+ | P:1.dr. sc. Sanja Bračun dipl.oec. P: Dinko Horvat struč.spec.ing.techn.inf. A: Dinko Horvat struč.spec.ing.techn.inf. | Digitalna ekonomija | 30+15 (15+0+0+0) (75) | 4 | 146744 | NE |
Šifra WEB/ISVU | 29181/146744 | ECTS | 4 | Akademska godina | 2023/2024 | Naziv | Digitalna ekonomija | Status | 1. semestar - Stručni diplomski studij Elektrotehnika, izvanredna izvedba (Izvanredni diplomski elektrotehnika) - Izborni predmet1. semestar - Stručni diplomski studij Elektrotehnika, izvanredna izvedba (Izvanredni diplomski elektrotehnika) - Izborni predmet1. semestar - Stručni diplomski studij Elektrotehnika, izvanredna izvedba (Izvanredni diplomski elektrotehnika) - Izborni predmet1. semestar - Stručni diplomski studij Elektrotehnika (Redovni diplomski elektrotehnika) - Izborni predmet1. semestar - Stručni diplomski studij Elektrotehnika (Redovni diplomski elektrotehnika) - Izborni predmet1. semestar - Stručni diplomski studij Elektrotehnika (Redovni diplomski elektrotehnika) - Izborni predmet | Pripadnost | | Izvedba nastave | Predavanja + vježbe (auditorne+laboratorij+seminar+konstrukcijske) Samostalan rad | 30+15 (15+0+0+0) 75 | Izvođači | Predavanja:1. dr. sc. Sanja Bračun dipl.oec. Predavanja: Dinko Horvat struč.spec.ing.techn.inf. Auditorne vježbe: Dinko Horvat struč.spec.ing.techn.inf. | Cilj predmeta | Cilj je kolegija upoznati studente sa razvojem digitalne ekonomije u modelu ekonomije platformi | Ishodi učenja: | 1.usporediti stare i nove čimbenike koji determiniraju ekonomski razvoj u ekonomiji platformi . Razina:6,7 2. formulirati / oblikovati temeljne pojmove povezane sa razvojem ekonomije platformi. Razina:6,7 3. formulirati / oblikovati temeljne čimbenike koji determiniraju razliku između klasičnog linearnog i kružnog modela proizvodnje. Razina:6,7 4. procijeniti temeljne čimbenike koji utječu na ekonomska kretanja u postindustrijskom društvu . Razina:6,7 5.usporediti stare i nove čimbenike koji determiniraju ekonomski razvoj u ekonomiji platformi . Razina:6,7
| Način izvođenja predavanja | Frontalna, ex cathedra Analiza primjera, case studies Diskusija problema Pitanja - odgovori
| Način izvođenja auditornih vježbi | Analiza klasične literature Pisanje eseja Rasprave, brainstorming
| Sadržaj predavanja | 1.Definiranje poslovnog modela ekonomije platformi , 2h, Ishodi:1 2.Definiranje promjena unutar industrija pod utjecajem ekonomije platformi , 2h, Ishodi:1 3.Proces transformacija klasičnog linearnog biznisa u model platforme. Modeli platformi , 2h, Ishodi:2 4.Kapitalizacija kompanije iz modela platformi. Vrijednost brendova iz modela ekonomije platformi , 2h, Ishodi:2 5.Kolokvij, 2h, Ishodi:2 6.Strategija platforme nije strategija softwera. Povijesni pregled strategija , 2h, Ishodi:3 7.Linearni model poslovanja. Model poslovanja temeljen na platformi, 2h, Ishodi:3 8.Platforme mijenjaju industrijska okruženja , 2h, Ishodi:4 9.Arhitektura platformi. Mrežni efekt , 2h, Ishodi:4 10.Kolokvij, 2h, Ishodi:4 11.Modeli lansiranja platformi , 2h, Ishodi:4 12.Metrika na platformama , 2h, Ishodi:5 13.Menadžerske strategije na platformama , 2h, Ishodi:5 14.Monetizacija na platformama , 2h, Ishodi:5 15.Kolokvij, 2h, Ishodi:5
| Sadržaj auditornih vježbi | 1.Objasniti i staviti u kontekst razvoj ekonomskih sustava kroz povijest , 2h, Ishodi:1 2.Objasniti temeljenje karakteristike razvoja različitih modela ekonomije platformi , 2h, Ishodi:1 3.Determiniranje ključnih menadžerskih strategija u procesu transformacije klasičnog linearnog biznisa u model ekonomije platformi, 2h, Ishodi:2 4.Determiniranje ključnih čimbenika koji su utjecali na promjenu poslovne paradigme , 2h, Ishodi:2 5.Determiniranje ključnih čimbenika koji utječu na vrijednost brendova u ekonomiji platformi , 2h, Ishodi:2 6.Determiniranje ključnih čimbenika koji utječu na menadžerske procese upravljanju ekonomijom softwera, 2h, Ishodi:3 7.Procijeniti i analizirati temeljne čimbenike koji utječu na arhitekturu platforme , 2h, Ishodi:3 8.Procijeniti i analizirati temeljne čimbenike koji utječu na izgradnju mrežnog efekta , 2h, Ishodi:4 9.Procijeniti i utvrditi temeljne čimbenike koji utječu strategije lansiranja platforme , 2h, Ishodi:4 10.Procijeniti i utvrditi temeljne čimbenike koji determiniraju snagu mrežnog efekta nakon lansiranja platforme , 2h, Ishodi:4 11.Vrednovati temeljne čimbenike metrike u različitim faza metrike na platformama, 2h, Ishodi:4 12.Vrednovati temeljne čimbenike u fazi rasta i zrelosti platforme , 2h, Ishodi:5 13.Vrednovati temeljne čimbenike menadžerskih strategija u ekonomiji platformi , 2h, Ishodi:5 14.Vrednovati temeljne čimbenike razvoja ekosustava kao menadžerske strategije , 2h, Ishodi:5 15.Determiniranje temeljnih čimbenika koji utječu na način monetizacije na platformi , 2h, Ishodi:5
