+ | P:1.dr.sc. Vjeran Bušelić prof. v.šk. P:dr.sc. Ivan Rajković MBA, v.pred. A:dr.sc. Vjeran Bušelić prof. v.šk. A: Dinko Horvat struč.spec.ing.techn.inf. A:mag.oec Kristina Perec | Digitalna ekonomija i novi ekonomski modeli | 30+30 (30+0+0+0) (120) | 6 | 172859 | DA |
Šifra WEB/ISVU | 29510/172859 | ECTS | 6 | Akademska godina | 2023/2024 | Naziv | Digitalna ekonomija i novi ekonomski modeli | Status | 1. semestar - Stručni diplomski studij Digitalna ekonomija, izvanredna izvedba (Izvanredni diplomski digitalna ekonomija) - Obavezni predmet | Pripadnost | Područje društvenih znanosti 5.14. Interdisciplinarne društvene znanosti Stručni predmet (Katedra za zajedničke predmete, katedra za ekonomiju) | Izvedba nastave | Predavanja + vježbe (auditorne+laboratorij+seminar+konstrukcijske) Samostalan rad | 30+30 (30+0+0+0) 120 | Izvođači | Predavanja:1. dr.sc. Vjeran Bušelić prof. v.šk. Predavanja:dr.sc. Ivan Rajković MBA, v.pred. Auditorne vježbe:dr.sc. Vjeran Bušelić prof. v.šk. Auditorne vježbe: Dinko Horvat struč.spec.ing.techn.inf. Auditorne vježbe:mag.oec Kristina Perec | Cilj predmeta | Cilj kolegija je upoznati studente s disruptivnim promjenama i izazovima poslovanja nastalim sve većom primjenom digitalne tehnologije | Ishodi učenja: | 1. utvrditi osnovne pojmove i koncepte strukturnih promjena digitalnog doba (industrija 4.0). Razina:7 2. procijeniti i valorizirati utjecaj temeljnih digitalnih tehnologija (mobile, social, big data, cloud, IoT,) na ekonomiju digitalnog doba. Razina:6,7 3.identificirati i usporediti ključne čimbenike uspjeha novih poslovnih modela u različitim industrijskim granama i javnom sektoru. Razina:6 4.identificirati i pojasniti osnovne izazove digitalne transformacije poslovanja. Razina:6 5. odabrati industriju i napisati analizu slučaja poslovno uspješne digitalne transformacije poslovanja. Razina:7 6. osmisliti i prezentirati odabrani slučaj te kroz diskusiju kritički prosuditi ključne čimbenike uspjeha. Razina:6,7
| Način izvođenja predavanja | Frontalna, ex cathedra Gost, predavač Analiza primjera, case studies Demonstracije Modeliranje Diskusija problema Pitanja - odgovori Seminar, izlaganje studenta s raspravom Izlaganje domaćih zadaća
| Način izvođenja auditornih vježbi | Analiza klasične literature Analiza literature na webu, knowledge mining Pisanje eseja Rasprave, brainstorming Međusobno zadavanje i rješavanje problema
| Sadržaj predavanja | 1.Upoznavanje, način rada i ocjenjivanja, pregled cijelog kolegija., 4h, Ishodi:1,2,3,4,5 2.industrija 4.0. i tehnološke promjene. Megatrendovi., 4h, Ishodi:1,2 3.Digitalna ekonomija i novi ekonomski modeli. Osnovni pojmovi i koncepti., 4h, Ishodi:1,2,3,4 4.Digitalna ekonomija i novi ekonomski modeli. Novi poslovni modeli., 3h, Ishodi:1,2,3,4 5.Disruptivne inovacije. Umjetna inteligencija., 3h, Ishodi:1,2,3,4 6.Disruptivne inovacije. Blokchain., 3h, Ishodi:1,2,3,4 7.Disruptivne inovacije. Internet stvari., 3h, Ishodi:1,2,3,4 8.Digitalna transformacija poslovanja. Remapiranje industrije i organizacije., 3h, Ishodi:3,4 9.Digitalna transformacija poslovanja. Dizajniranje digitalne organzacije. , 3h, Ishodi:3,4 10.Nema nastave 11.Nema nastave 12.Nema nastave 13.Nema nastave 14.Nema nastave 15.Nema nastave
| Sadržaj auditornih vježbi | 1.Analiza i predstavljanje utjecajnih tehnoloških promjena., 3h, Ishodi:1,2 2.Utjecaj tehnoloških promjena. Industrijski megatrendovi. , 3h, Ishodi:1,2 3.Priprema i odabir zadatka. Primjeri i pojašnjenja., 3h, Ishodi:4,5,6 4.Digitalna ekonomija. Digitalna dobra i usluge, Digitalne platforme. Primjeri i diskusija., 3h, Ishodi:3,4 5.Model stvaranja vrijednosti. Vrijednosne mreže, mrežni efekt. Primjeri i diskusija., 3h, Ishodi:3,4 6.Digitalna tržišta. Modeliranje. BMC meta-model. Primjeri i diskusija., 3h, Ishodi:3,4 7.Timski rad na modeliranju: Facebook, Tesla, AirBB, Netflix, Skype, Google., 4h, Ishodi:3,4 8.Digitalna transformacija poslovanja. Primjeri i diskusija., 4h, Ishodi:3,4 9.Predstavljanje svih radova. Diskusija., 4h, Ishodi:4,5,6 10.Nema predavanja 11.Nema predavanja, Ishodi:5 12.Nema predavanja 13.Nema predavanja 14.Nema predavanja 15.Nema predavanja
