatizacija vježbi u svrhu prevencije od ozljeda., 2h, Ishodi:4
| Materijalni uvjeti za izvedbu predmeta | Posebna oprema, navesti Ovisi o sportu
| Ishodi | 7#6 | Literatura | Nema | Uvjeti za potpis (obaveze studenta) | Aktivnost | Provjera znanja u semestru | Praktični ispit#1#1#100$ | Način polaganja ispita nakon semestra | Praktični ispit#1#1#100$ | Praćenje rada studenta: | Aktivnost | ECTS | Pohađanje nastave () | 1 |
| Napomena | Iz ovog predmeta nije moguća izrada završnog/diplomskog rada | ISVU ekvivalencije: | 38665;85280; | Izradio prijedlog | pred. Valter Perinović prof. kineziologije, 27.4.2012 | |
+ | P:1.dr. sc. Ivana Božić Dragun v. pred. A:dr. sc. Ivana Božić Dragun v. pred. A: Maja Ćurić A: Zrinka Zekić | Matematika I | 30+45 (45+0+0+0) (105) | 6 | 155821 | NE |
Šifra WEB/ISVU
| 30282/155821
| ECTS
| 6
| Akademska godina
| 2024/2025
|
Naziv
| Matematika I
|
Status
| 1. semestar - Organizacija i informatizacija ureda (Redovni prijediplomski informatika) - Obavezni predmet1. semestar - Elektroničko poslovanje (Redovni prijediplomski informatika) - Obavezni predmet1. semestar - Informatički dizajn (Redovni prijediplomski informatika) - Obavezni predmet
|
Pripadnost
| Područje prirodnih znanosti 1.01. Matematika Opći predmet (Katedra za zajedničke predmete, katedra za matematiku)
|
Izvedba nastave
| Predavanja + vježbe (auditorne+laboratorij+seminar+konstrukcijske) Samostalan rad
| 30+45 (45+0+0+0) 105
|
Izvođači
| Predavanja:1. dr. sc. Ivana Božić Dragun v. pred. Auditorne vježbe:dr. sc. Ivana Božić Dragun v. pred. Auditorne vježbe: Maja Ćurić Auditorne vježbe: Zrinka Zekić
|
Cilj predmeta
| Usvajanje gradiva i razvijanje vještina potrebnih za samostalno rješavanje zadataka iz programa.
| Ishodi učenja: | 1.izračunati vrijednost izraza s osnovnim aritmetičkim operacijama u kojima se pojavljuju kompleksni brojevi. Razina:6 2.nacrtati položaj kompleksnog broja u Gaussovoj ravnini. Razina:6 3.izračunati determinantu i jednostavne izraze s matricama. Razina:6 4.izračunati izraze s vektorima. Razina:6 5.riješiti sustav linearnih jednadžbi. Razina:6 6.razviti shvaćanje definicije funkcije, kompozicije fukcija i inverza funkcije. Razina:6,7 7.klasificirati funkcije: parne/neparne, injekcije/surjekcije/bijekcije. Razina:6,7 8.klasificirati elementarne funkcije: potencije, polinomi, eksponecijalne f., logaritamske f., . Razina:6,7 9.skicirati grafove polinoma, trigonometrijskih f. i racionalne funkcije bez pomoći derivacija. Razina:6 10.izračunati limes funkcije. Razina:6 11.izračunati derivaciju funkcije. Razina:6 12.skicirati graf funkcije uz pomoć derivacija i kritičnih točaka. Razina:6
| Način izvođenja predavanja | Frontalna, ex cathedra Diskusija problema Pitanja - odgovori Gradivo se izlaže u predavaonici uz mnogo komentara i primjera prezentiranih korak po korak na ploči.
| Način izvođenja auditornih vježbi | Ostalo, upisati Zadaci iz svakog tematskog područja se, uz komentare, rješavaju na ploči.
| Sadržaj predavanja | 1.Determinanta (2. reda - formula, 3. reda Sarusovo pravilo i Laplaceov razvoj, 4. reda Laplaceov razvoj i elementarne transformacije), 2h, Ishodi:3 2.Sistem linearnih jednadžbi, rješavanje Cramerovim pravilom i Gauss-Jordanovim postupkom eliminacije, 2h, Ishodi:3,5 3.Pravac i parabola, 2h, Ishodi:9 4.Kompleksni brojevi, algebarski i trigonometrijski zapis kompleksnog broja, osnovne aritmetičke operacije s kompleksnim brojevima (zbrajanje, oduzimanje, množenje, dijeljenje, potenciranje cijelim brojem, korjenovanje (racionalni eksponent)), Gaussova ravnina, 2h, Ishodi:1 5.1. kolokvij, 2h, Ishodi:1,3,5,9 6.Funkcije, definicija, domena, kodomena, područje definicije, slika funkcije, injekcija, surjekcija, bijekcija, graf funkcije, rast i pad funkcije, monotonost, kompozicija funkcija, inverz funkcije, parne i neparne funkcije, nultočke, 2h, Ishodi:6,7,8 7.Elementarne funkcije: potencije, polinomi, eksponencijalne funkcije, logaritamske funkcije, trigonometrijske funkcije, hiperbolne funkcije, 2h, Ishodi:6,7,8 8.Limes, 2h, Ishodi:10 9.Skiciranje grafova nekih funkcije (polinoma, trigonometrijskih funkcija), 2h, Ishodi:9 10.2. kolokvij, 2h, Ishodi:6,7,8,9,10 11.Problem nalaženja tangente, derivacija funkcije, pravila za deriviranje zbroja, umnoška i kvocijenta dviju funkcija, 2h, Ishodi:11 12.Derivacija složene funkcije, derivacija funkcije f(x)=x^x, 2h, Ishodi:11 13.L´Hopitalovo pravilo, 2h, Ishodi:11 14.Taylorov polinom funkcije u nuli, 2h, Ishodi:11 15.3. kolokvij, 2h, Ishodi:11