| Materijalni uvjeti za izvedbu predmeta | Elementarni: predavaona, ploča, kreda... Bijela ploča sa flomasterima Projektor
| Ishodi | 6#7 | Literatura | Obvezatna literatura: 1. Parker, G.G.; Van Alstyne, M.W.; Choudary, S.P. (2016) Platform Revolution: How Networked Markets are Transforming the Economy and How to Make Them Work for You, W.W. Norton Company Ltd. 2.Tapscott, D.,The Digital Economy Anniversary Edition: rethinking promise and peril in the age of networked intelligence,McGrow-Hill Education,978-0-07-183555-8,2015
Neobvezatna literatura: 1. Moazed, A.; Johnson, N.L. (2016) Modern Monopolies What it takes to Dominate the 21st Century Economy, Applico, LLC | Uvjeti za potpis (obaveze studenta) | Pristutnost na nastavi; seminarski rad | Provjera znanja u semestru | Kolokvij I i II | Način polaganja ispita nakon semestra | Pisani ispit | Praćenje rada studenta: | Aktivnost | ECTS | Pismeni ispit () | 2 | Seminarski rad () | 2 |
| Napomena | Iz ovog predmeta moguća je izrada završnog/diplomskog rada | Izradio prijedlog | dr.sc. Sanja Bračun |
|
+ | P:1.dr. sc. Sanja Bračun dipl.oec. A:dr. sc. Sanja Bračun dipl.oec. | Gospodarenje imovinom | 30+15 (15+0+0+0) (75) | 4 | 146748 | NE |
Šifra WEB/ISVU | 29185/146748 | ECTS | 4 | Akademska godina | 2023/2024 | Naziv | Gospodarenje imovinom | Status | 1. semestar - Stručni diplomski studij Elektrotehnika, izvanredna izvedba (Izvanredni diplomski elektrotehnika) - Izborni predmet1. semestar - Stručni diplomski studij Elektrotehnika, izvanredna izvedba (Izvanredni diplomski elektrotehnika) - Izborni predmet1. semestar - Stručni diplomski studij Elektrotehnika (Redovni diplomski elektrotehnika) - Izborni predmet1. semestar - Stručni diplomski studij Elektrotehnika (Redovni diplomski elektrotehnika) - Izborni predmet | Pripadnost | | Izvedba nastave | Predavanja + vježbe (auditorne+laboratorij+seminar+konstrukcijske) Samostalan rad | 30+15 (15+0+0+0) 75 | Izvođači | Predavanja:1. dr. sc. Sanja Bračun dipl.oec. Auditorne vježbe:dr. sc. Sanja Bračun dipl.oec. | Cilj predmeta | U sklopu ovog predmeta studenti će spoznati kako gospodarenje imovinom nije odvojeni poslovni proces koji se provodi samo u velikim poduzećima, već integrirani dio poslovanja svakog poslovnog sustava koji zahtjeva stalna unapređenja. Student će znati razlikovati materijalnu od nematerijalne imovine, opisati proces nabave te usporediti prednosti i nedostatke provođenja internog i eksternog održavanja imovine. Ujedno će dobiti uvid u procese planiranja, investiranja i brige o ljudskim potencijalima. Na ovaj će se način student usredotočiti na kritičko razmišljanje o svakom procesu upravljanja svih oblika imovine, što će mu omogućiti da samostalno predloži i napiše prijedloge za poboljšanje procesa upravljanja imovinom unutar poduzeća gdje je zaposlen ili koje mu je poznato. | Ishodi učenja: | 1. procijeniti ulogu i mjesto gospodarenja imovinom unutar poslovnog sustava. Razina:6,7 2. povezati procese analize tržišta, planiranja i uspješnog gospodarenja imovinom. Razina:6,7 3. procijeniti pokazatelje uspješnosti gospodarenja imovinom tijekom cijelog životnog vijeka. Razina:6,7 4. obraniti stav najčešće korištenih alata sustava gospodarenja imovinom. Razina:7 5. izabrati opciju prijedloga za poboljšanje procesa upravljanja imovinom. Razina:7
| Način izvođenja predavanja | Frontalna, ex cathedra Gost, predavač Analiza primjera, case studies Diskusija problema Seminar, izlaganje studenta s raspravom Gradivo se izlaže tako da se teoretski okvir kombinira s primjerima gospodarenja imovinom iz prakse te se studente potiče da daju svoj osvrt na pozitivne i negativne primjere s kojima su se susretali.