| Materijalni uvjeti za izvedbu predmeta | Elementarni: predavaona, ploča, kreda... Bijela ploča sa flomasterima Projektor Video oprema
| Ishodi | 6#7 | Literatura | Obavezna literatura: 1. Perkov, Davor. Upravljanje promjenama u poslovnoj organizaciji digitalnog doba, Narodne novine. 2019. 2. Spremić,Mario. Digitalna transformacija poslovanja. Ekonomski fakultet u Zagrebu, 2017. 3. Repozitorij predmeta
Izborna literatura: Schwab, Klaus. The Fourth Industrial Revolution. Currency, 2017. Overby, Harald. Audestad, Jan A. Digital Economics: How Information and Communication Technology is Shaping Markets, Businesses, and Innovation. CreateSpace Independent Publishing Platform, 2018. Raskino, Mark. Waller, Graham. Digital to the Core: Remastering Leadership for Your Industry, Your Enterprise, and Yourself. Bibliomotion, 2016. Venkatraman, Venkat. The digital matrix: new rules for business transformation through technology. Greystone Books, 2017. Bock, Adam. The Business Model Book. Brilliant Business. 2017. | Uvjeti za potpis (obaveze studenta) | Pohađanje nastave; seminarski rad
| Provjera znanja u semestru | Kolokvij
| Način polaganja ispita nakon semestra | Pisani ispit
| Praćenje rada studenta: | Aktivnost | ECTS | Pohađanje nastave () | 1 | Kontinuirana provjera znanja () | 1 | Esej () | 2 | Referat () | 1 | Usmeni ispit () | 1 |
| Napomena | Iz ovog predmeta moguća je izrada završnog/diplomskog rada | Izradio prijedlog | Dr.sc. Vjeran Bušelić |
|
+ | P:1. Maja Pauković dipl.oec. L: Maja Pauković dipl.oec. | Kvantitativne metode u ekonomiji | 30+30 (0+30+0+0) (120) | 6 | 172861 | NE |
Šifra WEB/ISVU | 29512/172861 | ECTS | 6 | Akademska godina | 2023/2024 | Naziv | Kvantitativne metode u ekonomiji | Status | 1. semestar - Stručni diplomski studij Digitalna ekonomija, izvanredna izvedba (Izvanredni diplomski digitalna ekonomija) - Obavezni predmet | Pripadnost | Područje društvenih znanosti 5.14. Interdisciplinarne društvene znanosti Stručni predmet (Katedra za zajedničke predmete, katedra za ekonomiju) | Izvedba nastave | Predavanja + vježbe (auditorne+laboratorij+seminar+konstrukcijske) Samostalan rad | 30+30 (0+30+0+0) 120 | Izvođači | Predavanja:1. Maja Pauković dipl.oec. Laboratorijske vježbe: Maja Pauković dipl.oec. | Cilj predmeta | Stjecanje kompetencija za procjenu budućih očekivanih poslovnih rezultatata pomoću modela jednostavne i višestruke linearne regresije. | Ishodi učenja: | 1.riješiti zadatke iz matričnog računa. Razina:6 2.analizirati glavne sastavnice modela jednostavne i višestruke linearne regresije. Razina:6 3. ocijeniti hipoteze u modelima jednostavne i višestruke linearne regresije. Razina:7 4. utvrditi narušavanje pretpostavki u modelima linearne regresije i predložiti rješenje . Razina:7 5.analizirati glavne sastavnice nelinearnog modela regresije. Razina:6
| Način izvođenja predavanja | Frontalna, ex cathedra Demonstracije Diskusija problema
| Način izvođenja laboratorijskih vježbi | Laboratorijske s laboratorijskom opremom Grupno rješavanje zadanih problema Rasprave, brainstorming