| Sadržaj auditornih vježbi | 1.Matrice i determinante (2. reda - formula, 3. reda Sarusovo pravilo i Laplaceov razvoj, 4. reda Laplaceov razvoj i elementarne transformacije), 2h, Ishodi:3 2.Sistem linearnih jednadžbi, rješavanje Cramerovim pravilom i Gauss-Jordanovim postupkom eliminacije, 2h, Ishodi:3,5 3.Pravac i parabola, 2h, Ishodi:9 4.Kompleksni brojevi, algebarski i trigonometrijski zapis kompleksnog broja, osnovne aritmetičke operacije s kompleksnim brojevima (zbrajanje, oduzimanje, množenje, dijeljenje, potenciranje cijelim brojem, korjenovanje (racionalni eksponent)), Gaussova ravnina, 2h, Ishodi:1 5.1. kolokvij, 2h, Ishodi:1,3,5,9 6.Funkcije, definicija, domena, kodomena, područje definicije, slika funkcije, injekcija, surjekcija, bijekcija, graf funkcije, rast i pad funkcije, monotonost, kompozicija funkcija, inverz funkcije, parne i neparne funkcije, nultočke, 2h, Ishodi:6,7,8 7.Elementarne funkcije: potencije, polinomi, eksponencijalne funkcije, logaritamske funkcije, trigonometrijske funkcije, hiperbolne funkcije, 2h, Ishodi:6,7,8 8.Limes, 2h, Ishodi:10 9.Skiciranje grafova nekih funkcije (polinoma, trigonometrijskih funkcija), 2h, Ishodi:9 10.2. kolokvij, 2h, Ishodi:6,7,8,9 11.Problem nalaženja tangente, derivacija funkcije, pravila za deriviranje zbroja, umnoška i kvocijenta dviju funkcija, 2h, Ishodi:11 12.Derivacija složene funkcije, derivacija funkcije f(x)=x^x, 2h, Ishodi:11 13.L´Hopitalovo pravilo, 2h, Ishodi:11 14.Taylorov polinom funkcije u nuli, 2h, Ishodi:11 15.3. kolokvij, 2h, Ishodi:11
| Materijalni uvjeti za izvedbu predmeta | Elementarni: predavaona, ploča, kreda... Posebna oprema, navesti Uz pomoć prikladnog CAS (Computer Algebra System) softvera (npr. Mathematica) se obrađuje gradivo i rješavaju zadaci.
| Ishodi | 7#6 | Literatura | Obvezna:
1. I. Vuković: Matematika 1; Nakladnik: REDAK, 2015., ISBN: 978-953-336-241-0
2. P. Javor, Uvod u matematičku analizu, Školska knjiga, Zagreb, 1983.
3. B. Apsen: Repetitorij elementarne matematike
4. B. Apsen: Riješeni zadaci elementarne matematike
Dopunska:
1. B.P. Demidovič, Zadaci i riješeni primjeri iz više matematike, Danjar, Zagreb, 1995.
2. MATEMATIKA 4: udžbenik i zbirka za 4. raz. gimn., Element, Zagreb, 1996.0 | Uvjeti za potpis (obaveze studenta) | Detaljan opis nalazi se u repozitoriju "Informacije o kolegiju". | Provjera znanja u semestru | Detaljan opis nalazi se u repozitoriju "Informacije o kolegiju". | Način polaganja ispita nakon semestra | Detaljan opis nalazi se u repozitoriju "Informacije o kolegiju". | Praćenje rada studenta: | Aktivnost | ECTS | Pismeni ispit () | 6 |
| Napomena | Iz ovog predmeta moguća je izrada završnog/diplomskog rada | ISVU ekvivalencije: | 22389; | Izradio prijedlog | dr. sc. Ivana Božić Dragun, viši predavač | |
+ | P:1. Bojan Nožica dipl. ing, v.pred. L: Andor Gužvanj L: Bojan Nožica dipl. ing, v.pred. L: Ivan Pejak L: Marko Tomić , univ. mag. ing. inf. et comm. techn. | Osnove programiranja | 30+45 (0+45+0+0) (105) | 6 | 257411 | NE |
Šifra WEB/ISVU
| 31020/257411
| ECTS
| 6
| Akademska godina
| 2024/2025
|
Naziv
| Osnove programiranja
|
Status
| 1. semestar - Organizacija i informatizacija ureda (Redovni prijediplomski informatika) - Obavezni predmet1. semestar - Elektroničko poslovanje (Redovni prijediplomski informatika) - Obavezni predmet1. semestar - Informatički dizajn (Redovni prijediplomski informatika) - Obavezni predmet
|
Pripadnost
|
|
Izvedba nastave
| Predavanja + vježbe (auditorne+laboratorij+seminar+konstrukcijske) Samostalan rad
| 30+45 (0+45+0+0) 105
|
Izvođači
| Predavanja:1. Bojan Nožica dipl. ing, v.pred. Laboratorijske vježbe: Andor Gužvanj Laboratorijske vježbe: Bojan Nožica dipl. ing, v.pred. Laboratorijske vježbe: Ivan Pejak Laboratorijske vježbe: Marko Tomić , univ. mag. ing. inf. et comm. techn.
|
Cilj predmeta
| Stjecanje temeljnih znanja iz osnova programiranja u Phytonu
| Ishodi učenja: | 1.formulirati osnovne algoritme pseudokodom, dijagramom tijeka. Razina:6,7 2.identificirati osnovne tipove podataka i podatkovnih struktura u Phyton-u. Razina:6 3.kreirati osnovnu strukturu programa . Razina:6,7 4.usporediti učinkovitost primjene različitih selekcijskih uvjeta i petlji u programu. Razina:6,7 5.raščlaniti funkcionalnosti unutar složenijih programa u module. Razina:6 6.razviti jednostavnija programska rješenja iz inženjerske primjene. Razina:6,7
| Uključenost ishoda učenja u ishodima studija: | 1.1.OPĆI Služiti se stranim jezikom u literaturi i svakodnevnoj stručnoj komunikaciji.: 5h od 180h 1.2.OPĆI Primijeniti znanje matematike i fizike na inženjerske probleme.: 4h od 180h 3.1.INF Analizirati i predvidjeti ponašanje programa napisanog u pseudo kodu ili poznatom programskom jeziku.: 4h od 180h 3.2.INF Osmisliti, izraditi i testirati mrežnu stranicu izrađenu u osnovnim modernim tehnologijama.: 50h od 180h 3.3.INF Savladati teoretska i praktična znanja o tipografiji u informatičkoj struci.: 40h od 180h 3.4.INF Razumijevati građevne dijelove i koncept digitalnih uređaja i modernih operacijskih sustava.: 10h od 180h 6.2.ID Planiranje, procjenjivanje i osmišljavanje dizajna sučelja programskih rješenja i mrežnih stranica.: 36h od 180h 6.5.ID Realizirati dizajnerska rješenja u području grafičkih tehnologije i multimedijalnih sadržaja.: 0h od 180h | Način izvođenja predavanja | Frontalna, ex cathedra Analiza primjera, case studies Diskusija problema Pitanja - odgovori Postepeno se izlaže gradivo s dodatnim objašnjenjima uz praćenje riješenih primjera na ploči, grafoskopu ili projekcijom na platnu sa zaslona računala.