| Način izvođenja auditornih vježbi | Grupno rješavanje zadanih problema Rasprave, brainstorming Radionica Tijekom auditornih vježbi studenti se pripremaju za samostalno pisanje seminarskog rada u kojem ne samo analiziraju, već i daju prijedloge za poboljšanje procesa gospodarenja imovinom poduzeća gdje su zaposleni ili kojeg dobro poznaju. Pri tome koriste znanja iz područja Gospodarenja imovinom dobivena tijekom predavanja, uz kontinuirano usmjeravanje nastavnika kroz raspravu i brainstorming tijekom vježbi.
| Sadržaj predavanja | 1.Nema predavanja 2.Nema predavanja 3.Nema predavanja 4.Nema predavanja 5.Nema predavanja 6.Nema predavanja 7.Nema predavanja 8.Uvodno predavanje, 2h, Ishodi:1 9.Vrste imovine poduzeća i njihovo strateško upravljanje, 4h, Ishodi:1 10.Provođenje i praćenje životnog ciklusa imovine, 4h, Ishodi:2 11.Korištenje i održavanje materijalnom imovinom, 4h, Ishodi:2 12.Metrika, norme i praćenje uspješnosti gospodarenja imovinom, 4h, Ishodi:3 13.Analiza tržišta, segmentacija tržišta i marketing kao alati uspješnog gospodarenja imovine, 4h, Ishodi:3 14.Investicijske studije i integrirano upravljanje imovinom, 4h, Ishodi:4 15.Alati upravljanja imovinom i pouzdanost sustava gospodarenja imovinom, 4h, Ishodi:5
| Sadržaj auditornih vježbi | 1.Nema auditornih vježbi 2.Nema auditornih vježbi 3.Nema auditornih vježbi 4.Nema auditornih vježbi 5.Nema auditornih vježbi 6.Nema auditornih vježbi 7.Nema auditornih vježbi 8.Nema auditornih vježbi 9.Namjena pojedinih oblika imovine, 3h, Ishodi:1 10.Proces planiranja gospodarenja imovinom, 4h, Ishodi:2 11.Primjena metoda analize tržišta, 4h, Ishodi:3 12.Analiza troškova i prihoda imovine te izračuni pokazatelja uspješnosti gospodarenja imovinom, 4h, Ishodi:3 13.Nema auditornih vježbi 14.Nema auditornih vježbi 15.Nema auditornih vježbi
| Materijalni uvjeti za izvedbu predmeta | Elementarni: predavaona, ploča, kreda... Računalni laboratorij opće namjene Projektor Elementarni: za klasičnu nastavu predavaonica s om te za hibridnu/online nastavu (izvanredne okolnosti) aplikacija za održavanje online nastave.
| Ishodi | 6#7 | Literatura | Obavezna literatura: 1.prof. dr. sc. Ivo Čala i ostali, (2016.), Održavanje i gospodarenje imovinom, Hrvatsko društvo održavatelja, Zagreb. 2.dr. sc. Sanja Bračun (2022.), Aktualne elektroničke mape nastavnika pripremljene za predavanja dostupne na LMS sustavu, https://lms-2020.tvz.hr/course/view.php?id=712
Preporučena literatura: 1.Juan Pablo Usuga Cadavid, (2020.), Machine learning applied in production planning and control: a state#8209;of#8209;the#8209;art in the era of industry 4.0, Springer. 2.G. Cheng, (2020.), Joint optimization of production, quality control and maintenance for serial-parallel multistage production systems, ScienceDirect. 3.O. Kaganova, (2020.), An Asset Management Approach to Planning, Funding, and Managing Public Spaces, dostupan na: https://doi.org/10.1596/978-1-4648-1449-5_ch3 4.M. Stride, (2019.), The use of building information modelling by quantity surveyors in facilities management roles, dostupan na: https://www.emerald.com/insight/content/doi/10.1108/ECAM-11-2019-0660/full/html
| Uvjeti za potpis (obaveze studenta) | 70% prisustva na predavanjima i vježbama
| Provjera znanja u semestru | Izrada seminarskog rada | Način polaganja ispita nakon semestra | Nakon ocijenjenog seminarskog rada, a u slučaju neostvarenja minimalnih 60 % rezultata na pismenom ispitu, student prijavljuje termin usmenog ispita.