| Sadržaj predavanja | 1.Uvodno predavanje - upoznavanje studenata s kolegijem., 2h 2.Uvod u matričnu algebru. Rješavanje sustava linearnih jednadžbi pomoću matričnog računa., 2h, Ishodi:1 3.Ekonometrijska analiza - Model jednostavne linearne regresije., 2h, Ishodi:2 4.Testiranje hipoteza u modelu jednostavne linearne regresije., 2h, Ishodi:3 5.Priprema za kolokvij 1., 2h, Ishodi:1,2,3 6.Kolokvij 1, 2h, Ishodi:1,2,3 7.Model višestruke linearne regresije., 2h, Ishodi:2 8.Testiranje hipoteza u modelu višestruke linearne regresije., 2h, Ishodi:3 9.Nelinearni model višestruke linearne regresije., 2h, Ishodi:5 10.Priprema za kolokvij 2., 2h, Ishodi:2,3,5 11.Kolokvij 2, 2h, Ishodi:2,3,5 12.Narušavanje pretpostavki u modelima linearne regresije i rješavanje problema., 2h, Ishodi:4 13.Narušavanje pretpostavki u modelima linearne regresije i rješavanje problema., 2h, Ishodi:4 14.Priprema za Kolokvij 3, 2h, Ishodi:4 15.Kolokvij 3, 2h, Ishodi:4
| Sadržaj laboratorijskih vježbi | 1.Ponavljanje elemenata programa MS Excel potrebnih za praćenje nastave iz kvantitativnih metoda., 2h 2.Rješavanje zadataka sa osnovnim matričnim operacijama u Excelu. Cramerovo pravilo., 2h, Ishodi:1 3.Određivanje jednadžbe jednostavnog linearnog regresijskog modela u Excelu i interpretacija parametara, analiza varijance., 2h, Ishodi:2 4.Testiranje hipoteza u modelu jednostavne linearne regresije u Excelu., 2h, Ishodi:3 5.Priprema za Kolokvij 1, 2h, Ishodi:1,2,3 6.Kolokvij 1, 2h, Ishodi:1,2,3 7.Određivanje jednadžbe modela višestruke linearne regresije u Excelu i interpretacija parametara, analiza varijance., 2h, Ishodi:2 8.Testiranje hipoteza u modelu višestruke linearne regresije u Excelu, 2h, Ishodi:3 9.Nelinearni model višestruke linearne regresije u Excelu., 2h, Ishodi:5 10.Priprema za Kolokvij 2, 2h, Ishodi:2,3,5 11.Kolokvij 2, 2h, Ishodi:2,3,5 12.Narušavanje pretpostavki u modelima linearne regresije., 2h, Ishodi:4 13.Narušavanje pretpostavki u modelima linearne regresije., 2h, Ishodi:4 14.Priprema za Kolokvij 3, 2h, Ishodi:4 15.Kolokvij 3, 2h, Ishodi:4
| Materijalni uvjeti za izvedbu predmeta | Namjenski računalni laboratorij Bijela ploča sa flomasterima Projektor
| Ishodi | 6#7 | Literatura | 1. V.Bahovec, N.Erjavec, Uvod u ekonometrijsku analizu, Element, Zagreb, 978-953-197-643-5,2009 2. Chiang , Alpha C.,Osnovne metode matematičke ekonomije,MATE, Zagreb,953-6070-05-7,1996 | Uvjeti za potpis (obaveze studenta) | Nazočnost studenata-ica i na predavanjima i na laboratorijskim vježbama u iznosu od najmanje 50%. 1,2, 3 kolokvij ili pisani ispit, 20% udjela u konačnoj ocjeni | Provjera znanja u semestru | Prvi kolokvij, prolaz>50%, 20% udjela u konačnoj ocjeni Drugi kolokvij, prolaz >50%, 30% udjela u konačnoj ocjeni Treći kolokvij, prolaz >50%, 30% udjela u konačnoj ocjeni | Način polaganja ispita nakon semestra | Pisani ispit, zadatci, prolaz >50% | Praćenje rada studenta: | Aktivnost | ECTS | Pohađanje nastave () | 1 | Pismeni ispit () | 2 | Aktivnost u nastavi () | 1 | Kontinuirana provjera znanja () | 1 | Praktični rad () | 1 |
| Napomena | Iz ovog predmeta moguća je izrada završnog/diplomskog rada | Izradio prijedlog | Maja Pauković ,01.06.2023. |
|
+ | P:1.mr.sc. Lucija Bačić v.pred. A:mr.sc. Lucija Bačić v.pred. A: Nataša Uzelac | Motivacija i timski rad | 30+30 (30+0+0+0) (120) | 6 | 172862 | NE |
Šifra WEB/ISVU | 29513/172862 | ECTS | 6 | Akademska godina | 2023/2024 | Naziv | Motivacija i timski rad | Status | 1. semestar - Stručni diplomski studij Digitalna ekonomija, izvanredna izvedba (Izvanredni diplomski digitalna ekonomija) - Obavezni predmet | Pripadnost | Područje društvenih znanosti 5.14. Interdisciplinarne društvene znanosti Stručni predmet (Katedra za zajedničke predmete, katedra za ekonomiju) | Izvedba nastave | Predavanja + vježbe (auditorne+laboratorij+seminar+konstrukcijske) Samostalan rad | 30+30 (30+0+0+0) 120 | Izvođači | Predavanja:1. mr.sc. Lucija