| Način izvođenja laboratorijskih vježbi | Laboratorijske s laboratorijskom opremom Grupno rješavanje zadanih problema Rješavanje zadataka na računalu i odgovaranje na pitanja korištenjem e-learning sustava Moodle
| Sadržaj predavanja | 1.Uvod, pristup rješavanju problema, algoritmi, pseudo kod i dijagram toka. , 1h, Ishodi:1 2.Jednostavni tipovi podataka (cijeli brojevi, brojevi s pomičnom točkom, logički ili Boolov tip podataka, znakovni niz – string), 1h, Ishodi:2 3.Varijable i aritmetički izrazi, operatori. , 1h, Ishodi:2 4.Osnovna pravila za pisanje programa. Ulazno/izlazne funkcije- formatirani ispis, formatirani unos, 1h, Ishodi:1,2,3 5.Struktura programa u Python-u, jednostavni program, donošenje odluka i grananje programa, 1h, Ishodi:1,2,3,4 6.Ponavljanje blokova programa (petlje), 1h, Ishodi:1,2,3,4 7.Ugniježdene strukture (grananje unutar grananja, petlja unutar petlje), prekid petlje, 1h, Ishodi:1,2,3,4 8.Funkcije, programi i moduli. Ugrađene funkcije, 1h, Ishodi:1,2,3,4 9.Definiranje vlastitih funkcija, pretvorba programa u modul , 1h, Ishodi:1,2,3,4,5 10.Podatkovne zbirke – jednodimenzionalni nizovi, stringovi, ugrađene funkcije nad stringovima, n-torke, 1h, Ishodi:1,2,3,4,5 11.Podatkovne zbirke - liste, skupovi (setovi) i rječnici, 1h, Ishodi:1,2,3,4,5 12.Podatkovne zbirke – datoteke , 1h, Ishodi:1,2,3,4,5 13.Programiranje složenijih algoritama primjenom različitih podatkovnih zbirki, selekcija i petlji, 1h, Ishodi:1,2,3,4,5,6 14.Algoritam Eratostenovo sito za određivanje prostih brojeva., 1h, Ishodi:1,2,3,4,5,6 15.Jednostavni algoritmi za sortiranje., 1h, Ishodi:1,2,3,4,5,6
| Sadržaj laboratorijskih vježbi | 1.Upoznavanje s programskim okruženjem za pisanje i pripremu programa u Phyton-u (IDLE), 2h, Ishodi:1 2.Rad s jednostavnim tipovima podataka (cjelobrojni, float, logički), print funkcijom u interaktivnom sučelju Python-a. , 2h, Ishodi:2 3.Primjena aritmetičkih operatora u izrazima. Jednostavni i složeni izrazi., 2h, Ishodi:1,2 4.Pisanje jednostavnih programa u uređivačkom sučelju. Primjena ulazne funkcije input. Ispravljanje grešaka, 2h, Ishodi:1,2,3 5.Pisanje programa s donošenjem odluka i grananjem. , 2h, Ishodi:1,2,3,4 6.Pisanje programa s ponavljanjem blokova (petlje). , 2h, Ishodi:1,2,3,4 7.Prvi kolokvij - praktični dio, 2h, Ishodi:1,2,3,4 8.Korištenje ugrađenih funkcija. , 2h, Ishodi:1,2,3,4 9.Pisanje vlastitih funkcija i složenih programa. Korištenje modula, 2h, Ishodi:1,2,3,4,5,6 10.Primjena podatkovnih struktura – string, n-torka, 2h, Ishodi:1,2,3,4,5,6 11.Primjena podatkovnih struktura – liste, skupovi (setovi) i riječnici, 2h, Ishodi:1,2,3,4,5,6 12.Rad s tekstualnim datotekama i pohrana podataka u datoteke, 2h, Ishodi:1,2,3,4,5,6 13.Rješavanje zadataka kao priprema za drugi kolokvij. , 2h, Ishodi:1,2,3,4,5,6 14. Drugi kolokvij - praktični dio, 2h, Ishodi:1,2,3,4,5,6 15.Nadoknada vježbe, 2h, Ishodi:1,2,3,4,5,6
| Materijalni uvjeti za izvedbu predmeta | Računalni laboratorij opće namjene Bijela ploča sa flomasterima Projektor Student samostalno rješava zadatke na temelju instrukcija dobivenih od nastavnika.
| Ishodi | 7#6 | Literatura | Obvezna:
Leo Budin, Predrag Brođanac, Zlatka Markučić, Smiljana Perić - Rješavanje problema programiranjem u Phyton-u
Dopunska:
| Uvjeti za potpis (obaveze studenta) | Predavanja su obvezna. Za dobivanje potpisa mora se biti na 70% predavanja.
VJEŽBE SU OBAVEZNE. ZA DOBIVANJE POTPISA POTREBNO JE SUDJELOVATI NA 80% VJEŽBI.
PRIPREMU za vježbu studenti rade kod kuće
Pripremu treba obvezno napraviti iz više razloga:
Za ne napravljenu pripremu dobivaju se negativni bodovi (ako se ne naprave prve dvije pripreme dobije se nula bodova, a za sljedeću pripremu koja nije odrađena dobije se -1 bod, te sljedeću -2 boda itd.
Ako priprema nije odrađena ne može se raditi ulazni BLIC TEST
Zadaci za vježbu se lakše odrađuju
Prepisivanje priprema i zadataka kažnjava se negativnim bodovima
| Provjera znanja u semestru | prvi međuispit (kolokvij): maks. 30 bodova,
drugi međuispit (kolokvij): maks. 30 bodova,
laboratorijske vježbe: maks. 40 bodova.
svaka vježba se boduje sa 10 bodova
2 boda ulazni test
5 bodova zadaci
3 boda izlazni test
Ocjenjivanje:
• 90,01-100,00 bodova: ocjena izvrstan (5)
• 80,01-90,00 bodova: ocjena vrlo dobar (4)
• 70,01-80,00 bodova: ocjena dobar (3)
• 60,00-70,00 bodova: ocjena dovoljan (2)
| Način polaganja ispita nakon semestra | Student koji nije zadovoljan s ocjenom koju je stekao tijekom semestra može pisati ISPIT na ostalim ispitnim rokovima (cjelokupno gradivo), uz priznavanje bodova s vježbi.