| Praćenje rada studenta: | Aktivnost | ECTS | Usmeni ispit () | 2 | Seminarski rad () | 2 |
| Napomena | Iz ovog predmeta moguća je izrada završnog/diplomskog rada | Izradio prijedlog | dr .sc. Sanja Bračun |
|
+ | P:1.dr.sc. Ljiljana Matuško Antonić dipl.iur. P:mr.sc. Sergej Lugović MBA A:dr.sc. Ljiljana Matuško Antonić dipl.iur. | Poslovna etika i pravo | 30+15 (15+0+0+0) (75) | 4 | 146750 | DA |
Šifra WEB/ISVU | 29187/146750 | ECTS | 4 | Akademska godina | 2023/2024 | Naziv | Poslovna etika i pravo | Status | 1. semestar - Stručni diplomski studij Elektrotehnika, izvanredna izvedba (Izvanredni diplomski elektrotehnika) - Izborni predmet1. semestar - Stručni diplomski studij Elektrotehnika, izvanredna izvedba (Izvanredni diplomski elektrotehnika) - Izborni predmet1. semestar - Stručni diplomski studij Elektrotehnika, izvanredna izvedba (Izvanredni diplomski elektrotehnika) - Izborni predmet1. semestar - Stručni diplomski studij Elektrotehnika (Redovni diplomski elektrotehnika) - Izborni predmet1. semestar - Stručni diplomski studij Elektrotehnika (Redovni diplomski elektrotehnika) - Izborni predmet1. semestar - Stručni diplomski studij Elektrotehnika (Redovni diplomski elektrotehnika) - Izborni predmet | Pripadnost | | Izvedba nastave | Predavanja + vježbe (auditorne+laboratorij+seminar+konstrukcijske) Samostalan rad | 30+15 (15+0+0+0) 75 | Izvođači | Predavanja:1. dr.sc. Ljiljana Matuško Antonić dipl.iur. Predavanja:mr.sc. Sergej Lugović MBA Auditorne vježbe:dr.sc. Ljiljana Matuško Antonić dipl.iur. | Cilj predmeta | Upoznati studente s teorijom upravljanja interesnim grupama, te upoznati studente s osnovama građanskog prava. | Ishodi učenja: | 1. formulirati / oblikovati primjena prava EU. Razina:6,7 2. formulirati / oblikovati razvoj etičkih principa u međuljudskim odnosima. Razina:6,7 3. formulirati / oblikovati pregovaranje u pravnim odnosima. Razina:6,7 4. formulirati / oblikovati sklapanje osnovnih ugovora. Razina:6,7 5. formulirati / oblikovati etički i ljudski pristup . Razina:6,7
| Način izvođenja predavanja | Analiza primjera, case studies Diskusija problema Pitanja - odgovori Seminar, izlaganje studenta s raspravom Klasična auditorna predavanja.
| Način izvođenja auditornih vježbi | Grupno rješavanje zadanih problema Rasprave, brainstorming Vježbe na kojima se trenira na primjerima iz realnog života primjenjuje sadržaj usvojen na predavanjima
| Sadržaj predavanja | 1.Uvod u građansko pravo, 2h 2.Načela građanskog prava, 2h 3.Subjekti i objekti građanskog prava , 2h 4.Uvod u obvezno pravo , 2h 5.Subjekti obveznopravnog odnosa, 2h 6.Objekti obveznopravnog odnosa, 2h 7.Pojačanje obveznopravnog odnosa, 2h 8.Kupoprodajni ugovor, Ugovor o djelu, 2h 9.Ugovor o građenju, 2h 10.Ugovor o kreditu, 2h 11.Ugovor o zastupanju, 2h 12.Prestanak obveznopravnog odnosa, 2h 13.Uvod u poslovnu etiku, načela, 2h 14.Konvencije o ljudskim pravima, 2h 15.Pravo na slobodu govora, rada, obiteljskog života, 2h
| Sadržaj auditornih vježbi | 1.Zaštita privatnog života, 2h 2.Odgovornost izvođača radova, 2h 3.Bankarska tajna, 2h 4.Pravo kupca, 2h 5.Pobojni ugovori, 2h 6.Tužbe na utvrđivanje vlasništva, 2h 7.Odgovornost za nedostatke stvari, 2h 8.Kupoprodajni ugovor,, 2h 9.The sales contract, 2h 10.Ugovor o kreditu, 2h 11.Ugovor o zastupanju, 2h 12.Odgovornost za štetu, 2h 13.Raskid ugovora, 2h 14.Ništetnost ugovora, 2h 15. Ugovor o djelu, 2h
| Materijalni uvjeti za izvedbu predmeta | Bijela ploča sa flomasterima Projektor prakitčni rad
| Ishodi | 6#7 | Literatura | 1. Hans Jonas, The Imperative of Responsibility, The University of Chicago Press 2. Funky Business Kapital pleše samo s darovitima, Kjell A. Nordstrm Jonas Ridderstr#229;le (Differo) 3. Etika u gospodarstvu : (religije, moral, poslovanje) / Tibor Karpati (Ekonomski fakultet u Osijeku) 4. Business Ethics: Readings and Cases in Corporate Morality, / W. Michael Hoffman, Robert E Frederick, Mark Schwartz (McGraw-Hill Humanities) 5. http://www.kurzweilai.net/ 6. Građansko pravo: Martin Vedriš, Petar Klarić, Narodne novine 2003 7. Stvarno pravo: Nikola Gavella, Tatjana Josipović, Igor Gliha, Vlado Belaj, Zlatan Stipković