Bačić v.pred. Auditorne vježbe:mr.sc. Lucija Bačić v.pred. Auditorne vježbe: Nataša Uzelac | Cilj predmeta | Razviti i u praksi primijeniti znanja i vještine o motivacijskim procesima i tehnikama, organizacijskom ponašanju, komunikaciji, metodama i tehnikama timskog rada te snalaženje u preveniraju i rješavanju sukoba i konflikata. | Ishodi učenja: | 1.analizirati osnovne teorijske pojmove, principe i čimbenike motivacije i organizacijskog ponašan. Razina:6 2.analizirati osnovne teorijske pojmove, značajke i specifičnosti timskog rada. Razina:6 3. kritički prosuđivati specifičnosti i značajke teorija motivacije. Razina:7 4.razlikovati motivacijske tehnike i strategije u kontekstu efikasnog upravljanja motivacijom i zadovoljstvom zaposlenika . Razina:6 5.kombinirati znanje i vještine na osnovu teorijskih spoznaja o vrstama timova i ulogama voditelja i članova tima . Razina:6,7 6. kritički prosuđivati i kreativno promišljati u dizajniranju, primjeni i razvijanju tehnika motiviranja i samomotiviranja u timu. Razina:7 7. predvidjeti adekvatne načine prevencije i rješavanja sukoba i konflikata u timu. Razina:6,7
| Način izvođenja predavanja | Frontalna, ex cathedra Analiza primjera, case studies Diskusija problema Pitanja - odgovori
| Način izvođenja auditornih vježbi | Grupno rješavanje zadanih problema Analiza klasične literature Analiza literature na webu, knowledge mining Pisanje eseja Rasprave, brainstorming Međusobno zadavanje i rješavanje problema
| Sadržaj predavanja | 1.Uvodno predavanje, metodologija i operacionalizacija predavanja i vježbi, 1h, Ishodi:1,2,3,4,5,6,7 Definiranje motivacije i organizacijskog ponašanja, 1h, Ishodi:1 2.Sadržajne teorije motivacije , 2h, Ishodi:1,3 3.Procesne teorije motivacije , 2h, Ishodi:1,3 4.Vrste motivacijskih tehnika i strategije motivacije, 2h, Ishodi:1,4,6 5.Upravljanje motivacijom i zadovoljstvom zaposlenika, 2h, Ishodi:1,4,6,7 6.Organizacijska kultura, komunikacija i međuljudski odnosi, 2h, Ishodi:1,2,3,4,5,6,7 7.1. Kolokvij, 1h, Ishodi:1,2,3,4,5,6,7 Izlaganje praktičnog, seminarskog rada ili eseja, 1h, Ishodi:1,2,3,4,5,6,7 8.Specifičnosti i karakteristike tima, vrsta timova i timskog rada, 2h, Ishodi:2,4,5 9.Formiranje timova i uloge članova tima, 2h, Ishodi:2,4,5,6,7 10.Faze razvoja timova, 2h, Ishodi:2,5,6,7 11.Struktura i organizacija upravljanja timovima, 2h, Ishodi:2,4,5,6,7 12.Odlučivanje i vođenje timova, 2h, Ishodi:2,4,5,6,7 13.Upravljanje sukobima i konfliktima unutar tima , 2h, Ishodi:2,5,7 14.Prednosti i nedostaci timskog rada, 2h, Ishodi:2,4,5,6,7 15.2. Kolokvij, 1h, Ishodi:1,2,3,4,5,6,7 Izlaganje praktičnog, seminarskog rada ili eseja, 1h, Ishodi:1,2,3,4,5,6,7
| Sadržaj auditornih vježbi | 1.Prezentacija vježbi i ishoda, 2h, Ishodi:1,2,3,4,5,6,7 2.Prijeri iz prakse i grupna diskusija, case studies , 1h, Ishodi:1,3 Analiza motivacijskih faktora koji utvrđuju uspjeh (analiza uspješnih ljudi), 1h, Ishodi:1,3 3.Prijeri iz prakse i grupna diskusija, case studies , 1h, Ishodi:1,3 Upravljanje vremenom u funkciji jačanja motivacije, 1h, Ishodi:1,3 4.Strategije i motivacijske tehnike, 2h, Ishodi:1,4,6 5.Upravljanje motivacijom zaposlenika uspostavljanje i mjerenje motivacije zaposlenika , 1h, Ishodi:1,4,6,7 Samomotivacija, upravljanje sobom kroz planiranje i postavljanje ciljeva , 1h, Ishodi:1,4,6,7 6.Analiza vrsta organizacijskih kultura, načina komuniciranja I prijenosa informacija u organizacijama, 2h, Ishodi:1,2,3,4,5,6,7 7.Prijeri iz prakse i grupna diskusija, case studies, 2h, Ishodi:1,2,3,4,5,6,7 8.Timski rad analiza efikasnosti timskog rada i izrada komunikacijskog plana, 2h, Ishodi:2,4,5 9.Analiza vrsta timove i uloga članova, 2h, Ishodi:2,4,5,6,7 10.Prijeri iz prakse i grupna diskusija, case studies, 2h, Ishodi:2,4,5,6,7 11.Delegiranje zadataka i organizacija provedbe, 2h, Ishodi:2,4,5,6,7 12.Vrste pregovaranja I njihov utjecaj na timski rad, 2h, Ishodi:2,4,5,6,7 13.Suočavanje s kritikama , 2h, Ishodi:2,5,7 14.Upravljanje sukobima i konfliktima pomoću komunikacijskih tehnika, 1h, Ishodi:2,5,7 Mobbing podjela uloga I analiza ljudskog ponašanja, 1h, Ishodi:2,5,7 15.Izlaganje praktičnog, seminarskog rada ili eseja, 2h, Ishodi:1,2,3,4,5,6,7