Ispitu pristupaju svi studenti koji su stekli UVJETE ZA POTPIS, a koji nisu skupili dovoljno bodova tijekom semestra.
Na ISPITNIM rokovima piše se cjelokupno gradivo, i na njima se može dobiti 60 bodova kojima se pribrajaju bodovi s vježbi.
Ocjenjivanje:
• 90,01-100,00 bodova: ocjena izvrstan (5)
• 80,01-90,00 bodova: ocjena vrlo dobar (4)
• 70,01-80,00 bodova: ocjena dobar (3)
• 60,00-70,00 bodova: ocjena dovoljan (2) | Praćenje rada studenta: | Aktivnost | ECTS | Pismeni ispit () | 6 |
| Napomena | Iz ovog predmeta moguća je izrada završnog/diplomskog rada | ISVU ekvivalencije: | 22398;155624;185969; | Izradio prijedlog | Prof. dr. sc. Miroslav Slamić, Prof. dr. sc. Slavica Ćosović-Bajić, 20.4.2014. | |
+ | P:1. Sanja Kraljević , dipl.ing., v. pred. P:3. Petar Osterman mag. ing. techn. inf. L: Tomislav Čukelj struč. spec. ing. techn. inf. L: Sanja Kraljević , dipl.ing., v. pred. L: Petar Osterman mag. ing. techn. inf. S: Tomislav Čukelj struč. spec. ing. techn. inf. S: Sanja Kraljević , dipl.ing., v. pred. S: Petar Osterman mag. ing. techn. inf. | Primjena HTML i CSS tehnologija u razvoju mrežnih stranica | 30+30 (0+15+15+0) (120) | 6 | 212848 | NE |
Šifra WEB/ISVU
| 30786/212848
| ECTS
| 6
| Akademska godina
| 2024/2025
|
Naziv
| Primjena HTML i CSS tehnologija u razvoju mrežnih stranica
|
Status
| 1. semestar - Organizacija i informatizacija ureda (Redovni prijediplomski informatika) - Obavezni predmet1. semestar - Elektroničko poslovanje (Redovni prijediplomski informatika) - Obavezni predmet1. semestar - Informatički dizajn (Redovni prijediplomski informatika) - Obavezni predmet
|
Pripadnost
| Područje tehničkih znanosti 2.09. Računarstvo Stručni predmet (Katedra za programsko inženjerstvo)
|
Izvedba nastave
| Predavanja + vježbe (auditorne+laboratorij+seminar+konstrukcijske) Samostalan rad
| 30+30 (0+15+15+0) 120
|
Izvođači
| Predavanja:1. Sanja Kraljević , dipl.ing., v. pred. Predavanja:3. Petar Osterman mag. ing. techn. inf. Laboratorijske vježbe: Tomislav Čukelj struč. spec. ing. techn. inf. Laboratorijske vježbe: Sanja Kraljević , dipl.ing., v. pred. Laboratorijske vježbe: Petar Osterman mag. ing. techn. inf. Seminarske vježbe: Tomislav Čukelj struč. spec. ing. techn. inf. Seminarske vježbe: Sanja Kraljević , dipl.ing., v. pred. Seminarske vježbe: Petar Osterman mag. ing. techn. inf.
|
Cilj predmeta
| Upoznati studente s teoretskim i praktičnim radom u HTML-u i CSS-u, osnovnim jezicima za obilježavanje sadržaja i izgleda na webu. Studenti će naučiti dizajnirati i kodirati mrežne stranice te se upoznati s procesom izgradnje suvremenoga weba (od zakupa domene do finalizacije izgradnje mrežnih stranica). [Za uspješno praćenje kolegija nije potrebno prethodno znanje o webu kao ni poznavanje rada u suvremenim programima za grafičku izradbu internetskih stranica.]
| Ishodi učenja: | 1.razlikovati jezike za oblikovanje mrežnih stranica (HTML 4.01, HTML5, XHTML 1.0, CSS 2.1 i CSS3), upoznati ih kroz njihovu teoretsku i praktičnu dimenziju te u širem kontekstu jezika za obilježavanje. Razina:6 2.napisati kod u HTML-u i CSS-u koji će zadovoljiti uvjete validacije W3C, suvremene kodne prikazbe znakova, osnovnog dizajna i funkcionalnosti te standarda semantičkoga weba . Razina:6,7 3.oblikovati mrežnu stranicu i rasporediti gradivne elemene na njoj u različitim tehnologijama – s pomoću tablica, okvira, rubova, pozicioniranja, plutanja i rešetaka. Razina:6 4. utvrditi zašto se u određenim slučajevima isti kod razlikuje u prikazu među prebirnicima te shvatiti kako prebirnik prikazuje mrežnu stranicu i kako izbjeći probleme. Razina:7 5.usporediti kriterije za određivanje kvalitete mrežnih stranica (testovi za ocjenjivanje i ovjeravanje). Razina:6,7 6. valorizirati dostupne alate za razvoj mrežnih stranica (prebirnici, dodatci, uređivači koda, uredske aplikacije i paketi, grafička sučelja itd.) . Razina:7 7. kritički prosuđivati dostupne tehnologije za razvoj mrežnih stranica (videokodeci, audiokodeci, otvorenost softvera ili platforme, budućnost HTML-a i CSS-a itd.). Razina:7 8.procijeniti u kojem se smjeru razvija tehnologija prikaza podataka na webu kroz jezike HTML5 i CSS3. Razina:6,7 9.identificirati tehnologije budućnosti na webu (operativni sustavi na internetu, sve tješnja veza aplikacijskoga softvera i mrežnih stranica, dizajn s višerazlučivim sučeljem itd.). Razina:6 10.identificirati potrebu za općom informatičkom pismenošću . Razina:6 11.identificirati promjenjivost trenutačnih tehnologija na webu i potrebu za stalnim usavršavanjem . Razina:6 12. preporučiti studentima bogate izvore znanja (tiskana liretarura, mrežna vrela, tutorijali