| Uvjeti za potpis (obaveze studenta) | Pozitivan broj bodova na seminarskom radu | Provjera znanja u semestru | Seminarski rad#1#20#0$Usmena provjera znanja#1#80#0$ | Način polaganja ispita nakon semestra | usmeni ispit | Praćenje rada studenta: | Aktivnost | ECTS | Pohađanje nastave () | 1 | Pismeni ispit () | 3 |
| Napomena | Iz ovog predmeta moguća je izrada završnog/diplomskog rada | ISVU ekvivalencije: | 22663;63931;63932;63933;132265;200529; | Izradio prijedlog | Ljiljana Matuško Antonić , 29.3.2017 |
|
+ | P:1.dr.sc. Davor Petranović dipl.ing.el. P:2.mr. sc. Andrea Bednjanec dipl. ing. el, predavač A:mr. sc. Andrea Bednjanec dipl. ing. el, predavač A:dr.sc. Davor Petranović dipl.ing.el. S:mr. sc. Andrea Bednjanec dipl. ing. el, predavač S:dr.sc. Davor Petranović dipl.ing.el. | Upravljanje kvalitetom | 30+16 (13+0+3+0) (104) | 5 | 146746 | NE |
Šifra WEB/ISVU | 29183/146746 | ECTS | 5 | Akademska godina | 2023/2024 | Naziv | Upravljanje kvalitetom | Status | 1. semestar - Stručni diplomski studij Elektrotehnika, izvanredna izvedba (Izvanredni diplomski elektrotehnika) - Izborni predmet1. semestar - Stručni diplomski studij Elektrotehnika, izvanredna izvedba (Izvanredni diplomski elektrotehnika) - Izborni predmet1. semestar - Stručni diplomski studij Elektrotehnika, izvanredna izvedba (Izvanredni diplomski elektrotehnika) - Izborni predmet1. semestar - Stručni diplomski studij Elektrotehnika (Redovni diplomski elektrotehnika) - Izborni predmet1. semestar - Stručni diplomski studij Elektrotehnika (Redovni diplomski elektrotehnika) - Izborni predmet1. semestar - Stručni diplomski studij Elektrotehnika (Redovni diplomski elektrotehnika) - Izborni predmet | Pripadnost | | Izvedba nastave | Predavanja + vježbe (auditorne+laboratorij+seminar+konstrukcijske) Samostalan rad | 30+16 (13+0+3+0) 104 | Izvođači | Predavanja:1. dr.sc. Davor Petranović dipl.ing.el. Predavanja:2. mr. sc. Andrea Bednjanec dipl. ing. el, predavač Auditorne vježbe:mr. sc. Andrea Bednjanec dipl. ing. el, predavač Auditorne vježbe:dr.sc. Davor Petranović dipl.ing.el. Seminarske vježbe:mr. sc. Andrea Bednjanec dipl. ing. el, predavač Seminarske vježbe:dr.sc. Davor Petranović dipl.ing.el. | Cilj predmeta | Stjecanje osnovnih znanja iz područja upravljanja kvalitetom | Ishodi učenja: | 1.ocijeniti ispunjenje propisa i normi koje reguliraju kvalitetu proizvoda ili usluge. Razina:7 2.odabrati prikladan alat kvalitete za rješenje nesukladnosti procesa, proizvoda ili usluge. Razina:7 3.izmjeriti stupanj stabilnosti i varijabilnosti procesa. Razina:7 4.napisati izvještaj o poduzetim korektivnim ili preventivnim radnjama prema kupcu ili upravi. Razina:6,7 5.izgraditi sustav osiguranja kvalitete na modelu radne organizacije ili institucije. Razina:6,7 6.predložiti aktivnosti koje će uvesti poboljšanje u postojeće procese u organizaciji, povećati efikasnost i smanjiti troškove. Razina:6,7 7.upravljati sustavom kvalitete u izabranom modelu radne organizacije ili institucije. Razina:6,7 8.osmisliti dokumentirani postupak koji će opisati neki proces u modelu organizacije. Razina:6,7
| Način izvođenja predavanja | Frontalna, ex cathedra Gost, predavač Analiza primjera, case studies Diskusija problema Seminar, izlaganje studenta s raspravom Ostalo, upisati Gradivo se izlaže uz maksimalno korištenje crteža, tablica i dijagrama da bi se olakšalo razumijevanje, ali se prikazuju i konkretni primjeri kroz fotografije i gotove materijale uvođenja normi u konkretnim poduzećima. Crtaju se procesi uvođenja sustava osiguranja, itd, a stalno se studente propitkuje kako bi oni što aktivnije sudjelovali u nastavi. Uz ploču potrebno je imati projektor
| Način izvođenja auditornih vježbi | Grupno rješavanje zadanih problema Rasprave, brainstorming Radionica Ostalo, upisati Zadaci se rješavaju na ploči iz svakog tematskog područja uz sudjelovanje studenata.