| Materijalni uvjeti za izvedbu predmeta | Elementarni: predavaona, ploča, kreda... Računalni laboratorij opće namjene Bijela ploča sa flomasterima Projektor
| Ishodi | 6#7 | Literatura | Obvezna: 1. Tudor, G. (2010), Vođenje i motiviranje ljudi, M.E.P., Zagreb 2. Noe, R.A., Hollenbeck, J.R., Gerhart, B., Wright, P.M. (2006), Menadžment ljudskih potencijala, Mate, Zagreb
Dopunska: 1. Srića, V. (2006), Menadžer i pobjednički tim: čarolija timskog rada, M.E.P. Consult, Zagreb 2. West, M. (2005), Tajne uspješnog upravljanja timom kako voditi tim, Školska knjiga 3. Certo, S.C., Certo, S.T. (2008), Moderni menadžment,Mate, Zagreb Zagreb
| Uvjeti za potpis (obaveze studenta) | Prisustvovanje nastavi uz dozvoljeni broj izostanaka prema Pravilniku o studiranju. | Provjera znanja u semestru | Redovitost pohađanja i aktivnost na predavanjima i vježbama 20%. Praktičan rad i izlaganje, prezentacija seminarskog rada ili eseja 30%. 1. i 2. kolokviji 50%.
Max. 10 bodova: 10 izvrstan (5) 8 9 vrlo dobar (4) 6 7 dobar (3) 5 dovoljan (2) 0 4 nedovoljan (1)
| Način polaganja ispita nakon semestra | Izlaganje praktičnog rada i pismeni ispit. | Praćenje rada studenta: | Aktivnost | ECTS | Pohađanje nastave () | 1 | Aktivnost u nastavi () | 1 | Kontinuirana provjera znanja () | 1 | Praktični rad () | 1 | Pismeni ispit () | 2 |
| Napomena | Iz ovog predmeta moguća je izrada završnog/diplomskog rada | Izradio prijedlog | mr.sc. Lucija Bačić v.pred. |
|
+ | P:1.doc.dr.sc. Dalija Kuvačić profesor visoke škole A:doc.dr.sc. Dalija Kuvačić profesor visoke škole | Poduzetništvo u novoj ekonomiji | 30+30 (30+0+0+0) (120) | 6 | 172860 | NE |
Šifra WEB/ISVU | 29511/172860 | ECTS | 6 | Akademska godina | 2023/2024 | Naziv | Poduzetništvo u novoj ekonomiji | Status | 1. semestar - Stručni diplomski studij Digitalna ekonomija, izvanredna izvedba (Izvanredni diplomski digitalna ekonomija) - Obavezni predmet | Pripadnost | Područje društvenih znanosti 5.14. Interdisciplinarne društvene znanosti Stručni predmet (Katedra za zajedničke predmete, katedra za ekonomiju) | Izvedba nastave | Predavanja + vježbe (auditorne+laboratorij+seminar+konstrukcijske) Samostalan rad | 30+30 (30+0+0+0) 120 | Izvođači | Predavanja:1. doc.dr.sc. Dalija Kuvačić profesor visoke škole Auditorne vježbe:doc.dr.sc. Dalija Kuvačić profesor visoke škole | Cilj predmeta | Osposobiti studente-ice za stjecanje kompetencija za poslovanje u poduzetništvu u novoj ekonomiji. | Ishodi učenja: | 1.identificirati pojam i značenje nove ekonomije, globalizacije i društva znanja.. Razina:6 2.analizirati značaj inovacija i informacijskih tehnologija u novoj ekonomiji.. Razina:6 3.analizirati značaj učenja i obrazovanja za konkurentno suvremeno poduzetništvo.. Razina:6 4.klasificirati odrednice zaštite okoliša i održivog razvoja te etike i društvene odgovornosti.. Razina:6,7 5.kategorizirati specifičnosti umrežavanja i novih poslovnih modela u novoj ekonomiji.. Razina:6 6.formulirati strategiju za stvaranje poduzetnika 21. stoljeća.. Razina:6,7
| Način izvođenja predavanja | Frontalna, ex cathedra Analiza primjera, case studies Demonstracije Diskusija problema Pitanja - odgovori Seminar, izlaganje studenta s raspravom