itd.). Razina:7 13.planirati svoje daljnje usavršavanje prema JavaScriptu, serverskim jezicima i trećim tehnologijama. Razina:6,7 14.predložiti planiranje vlastite poslovne karijere preko vlastita startupa. Razina:6,7 15.integrirati više mrežnih stranica u mrežno središte te ih međusobno povezati apsolutnim i relativnim poveznicama. Razina:6,7 16.pripremiti i optimizirati slike i fotografije za mrežnu stranicu te odabrati prikladan format. Razina:6,7 17.formulirati ključne riječi i postaviti metapodatke mrežne stranice. Razina:6,7 18.dizajnirati vodoravni ili okomiti izbornik, prilagoditi ga sadržaju i znati ga iskodirati. Razina:6 19.stvoriti mrežnu stranicu prilagođenu potrebama različite prikazne širine u prebirniku ili prema različitome mediju. Razina:6,7 20.povezati multimedijske elemente u mrežnu stranicu (audio, video, mrežni zemljovidi itd.). Razina:6,7 21.kreirati vizualne efekte za obogaćivanje korisničkog doživljaja mrežnih stranica. Razina:6,7
| Uključenost ishoda učenja u ishodima studija: | 1.1.OPĆI Služiti se stranim jezikom u literaturi i svakodnevnoj stručnoj komunikaciji.: 5h od 180h 1.2.OPĆI Primijeniti znanje matematike i fizike na inženjerske probleme.: 2h od 180h 3.1.INF Analizirati i predvidjeti ponašanje programa napisanog u pseudo kodu ili poznatom programskom jeziku.: 2h od 180h 3.2.INF Osmisliti, izraditi i testirati mrežnu stranicu izrađenu u osnovnim modernim tehnologijama.: 43h od 180h 3.3.INF Savladati teoretska i praktična znanja o tipografiji u informatičkoj struci.: 20h od 180h 3.4.INF Razumijevati građevne dijelove i koncept digitalnih uređaja i modernih operacijskih sustava.: 10h od 180h 6.2.ID Planiranje, procjenjivanje i osmišljavanje dizajna sučelja programskih rješenja i mrežnih stranica.: 20h od 180h 6.5.ID Realizirati dizajnerska rješenja u području grafičkih tehnologije i multimedijalnih sadržaja.: 0h od 180h | Način izvođenja predavanja | Frontalna, ex cathedra Demonstracije Pitanja - odgovori Seminar, izlaganje studenta s raspravom Ostalo, upisati Razgovor i rasprava. Anketiranje i glasovanje. Odgovaranje na postavljena pitanja čiji se točni odgovori boduju.
| Način izvođenja laboratorijskih vježbi | Laboratorijske s laboratorijskom opremom Pisanje eseja Rasprave, brainstorming Ostalo, upisati Anketiranje i glasovanje. Rad u Moodleu (nastavnom portalu za e-učenje).
| Način izvođenja seminarskih vježbi | Grupno rješavanje zadanih problema Analiza literature na webu, knowledge mining Računalne simulacije Radionica
| Sadržaj predavanja | 1.Motivacijsko predavanje i uvod u jezike za obilježavanje. Budućnost weba. Internetsko poduzetništvo., 2h, Ishodi:1,9,10,11,12,13,14,15 2.Razvoj weba i jezika za web. Ovjeravanje. Osnove izgradnje mrežnih stranica. Tehnologije za izradu mrežnih stranica. Osnovna sintaksa. Apsolutne i relativne poveznice. Preuzimanja., 2h, Ishodi:4,5,6,7,8,9,15 3.Osnovni statistički pokazatelji o webu. Zaglavlje i metapodatci. Striktni, tranzicijski i okvirni način rada. Kraj retka. Poredak bajtova (BOM). Rad sa slikama. Usklađivanje teksta i slika. Vanjske poveznice (sidrišta). Okviri. Adresne sličice. Odlomci. Liste., 2h, Ishodi:5,6 4.Znakovna prikazba i podrška za hrvatske znakove. Preusmjeravanja. Unutarnji okviri. Sidrenje u različitim okvirima. Tablice i modifikacije. Obrasci HTML-a., 2h, Ishodi:6,9,15 5.Značajke semantičkoga weba, aspekt sadržaja (content) i izgleda (layout) i njihova međusobna veza. Uvod u CSS. Smještaj koda u CSS-u i odnos prema HTML-u. Klase. Identifikatori. Pozadinski, tekstni, fontni, poveznički i listni obilježivači. Rastuća i padajuća crta., 2h, Ishodi:7,8,12 6.Model kutije. Blokni i redačni elementi. div i span. Pokazivači. Obrubi, rubovi i popune. CSS Media Types. CSS prioriteti. Ispitivanje kvalitete mrežnih stranica: ACID, Pingdom, W3 Validator, Nibbler, GTmetrix. Neprelamajući razmak. Prebirnici., 2h, Ishodi:4,5,6,7,12 7.Jedinice i mjere u CSS-u. Dimenzioniranje. Klasificiranje. Relativno, apsolutno i fiksno pozicioniranje. Uvjetovani komentari za Internet Explorer., 2h, Ishodi:1,4 8.Raspored elemenata na mrežnoj stranici i osnovni dizajn. Izrada vodoravnih i okomitih izbornika. Stilizacija poveznica i roll-over efekti., 2h, Ishodi:3,4,12 9.Plutanje - osnovni i napredni aspekti., 2h, Ishodi:2,3,7 10.Tehnologija responzivnoga dizajna mrežnih stranica (RWD). Pseudoklase i pseudoelementi. Lorem ipsum. Dodatak Firebug za Mozillu Firefox., 2h, Ishodi:2,3,8,9 11.Slikovna navigacija i rad sa slikovnim isječcima. Tehnike zaobljivanja uglova. Sjene. Optimizacija koda i slika. Kombiniranje obilježivača. Centriranje. URI., 2h, Ishodi:1,2,3,12 12.Uvod u