| Način izvođenja seminarskih vježbi | Analiza literature na webu, knowledge mining Rasprave, brainstorming Radionica Ostalo, upisati Student uz pomoć nastavnika bira primjer iz prakse kojega mora analizirati, obraditi i prezentirati pred kolegama
| Sadržaj predavanja | 1.Uvod u kolegij, ocjenjivanje opći pojmovi i definicije kvalitete, 4h, Ishodi:1,2,3,4,5,7,8 2.Sustavi normi, uvod u ISO 9001, Zahtjevi na sustav upravljanja , 4h, Ishodi:1,2,3,4,5,6,7,8 3.Prikupljnje i prikaz podataka, FMEA analiza, 3h, Ishodi:1,2,3,4,5,6,7,8 4.Kontrola i statistika procesa, 3h, Ishodi:1,2,3,4,5,6,7,8 5.Repeticija tema S1-S4, 1h, Ishodi:1,2,3,4,5,6,7,8 6.Kontrola kvalitete procesa, SWOT analiza, 5S, 4h, Ishodi:1,2,3,4,5,6,7,8 7.Metoda 6 sigma, 3h, Ishodi:1,2,3,4,5,6,7,8 8.Dizajn proizvoda, projektiranje, 3h, Ishodi:1,2,3,4,5,6,7,8 9.Metoda osam disciplina, 1h, Ishodi:1,2,3,4,5,6,7,8 10.Kvaliteta u nabavi, 3h, Ishodi:1,2,3,4,5,6,7,8 11.Repeticija tema S5-S9, 1h, Ishodi:1,2,3,4,5,6,7,8 12.Nema nastave 13.Nema nastave 14.Nema nastave 15.Nema nastave
| Sadržaj auditornih vježbi | 1.Procesi razvoja i proizvodnje, FMEA analiza, 2h, Ishodi:1,2,3,4,5,6,7,8 2.Xsr-R karta, analiza procesa proizvodnje, 2h, Ishodi:1,2,3,4,5,6,7,8 3.Ključni pokazatelji učinka, 2h, Ishodi:1,2,3,4,5,6,7,8 4.Planovi kvalitete, 2h, Ishodi:1,2,3,4,5,6,7,8 5.8D metoda, Interni auditi, 2h, Ishodi:1,2,3,4,5,6,7,8 6.Prezentacije seminarskih radova, 2h, Ishodi:1,2,3,4,5,6,7 7.Nema nastave 8.Nema nastave 9.Nema nastave 10.Nema nastave 11.Nema nastave 12.Nema nastave 13.Nema nastave 14.Nema nastave 15.Nema nastave
| Sadržaj seminarskih vježbi | 1.Konzultacije, vježbe, 1h, Ishodi:1,2,3,4,5,6,7,8 2.Konzultacije, vježbe, 1h, Ishodi:1,2,3,4,5,6,7,8 3.Konzultacije, vježbe, 1h, Ishodi:1,2,3,4,5,6,7,8 4.Nema nastave 5.Nema nastave 6.Nema nastave 7.Nema nastave 8.Nema nastave 9.Nema nastave 10.Nema nastave 11.Nema nastave 12.Nema nastave 13.Nema nastave 14.Nema nastave 15.Nema nastave
| Materijalni uvjeti za izvedbu predmeta | Elementarni: predavaona, ploča, kreda... Bijela ploča sa flomasterima Projektor
| Ishodi | 6#7 | Literatura | Bilješke koje nastavnik priprema za nastavu J.M.Juran, Quality Control Handbook, McGraw-Hill, New York, 1989. Juran, Joseph Moses; Frank M. Gryna. 1993, 1999, Planiranje i analiza kvalitete. MATE d.o.o. Zagreb E.L.Grant, R.S.Leavenworth, Statistical Quality Control, McGraw-Hill, New York, 1988.