| Način izvođenja auditornih vježbi | Grupno rješavanje zadanih problema Pisanje eseja Rasprave, brainstorming Međusobno zadavanje i rješavanje problema Radionica
| Sadržaj predavanja | 1.Uvod u kolegij i predstavljanje Syllabusa., 2h, Ishodi:1,2,3,4,5 2.Odrednice nove ekonomije., 2h, Ishodi:1 3.Globalizacija i nova ekonomija., 2h, Ishodi:1 4.Koncept društva znanja., 2h, Ishodi:1 5.Inovacije u novoj ekonomiji., 2h, Ishodi:2 6.Informacijsko-komunikacijska tehnologija u novoj ekonomiji., 2h, Ishodi:2 7.Poduzetnička virtualna organizacija u novoj ekonomiji., 2h, Ishodi:2 8.Intelektualni kapital kao izvor konkurencijske prednosti u poduzetništvu., 2h, Ishodi:3 9.Učenje i obrazovanje u suvremenom poduzetništvu., 2h, Ishodi:3 10.Zaštita okoliša i održivi razvoj u suvremenom poduzetništvu., 2h, Ishodi:4 11.Etika i društvena odgovornost u suvremenom poduzetništvu., 2h, Ishodi:4 12.Umrežavanje i poduzetništvo u novoj ekonomiji., 2h, Ishodi:5 13.Novi poslovni modeli razvoja poduzetništva., 2h, Ishodi:5 14.Poslovne informacije kao izvor konkurencijske prednosti poduzetnika., 2h, Ishodi:5 15.Karakteristike poduzetnika 21. stoljeća., 2h, Ishodi:6
| Sadržaj auditornih vježbi | 1.Analiza različitih pogleda na novu ekonomiju te rasprava o prednostima i nedostacima nove ekonomije., 2h, Ishodi:1 2.Rasprava o suvremenim trendovima u novoj ekonomiji. Prednosti i nedostaci globalizacije., 2h, Ishodi:1 3.Studije slučaja organizacija koje uče. Razlike između svjetske i hrvatske prakse., 2h, Ishodi:1 4.Analiza značaja inovacija u poduzetništvu. Studije slučaja inovativnih poduzeća u svjetskoj i hrvatskoj praksi., 2h, Ishodi:2 5.Rasprava o prednostima i nedostacima informacijsko-komunikacijske tehnologije. Studije slučaja korištenja poslovne inteligencije u praksi., 2h, Ishodi:2 6.Prijava tema za seminarske radove. Studije slučaja poznatih virtualnih poduzeća u svjetskoj i hrvatskoj praksi. , 2h, Ishodi:1,2 7.Analize slučaja poznatih programa učenja i obrazovanja u e-poslovanju. Pripreme za 1. kolokvij., 2h, Ishodi:3 8.1. kolokvij., 2h, Ishodi:1,2,3 9.Studije slučaja poduzeća iz Republike Hrvatske koja koriste zaštitu okoliša i održivi razvoj u svom poslovanju., 2h, Ishodi:4 10.Studije slučaja poduzeća iz Republike Hrvatske koja postupaju etično i koriste društvenu odgovornost u svom poslovanju., 2h, Ishodi:4 11.SWOT analiza poslovanja klastera. Studije slučaja poznatih klastera u Republici Hrvatskoj., 2h, Ishodi:5 12.Analiza novih modela u e-poslovanju. Rasprava o novom načinu poslovanja., 2h, Ishodi:5 13.Analiza studentskih rezultata Testa poduzetničkih sklonosti., 2h, Ishodi:1,2,3,4,5,6 14.Studije slučaja tradicionalnog i virtualnog poduzetnika. Analiza prednosti i nedostataka. Pripreme za 2. kolokvij. , 2h, Ishodi:4,5,6 15.2. kolokvij., 2h, Ishodi:4,5,6
| Materijalni uvjeti za izvedbu predmeta | Elementarni: predavaona, ploča, kreda... Računalni laboratorij opće namjene Bijela ploča sa flomasterima Projektor Video oprema
| Ishodi | 6#7 | Literatura | 1. Thomas H. Byers, Richard C. Dorf, Andrew J. Nelson, Tehnološko poduzetništvo - od ideje do tvrtke, Tehničko veleučilište u Zagrebu, Zagreb, 2015. 2. Horvat, Đuro; Perkov, Davor; Trojak, Nataša, Strategijsko upravljanje i konkurentnost u novoj ekonomiji, Edukator, Zagreb, 2012. 3. Kolaković, Marko, Poduzetništvo u ekonomiji znanja, Sinergija, Zagreb, 2006. 4. Auerswald, Philip, E-book: The Coming Prosperity: How Entrepreneurs Are Transforming the Global Economy, Oxford University Press, New York, 2012. | Uvjeti za potpis (obaveze studenta) | Nazočnost studenata-ica na predavanjima i auditornim vježbama u iznosu od najmanje 70% predviđene satnice. | Provjera znanja u semestru | Nazočnost i aktivnost studenata-ica na nastavi - 10% udjela u konačnoj ocjeni Seminarski radovi i studentske prezentacije - 40% udjela u konačnoj ocjeni Prvi kolokvij - 25% udjela u konačnoj ocjeni Drugi kolokvij - 25% udjela u konačnoj ocjeni