HTML5, podrška prebirnika i budućnost kodiranja strukture na webu. Videokodeci i videoformati. Audiokodeci i audioformati. Pretvorba Flasha u HTML5. Ubacivanje videoelemenata, audioelemenata i geolokacija., 2h, Ishodi:1,4,6,7,8,9,12 13.Uvod u CSS3, podrška prebirnika i budućnost kodiranja dizajna na webu. Prebirnički prefiksi. Sjenčanje, zaobljivanje uglova, prozirnost, tekstni efekti, prijelaznost. Izrada izbornika u CSS3., 2h, Ishodi:1,3,5,6,7,8,9,12 14.Pozicioniranje s pomoću rešetaka. Validacije mrežne stranice. Modernizr. Mrežni fontovi i formati. Tehnologije za daljnje učenje (JavaScript, Dart, Spark, serversko orijentirani programski jezici, SEO)., 2h, Ishodi:3,9,12,13 15.Izrada strukture stranice pomoću tehnike flexbox, 2h, Ishodi:3,9,12,13
| Sadržaj laboratorijskih vježbi | 1.nema nastave, 2h 2.Pisanje prvoga koda u HTML-u. Vježba iz relativnih i apsolutnih poveznica, kodna prikazbe i metapodataka., 2h, Ishodi:2,3,16 3.Vježba iz vanjskih poveznica (sidrišta) i okvira. Rad sa slikama i adresnim sličicama (favikonima). Stilizacija teksta., 2h, Ishodi:2,3,17 4.Vježba iz tablica, obrazaca HTML-a i DOCTYPE-a., 2h, Ishodi:2,3,18 5.Pisanje prvoga koda u CSS-u. Povezivanje CSS-a i HTML-a. Stilizacija pozadina, teksta, fonta, poveznica i lista u CSS-u. Izrada vlastite skripte o obilježivačima CSS-a., 2h, Ishodi:2,3 6.Vježba pozicioniranja elemenata s pomoću negativnih margina. Generiranje gradijentskih slika., 2h, Ishodi:2,3,17 7.Vježba pozicioniranja elemenata s pomoću relativnoga i apsolutnoga pozicioniranja. , 2h, Ishodi:2,3 8.Vježba izrade vodoravne i okomite navigacijske trake s tekstnim hoverom., 2h, Ishodi:2,3,19 9.Vježba pozicioniranja elemenata s pomoću plutanja. Prvi brzi ispit., 2h, Ishodi:2,3 10.Vježba responzivnosti mrežnih stranica ovisno o različitim širinama prebirnika i mediju., 2h, Ishodi:2,3,20 11.Vježba izrade slikovne navigacije i rada sa slikovnim isječcima (image sprites)., 2h, Ishodi:2,3 12.Vježba izrade sjenčanja, zaobljivanja uglova, prozirnošću, tekstnih efekata, ubacivanju elemenata iz YouTubea i Google Mapsa te audiozapisa. Drugi brzi ispit., 2h, Ishodi:2,3 13.Vježba izrade strukture stranice pomoću tehnike Flexbox., 2h, Ishodi:2,3,21 14.Vježba iz radnih okvira, pozicioniranja s pomoću rešetaka, validacija mrežne stranice, korištenje razvojnih alata Mozilla Firebug i Chrome Inspect Elements., 2h, Ishodi:2,3,6,9 15.Priprema za završni ispit., 2h, Ishodi:2,3
| Sadržaj seminarskih vježbi | 1.-, 2h 2.-, 2h 3.-, 2h 4.-, 2h 5.-, 2h 6.-, 2h 7.Projektni zadatak, 2h 8.-, 2h 9.Projektni zadatak, 2h 10.-, 2h 11.Projektni zadatak, 2h 12.-, 2h 13.Projektni zadatak, 2h 14.Projektni zadatak, 2h 15.-, 2h
| Materijalni uvjeti za izvedbu predmeta | Elementarni: predavaona, ploča, kreda... Računalni laboratorij opće namjene Bijela ploča sa flomasterima Projektor Posebna oprema, navesti Instalirane najnovije inačice softvera Mozilla Firefox, Internet Explorer i Google Chrome. Instaliran dodatak Firebug za Mozillu Firefox. Instaliran besplatni uređivač teksta Notepad++. Instaliran softver za nadzor računala u laboratorijskim računalnim učionicama Netsupport School. Pristup internetu. Nastavni portal e-kolegija na stranicama Merlina (http://merlin.srce.hr/).
| Ishodi | 7#6 | Literatura | Recenzirana skripta iz kolegija.
Prezentacijska skripta s predavanja objavljena na stranicama kolegija.
Poglavlja W3Schoolsa s e-tutorijalima o HTML-u, XHTML-u i CSS-u (http://www.w3schools.com/).
M. MacDonald, HTML5 - The Missing Manual, O'Reilly, 2014.; 2. D.S.McFarland, CSS3 - The Missing Manual, O'Reilly, 2013.
(eng: Reviewed course textbook. Lecture presentation notes (PDF) downloadable on course webpage. W3Schools e-tutorial chapters about HTML, XHTML and CSS (http://www.w3schools.com/
M. MacDonald, HTML5 - The Missing Manual, O'Reilly, 2014.
D.S.McFarland, CSS3 - The Missing Manual, O'Reilly, 2013. ).
(eng: Reviewed course textbook. Lecture presentation notes (PDF) downloadable on course webpage. W3Schools e-tutorial chapters about HTML, XHTML and CSS (http://www.w3schools.com/
M. MacDonald, HTML5 - The Missing Manual, O'Reilly, 2014.
D.S.McFarland, CSS3 - The Missing Manual, O'Reilly, 2013. ).
| Uvjeti za potpis (obaveze studenta) | Odrađene laboratorijske vježbe (najviše 2 izostanka).
Prikupljeno 18 bodova od 28 mogućih na vježbama:
- 12 vježbi * 2 boda
- 2 kratka testa * 2 boda | Provjera znanja u semestru | 40% ocjene nose laboratorijske vježbe (ocjena se formira iz bodova prikupljenih na vježbama),
30% ocjene nosi 1. kolokvij,
30% ocjene nosi 2. kolokvij. | Način polaganja ispita nakon semestra | Laboratorijske vježbe nose 40% ocjene.