Lazibat, Tonči, 2009, Upravljanje kvalitetom, Znanstv. knjiga, Zagreb. Oslić, Ivica, 2008, Kvaliteta i poslovna izvrsnost, MEP Consult, Zagreb Štajdohar-Pađen, Olga, 2009, Plivati s ISO-m i ostati živ, Kigen, Zagreb | Uvjeti za potpis (obaveze studenta) | predan seminarski rad i ocjenjen sa najmanje 8 boda | Provjera znanja u semestru | Redovitost pohađanja#3#0#0$Kolokvij, teorijska pitanja#2#35#0$Seminarski rad#1#15#8$Domaće zadaće#5#3#0$ | Način polaganja ispita nakon semestra | Pismeni ispit#1#0#50$Usmeni ispit#1#0#0$Seminarski rad#1#0#0$ | Praćenje rada studenta: | Aktivnost | ECTS | Pismeni ispit () | 4 | Usmeni ispit () | 1 |
| Napomena | Iz ovog predmeta moguća je izrada završnog/diplomskog rada | Izradio prijedlog | dr.sc. Ljubivoj Cvitaš dipl.ing., 1.6.2015 |
|
+ | P:1.mr.sc. Branimir Preprotić dipl. inž. stroj. A: Nino Sipina S:mr.sc. Branimir Preprotić dipl. inž. stroj. | Vođenje projekata | 30+15 (11+0+4+0) (105) | 5 | 146747 | DA |
Šifra WEB/ISVU | 29184/146747 | ECTS | 5 | Akademska godina | 2023/2024 | Naziv | Vođenje projekata | Status | 1. semestar - Stručni diplomski studij Elektrotehnika, izvanredna izvedba (Izvanredni diplomski elektrotehnika) - Izborni predmet1. semestar - Stručni diplomski studij Elektrotehnika, izvanredna izvedba (Izvanredni diplomski elektrotehnika) - Izborni predmet1. semestar - Stručni diplomski studij Elektrotehnika, izvanredna izvedba (Izvanredni diplomski elektrotehnika) - Izborni predmet1. semestar - Stručni diplomski studij Elektrotehnika (Redovni diplomski elektrotehnika) - Izborni predmet1. semestar - Stručni diplomski studij Elektrotehnika (Redovni diplomski elektrotehnika) - Izborni predmet1. semestar - Stručni diplomski studij Elektrotehnika (Redovni diplomski elektrotehnika) - Izborni predmet | Pripadnost | | Izvedba nastave | Predavanja + vježbe (auditorne+laboratorij+seminar+konstrukcijske) Samostalan rad | 30+15 (11+0+4+0) 105 | Izvođači | Predavanja:1. mr.sc. Branimir Preprotić dipl. inž. stroj. Auditorne vježbe: Nino Sipina Seminarske vježbe:mr.sc. Branimir Preprotić dipl. inž. stroj. | Cilj predmeta | Savladati osnovne elemente za upravljanje poslovnim, proizvodnim i uslužnim procesima, koji se mogu projektno promatrati. | Ishodi učenja: | 1. utvrditi značaj projektnog menadžmenta za suvremenu organizaciju . Razina:7 2. upravljati procesima nad cjelovitošću projekta, njegovim opsegom, vremenom, troškovima, kvalitetom, ljudima, komunikacijama, rizicima i projektnom nabavom. Razina:6,7 3. procijeniti projektne rizike na projektnom prijedlogu. Razina:6,7 4. organizirati projektni proizvod kroz faze i aktivnosti čiji rezultati doprinose projektnom cilju. Razina:6,7 5. normirati potrebno vrijeme i resurse za provođenje aktivnosti koristeći se tehnikama mrežnog planiranja. Razina:6,7 6. planirati troškove za provođenje projektnih aktivnosti. Razina:6,7 7. preispitati projektni prijedlog kroz logičku matricu. Razina:6,7 8. razviti spremnost za timski rad i suradnju. Razina:6,7 9. kombinirati metode i postupke za donošenje odluka. Razina:6,7 10. procijeniti utjecaj projektnog proizvoda na okoliš. Razina:6,7 11.sastaviti (prijedlog / rješenje) prijedlog projekta i projektnog plana kroz seminarski rad. Razina:6,7 12. prezentirati projektni proizvod ili uslugu, metode vođenja i praćenja plana, očekivanu promjenu po završetku projekta. Razina:6,7
| Način izvođenja predavanja | Frontalna, ex cathedra Analiza primjera, case studies Diskusija problema Seminar, izlaganje studenta s raspravom Cijelo gradivo izlaže se tako da nastavnik uz svoja izlaganja na ploči koristi crteže, tablice i dijagrame kako bi se olakšalo razumjevanje predmeta. Sve ovo može biti na folijama ili u SW programu Power Point-u.