| Način polaganja ispita nakon semestra | Obavezno najmanje 4 ispitna roka godišnje. Pisani ispit. | Praćenje rada studenta: | Aktivnost | ECTS | Pohađanje nastave () | 1 | Pismeni ispit () | 3 | Seminarski rad () | 2 |
| Napomena | Iz ovog predmeta moguća je izrada završnog/diplomskog rada | Izradio prijedlog | doc.dr.sc. Dalija Kuvačić profesor visoke škole, 30.5.2018 |
|
+ | P:dr. sc. Sanja Bračun dipl.oec. A:dr. sc. Sanja Bračun dipl.oec. S:dr. sc. Sanja Bračun dipl.oec. | Sustav i tehnologija gospodarenja imovinom | 30+30 (15+0+15+0) (120) | 6 | 215561 | NE |
Šifra WEB/ISVU | 29810/215561 | ECTS | 6 | Akademska godina | 2023/2024 | Naziv | Sustav i tehnologija gospodarenja imovinom | Status | 1. semestar - Stručni diplomski studij Digitalna ekonomija, izvanredna izvedba (Izvanredni diplomski digitalna ekonomija) - Obavezni predmet | Pripadnost | | Izvedba nastave | Predavanja + vježbe (auditorne+laboratorij+seminar+konstrukcijske) Samostalan rad | 30+30 (15+0+15+0) 120 | Izvođači | Predavanja:dr. sc. Sanja Bračun dipl.oec. Auditorne vježbe:dr. sc. Sanja Bračun dipl.oec. Seminarske vježbe:dr. sc. Sanja Bračun dipl.oec. | Cilj predmeta | U sklopu ovog predmeta studenti će spoznati kako gospodarenje imovinom nije odvojeni poslovni proces koji se provodi samo u velikim poduzećima, već integrirani dio poslovanja svakog poslovnog sustava koji zahtjeva stalna unapređenja. Student će znati razlikovati materijalnu od nematerijalne imovine, opisati proces nabave te usporediti prednosti i nedostatke provođenja internog i eksternog održavanja imovine. Ujedno će dobiti uvid u procese planiranja, investiranja i brige o ljudskim potencijalima. Na ovaj će se način student usredotočiti na kritičko razmišljanje o svakom procesu upravljanja svih oblika imovine, što će mu omogućiti da samostalno predloži i napiše prijedloge za poboljšanje procesa upravljanja imovinom unutar poduzeća gdje je zaposlen ili koje mu je poznato. | Ishodi učenja: | 1. procijeniti ulogu i mjesto gospodarenja imovinom unutar poslovnog sustava. Razina:6,7 2.povezati procese analize tržišta, planiranja i uspješnog gospodarenja imovinom. Razina:6,7 3.procijeniti pokazatelje uspješnosti gospodarenja imovinom tijekom cijelog životnog vijeka. Razina:6,7 4. obraniti stav najčešće korištenih alata sustava gospodarenja imovinom. Razina:7 5. izabrati opciju prijedloga za poboljšanje procesa upravljanja imovinom. Razina:7 6. povezati investicijske studije i integrirano upravljanje imovinom. Razina:6,7
| Način izvođenja predavanja | Frontalna, ex cathedra Gost, predavač Analiza primjera, case studies Diskusija problema Seminar, izlaganje studenta s raspravom Gradivo se izlaže tako da se teoretski okvir kombinira s primjerima gospodarenja imovinom iz prakse te se studente potiče da daju svoj kritički osvrt na pozitivne i negativne primjere s kojima su se susretali.
| Način izvođenja auditornih vježbi | Grupno rješavanje zadanih problema Rasprave, brainstorming Radionica Tijekom auditornih vježbi studente se usmjerava na korištenje alata i znanja iz područja Gospodarenja imovinom dobivena tijekom predavanja, uz kontinuirano usmjeravanje nastavnika kroz raspravu i brainstorming tijekom vježbi.
| Način izvođenja seminarskih vježbi | Grupno rješavanje zadanih problema Rasprave, brainstorming Radionica Tijekom seminarskih vježbi studenti samostalno pišu seminarski rad u kojem ne samo analiziraju, već i daju prijedloge za poboljšanje procesa gospodarenja imovinom poduzeća gdje su zaposleni ili kojeg dobro poznaju.