Pismeni ispit nosi 60% ocjene. | Praćenje rada studenta: | Aktivnost | ECTS | Pismeni ispit () | 4 | Praktični rad () | 2 |
| Napomena | Iz ovog predmeta moguća je izrada završnog/diplomskog rada | ISVU ekvivalencije: | 22392;63143;200108; | Izradio prijedlog | Sanja Kraljević, dipl.ing. | |
+ | P:1.dr. sc. Roman Domović , prof. P:2.dr.sc. Danijela Pongrac v. pred. L: Marko Carić L:dr. sc. Roman Domović , prof. L: Željka Širanović mag.inf.zn. L: Nataša Uzelac | Uredsko poslovanje | 30+30 (0+30+0+0) (120) | 6 | 142115 | NE |
Šifra WEB/ISVU
| 30166/142115
| ECTS
| 6
| Akademska godina
| 2024/2025
|
Naziv
| Uredsko poslovanje
|
Status
| 1. semestar - Organizacija i informatizacija ureda (Redovni prijediplomski informatika) - Obavezni predmet1. semestar - Elektroničko poslovanje (Redovni prijediplomski informatika) - Obavezni predmet1. semestar - Informatički dizajn (Redovni prijediplomski informatika) - Obavezni predmet
|
Pripadnost
| Područje društvenih znanosti 5.04. Informacijske i komunikacijske znanosti Stručni predmet (Katedra za aplikativne sustave)
|
Izvedba nastave
| Predavanja + vježbe (auditorne+laboratorij+seminar+konstrukcijske) Samostalan rad
| 30+30 (0+30+0+0) 120
|
Izvođači
| Predavanja:1. dr. sc. Roman Domović , prof. Predavanja:2. dr.sc. Danijela Pongrac v. pred. Laboratorijske vježbe: Marko Carić Laboratorijske vježbe:dr. sc. Roman Domović , prof. Laboratorijske vježbe: Željka Širanović mag.inf.zn. Laboratorijske vježbe: Nataša Uzelac
|
Cilj predmeta
| Student će naučiti kako organizirati i informatizirati ured uz primjenu suvremenih tehnologija.
| Ishodi učenja: | 1.razlikovati vrste i tipove poslovnih informacijskih sustava. Razina:6 2.razlučiti modele organizacije poslovnih informacijskih sustava. Razina:6 3.osmisliti osnovni plan organizacije ureda. Razina:6,7 4.razlikovati vrste i tipove dokumenata, načine njihove pohrane i zakonske rokove njihova čuvanja. Razina:6 5.povezati poslove administracije podataka, modeliranja podataka i upravljanja šifarskim sustavima. Razina:6,7 6.ustanoviti (sličnost / razliku) razliku između interneta, intraneta i ekstraneta. Razina:6 7.formulirati kriterije kvalitete informacijskog sustava. Razina:6,7 8.organizirati radno mjesto s računalom u skladu s Pravilnikom o sigurnosti i zaštiti zdravlja pri radu s računalom. Razina:6,7 9.identificirati razine zaštite računala i podataka. Razina:6 10.napisati dokumente uz primjenu programskog alata za kreiranje i oblikovanje teksta. Razina:6,7 11.kreirati proračunske tablice uz primjenu programskog alata. Razina:6,7 12.sastaviti (prijedlog / rješenje) prezentaciju uz primjenu programskog alata za izradu prezentacija. Razina:6,7
| Uključenost ishoda učenja u ishodima studija: | 1.2.OPĆI Primijeniti znanje matematike i fizike na inženjerske probleme.: 4h od 180h 3.1.INF Analizirati i predvidjeti ponašanje programa napisanog u pseudo kodu ili poznatom programskom jeziku.: 4h od 180h 3.2.INF Osmisliti, izraditi i testirati mrežnu stranicu izrađenu u osnovnim modernim tehnologijama.: 5h od 180h 3.3.INF Savladati teoretska i praktična znanja o tipografiji u informatičkoj struci.: 20h od 180h 4.1.ORG Održavanje, podešavanje i postavljanje operacijskog sustava ili računalne mreže s pripadnim računalnim servisima.: 16h od 180h 4.2.ORG Održavanje i korištenje baza podataka u modernom okruženju.: 20h od 180h 4.3.ORG Izrada, planiranje i održavanje jednostavnih programskih rješenja i programskih zadataka pri obradi teksta ili tablica.: 20h od 180h 4.4.ORG Analiza, zaštita i planiranje sigurnosnih rješenja na operacijskim sustavima i računalnim mrežama i servisima.: 20h od 180h 4.5.ORG Korištenje, usporedba i planiranje primjene alata u elektroničkom poslovanju, računalnim sustavima i mrežama.: 20h od 180h 5.1.ELPO Planiranje i korištenje baza podataka u modernom okruženju.: 20h od 180h 6.5.ID Realizirati dizajnerska rješenja u području grafičkih tehnologije i multimedijalnih sadržaja.: 0h od 180h | Način izvođenja predavanja | Frontalna, ex cathedra Analiza primjera, case studies Diskusija problema Pitanja - odgovori Seminar, izlaganje studenta s raspravom Ostalo, upisati Gradivo se izlaže uz maksimalno korištenje crteža, tablica i dijagrama da bi se olakšalo razumjevanje, ali se prikazuju i konkretni primjer iz prakse. Potiče se aktivno sudjelovanje studenata u nastavi. Nastavna pomagala: ploča, PPT prezentacije, LCD projektor
| Način izvođenja laboratorijskih vježbi | Laboratorijske, simulacije na računalima Grupno rješavanje zadanih problema Rasprave, brainstorming Radionica Ostalo, upisati Studenti na računalu izrađuju primjere i zadatke uz pomoć nastavnika.