| Sadržaj predavanja | 1.Uvodno predavanje, 2h, Ishodi:1 2.Vrste imovine poduzeća i njihovo strateško upravljanje, 4h, Ishodi:1 3.Provođenje i praćenje životnog ciklusa imovine, 4h, Ishodi:2 4.Korištenje i održavanje materijalnom imovinom, 4h, Ishodi:2 5.Metrika, norme i praćenje uspješnosti gospodarenja imovinom, 4h, Ishodi:3 6.Analiza tržišta, segmentacija tržišta i marketing kao alati uspješnog gospodarenja imovine, 4h, Ishodi:4 7.Investicijske studije i integrirano upravljanje imovinom, 4h, Ishodi:5 8.Alati upravljanja imovinom i pouzdanost sustava gospodarenja imovinom, 4h, Ishodi:6 9.Nema nastave 10.Nema nastave 11.Nema nastave 12.Nema nastave 13.Nema nastave 14.Nema nastave 15.Nema nastave
| Sadržaj auditornih vježbi | 1.Namjena pojedinih oblika imovine, 3h, Ishodi:1 2.Proces planiranja gospodarenja imovinom, 4h, Ishodi:2 3.Primjena metoda analize tržišta , 4h, Ishodi:3 4.Analiza troškova i prihoda imovine te izračuni pokazatelja uspješnosti gospodarenja imovinom, 4h, Ishodi:3 5.Nema auditornih vježbi 6.Nema auditornih vježbi 7.Nema auditornih vježbi 8.Nema auditornih vježbi 9.Nema auditornih vježbi 10.Nema auditornih vježbi 11.Nema auditornih vježbi 12.Nema auditornih vježbi 13.Nema auditornih vježbi 14.Nema auditornih vježbi 15.Nema auditornih vježbi
| Sadržaj seminarskih vježbi | 1.Nema seminarskih vježbi 2.Nema seminarskih vježbi 3.Nema seminarskih vježbi 4.Nema seminarskih vježbi 5.Praktična primjena analize tržišta, 5h, Ishodi:1,2,3 6.Kvarovi i oštećenja imovine te praćenje životnog vijeka imovine, 5h, Ishodi:4,5 7.Programska podrška i metode upravljanja rizicima sustava gospodarenja imovinom, 5h, Ishodi:6 8.Nema seminarskih vježbi 9.Nema seminarskih vježbi 10.Nema seminarskih vježbi 11.Nema seminarskih vježbi 12.Nema seminarskih vježbi 13.Nema seminarskih vježbi 14.Nema seminarskih vježbi 15.Nema seminarskih vježbi
| Materijalni uvjeti za izvedbu predmeta | Elementarni: predavaona, ploča, kreda... Računalni laboratorij opće namjene Projektor Elementarni: za klasičnu nastavu predavaonica s om te za hibridnu/online nastavu (izvanredne okolnosti) aplikacija za održavanje online nastave.
| Ishodi | 6#7 | Literatura | Obavezna literatura: 1.prof. dr. sc. Ivo Čala i ostali, (2016.), Održavanje i gospodarenje imovinom, Hrvatsko društvo održavatelja, Zagreb. 2.dr. sc. Sanja Bračun (2022.), Aktualne elektroničke mape nastavnika pripremljene za predavanja dostupne na LMS sustavu, https://lms-2020.tvz.hr/course/view.php?id=712
Preporučena literatura: 1.Juan Pablo Usuga Cadavid, (2020.), Machine learning applied in production planning and control: a state#8209;of#8209;the#8209;art in the era of industry 4.0, Springer. 2.G. Cheng, (2020.), Joint optimization of production, quality control and maintenance for serial-parallel multistage production systems, ScienceDirect. 3.O. Kaganova, (2020.), An Asset Management Approach to Planning, Funding, and Managing Public Spaces, dostupan na: https://doi.org/10.1596/978-1-4648-1449-5_ch3 4.M. Stride, (2019.), The use of building information modelling by quantity surveyors in facilities management roles, dostupan na: https://www.emerald.com/insight/content/doi/10.1108/ECAM-11-2019-0660/full/html
| Uvjeti za potpis (obaveze studenta) | 70% prisustva na predavanjima i vježbama
| Provjera znanja u semestru | Izrada, prezentacija i obrana seminarskog rada | Način polaganja ispita nakon semestra | Nakon obavezne prezentacije i obrane seminarskog rada, u slučaju neostvarenja minimalnih 60 % rezultata na pismenom ispitu, student prijavljuje termin usmenog ispita.
| Praćenje rada studenta: | Aktivnost | ECTS | Seminarski rad () | 3 | Usmeni ispit () | 3 |
| Napomena | Iz ovog predmeta moguća je izrada završnog/diplomskog rada | ISVU ekvivalencije: | 172858; | Izradio prijedlog | dr. sc. Sanja Bračun |
|