| Sadržaj predavanja | 1.Uvodno predavanje i upoznavanje studenata sa obavezama i nastavnim materijalom., 2h, Ishodi:1 2.Informacijski sustavi u svakodnevnom i poslovnom okruženju., 2h, Ishodi:2 3.Postupak pripreme informacijskog sustava za poslovno odlučivanje, radni dijagram, struktura IS., 2h, Ishodi:3 4.Računalna sklopovska podrška informacijskog sustava., 2h, Ishodi:3 5.Upotreba pametnih telefona i prijenosnih uređaja u suvremenom poslovanju., 2h, Ishodi:4 6.Programska podrška informacijskom sustavu i poslovnom odlučivanju., 2h, Ishodi:5 7.Provjera znanja iz informacijskih sustava, računalne sklopovske podrške i programske podrške. Provjera zanja kroz e-Learning sustav Moodle., 2h, Ishodi:6 8.Primjena cloud tehnologija u Microsoft okruženju (MS alati: Word, Excel, Powerpoint, Outlook, Access, Microsoft Dynamics CRM, Sharepoint)., 2h, Ishodi:7 9.Primjena Cloud tehnologije u poslovnom okruženju, primjer iz prakse Hrvatskog Telekoma. Oblikovanje i priprema dokumenata za pisanje životopisa., 2h, Ishodi:7 10.Računalne mreže u suvremenom poslovnom okruženju, te njihova primjena u svakodnevnom životu., 2h, Ishodi:8 11.Servisi na razini TCP/IP protokola, računalne mreže i njihove poveznice., 2h, Ishodi:9 12.Skladište podataka, CRM i njegova filozofija, primjena i pohrana podataka u bazu, struktura datoteke i rječnik podataka., 2h, Ishodi:9,10 13.Ljudski resursi (lifeware) u IT sektoru, sudjelovanje, obaveze i zadaci., 2h, Ishodi:11 14.Ergonomija radnog mjesta, te sigurna primjena računalne opreme u svakodnevnom poslovanju, 2h, Ishodi:11,12 15.Provjera znanja iz mrežnih tehnologija u suvremenom okruženju, servisi na razini TCP/IP protokola, skladište podataka, baza podataka, ljudski resursi (lifeware), ergonomija radnog prostora. Provjera zanja kroz e-Learning sustav Moodle., 2h
| Sadržaj laboratorijskih vježbi | 1.Upoznavanje sa radnim okruženjem, prijava sa korisničkim podacima na računalnu mrežu i rad sa računalom., 2h, Ishodi:1 2.Rad sa računalnim programom MS Powerpoint, upoznavanje sa alatom i rješavanje zadataka. Rad sa dokumentima u cloud okruženju., 2h, Ishodi:2 3.Rad sa računalnim programom MS Word, oblikovanje dokumenta i priprema dokumenta za rad (margine, stilovi, oblikovanje teksta). Rad sa dokumentima u cloud okruženju., 2h, Ishodi:3 4.Rad sa računalnim programom MS Word, oblikovanje stilova (font, odlomci, uvlake), numeriranje naslova, oblikovanje teksta. Rad sa dokumentima u cloud okruženju., 2h, Ishodi:4 5.Rad sa računalnim programom MS Word, izrada grafova, tablica, jednadžbi, označanje slika, grafova, tablica, jednadžbi, izrada sadržaja i indeksa objekata. Rad sa dokumentima u cloud okruženju., 2h, Ishodi:5 6.Rad sa računalnim programom MS Word, kolaborativni pristup dokumentu, praćenje izmjena, komentiranje dokumenta, cirkularno pismo. Rad sa dokumentima u cloud okruženju. Rad sa dokumentima u cloud okruženju., 2h, Ishodi:6 7.Provjera znanja na računalu, praktični dio. U provjeru znanja ulazi korištenje i rad sa programom MS Word., 2h, Ishodi:7 8.Rad sa računalnim programom MS Excel, upoznavanje radne okoline, izrada tablica i rad sa dokumentom. Rad sa dokumentima u cloud okruženju. Rad sa Sharepoint alatom., 2h, Ishodi:8 9.Rad sa računalnim programom MS Excel, unos i izračun stavki, riješavanje zadataka. Rad sa dokumentima u cloud okruženju. Rad sa Sharepoint alatom., 2h, Ishodi:9 10.Rad sa računalnim programom MS Excel, rad sa formulama, izrada grafova, sortiranje podataka. Rad sa dokumentima u cloud okruženju. Rad sa Sharepoint alatom., 2h, Ishodi:9 11.Rad sa računalnim programom MS Excel, rješavanje zadataka, povezivanje dokumenata u cirkularno pismo, priprema za ispis dokumenta. Rad sa dokumentima u cloud okruženju. Rad sa Sharepoint alatom., 2h, Ishodi:10 12.Rad sa MS Word dokumentom u kolaborativnom okruženju, spremanje dokumenata pomoću Cloud tehnologije koristeći Sharepoint., 2h, Ishodi:10,11 13.Povezivanje alata MS Word, MS Excel, MS Powerpoint, rješavanje zadataka i priprema za kolokvij., 2h, Ishodi:10,11 14.Provjera znanja na računalu, praktični dio. U provjeru znanja ulazi korištenje i rad sa programom MS Excel., 2h, Ishodi:11,12 15.Provjera znanja na računalu, ponavljanje kolokvija iz praktičnog dijela gradiva., 2h
| Materijalni uvjeti za izvedbu predmeta | Elementarni: predavaona, ploča, kreda... Računalni laboratorij opće namjene Projektor Video oprema Posebna oprema, navesti Studenti na računalu izrađuju primjere i zadatke uz pomoć nastavnika.
| Ishodi | 7#6 | Literatura | Obvezna:
1. Klasić, K.: Uvod u uredsko poslovanje,skripta, Zagreb, 2004.
2. Šimec, A.: Osnove primjene MS Office u uredskom poslovanju, skripta, Zagreb, 2009
3. Šimec, A.: Upotreba i integracija ms office alata u poslovanju, skripta, Zagreb, 2013
4. Varga, Ćurko et al: Informatika u poslovanju, Element, Zagreb, 2007.
5. Srića, Kliment, Knežević: Uredsko poslovanje, Sinergija, Zagreb, 2003. | Uvjeti za potpis (obaveze studenta) | Minimalno 3 boda iz blic testova (redovitost pohađanja) iz teorije. Kod vježbi max 2 izostanka koja moraju nadoknaditi u dogovoru s asistentom. Obavezna je PPT prezentacija (praktični rad). | Provjera znanja u semestru | Redovitost pohađanja#6#6#0$Kolokvij, teorijska pitanja#2#51#0$Praktični rad#1#5#0$Praktični ispit#2#40#0$ | Način polaganja ispita nakon semestra | Pismeni ispit#1#51#51$Usmeni ispit#1#9#9$Praktični ispit#1#40#40$ | Praćenje rada studenta: | Aktivnost | ECTS | Pohađanje nastave () | 1 | Pismeni ispit () | 2 | Aktivnost u nastavi () | 1 | Praktični rad () | 2 |
| Napomena | Iz ovog predmeta nije moguća izrada završnog/diplomskog rada | ISVU ekvivalencije: | 22403; | Izradio prijedlog | dr.sc. Alen Šimec, predavač | |