| Način izvođenja auditornih vježbi | Grupno rješavanje zadanih problema Računalne simulacije Radionica Zadaci se rješavaju na ploči iz svake obrađene teme. Nakon objašnjenog i riješenog prvog zadatka iz određene teme studentima se zadaje sljedeći iz iste teme i pušta ih se da ga sami rješavaju uz asistenciju nastavnika koji ih obilazi i pomaže pri rješavanju. Korištenjem BK tehnike izradi se sa studentima jedan manji projekt.
| Način izvođenja seminarskih vježbi | Grupno rješavanje zadanih problema
| Sadržaj predavanja | 1.Priroda i kontekst projektnog menadžmenta , procesi i područja znanja, 2h, Ishodi:1 2.Strategija i projektni menadžment , 2h, Ishodi:2 3.Strategija i projektni menadžment , 2h, Ishodi:2 4.Projektni menadžment i interesno-utjecajne skupine na projektu, 2h, Ishodi:3 5.Odgovarajuća projektna organizacijska struktura, 2h, Ishodi:4 6.Početna faza rada na projektu , 2h, Ishodi:5 7.Iniciranje i planiranje projekta, 2h, Ishodi:6 8.Izrada prijedloga projekta, 2h, Ishodi:6 9.kolokvij, 2h, Ishodi:1,2,3,4,5,6 10.Tehnike planiranja, 2h, Ishodi:7,8 11.Tehnike planiranja, 2h, Ishodi:7,8 12.Implementacijska faza projekta, 2h, Ishodi:9,10 13.Implementacijska faza projekta, 2h, Ishodi:9,10 14.Faza zaključivanja projekta, 2h, Ishodi:11 15.kolokvij, 2h, Ishodi:6,7,8,9,10,11,12
| Sadržaj auditornih vježbi | 1.nema nastave 2.nema nastave 3.nema nastave 4.nema nastave 5.nema nastave 6.Metode donošenja odluka i prihvaćanje različitosti, 2h, Ishodi:4 7. analiza problema, stablo problema/ciljeva, 2h, Ishodi:5 8.analiza strategije koji vodi ka dosizanju cilja, logička matrica , 2h, Ishodi:6 9.Tehnike mrežnog planiranja zadaci, 2h, Ishodi:7,8 10.Tehnike mrežnog planiranja zadaci, 2h, Ishodi:7,8 11.Tehnike mrežnog planiranja zadaci, 2h, Ishodi:7,8 12.nema nastave 13.nema nastave 14.nema nastave 15.nema nastave
| Sadržaj seminarskih vježbi | 1.nema nastave 2.nema nastave 3.nema nastave 4.nema nastave 5.nema nastave 6.nema nastave 7.nema nastave 8.nema nastave 9.nema nastave 10.nema nastave 11.nema nastave 12.nema nastave 13.nema nastave 14.logičko povezivanje elemenata projekta, ispitivanje logičke matrice, prezentiranje projektne ideje, 4h, Ishodi:11,12 15.nema nastave
| Materijalni uvjeti za izvedbu predmeta | Elementarni: predavaona, ploča, kreda... Računalni laboratorij opće namjene Projektor Potrošni materijal, navesti arci papira za izradu postera, markeri
| Ishodi | 6#7 | Literatura | PMI:Znanje o upravljanju projektima (vodič kroz PMBOK, 4.izdanje)mate d.o.o., Zagreb 2011.; Nikolić, čala, alić-kostešić: metode u planiranju odjeće,ZS 2010.;Čala,I; i ostali autori: Inženjerski priručnik, dio 4, poglavlja 6. Planiranje i praćenje proizvodnje, Školska knjiga, Zagreb, 2002. Vila, A; Štajdl, B; Čala, I; Karabajić, I: Metode planiranja proizvodnje, Informator, Zagreb, 1982. Vila, A; Leicher, Z: Planiranje proizvodnje i kontrola rokova, Informator, 3. izdanje, Zagreb 1983. Schroeder, Roger,G: Upravljanje proizvodnjom, Mate, Zagreb, 1999. Bilješke koje nastavnik priprema za nastavu Čala, I: Stupnjevito planiranje, izlaganje na savjetovanju Upravljanje proizvodnjom, CDI Zagreb, Briuni, 1989. Dilworth,J.B.: Operations Management, Mc Grow Hill, inc., New York, 1995. Schonberger,R.J., Knod, M.E.: Operations Management, Irwin, 1994. Majstorović, V.: Upravljanje Proizvodnjom i projektima (Production and Project Management), Nakladnici Sveučilište u Mostaru i DAAAM International Vienna, Mostar-Wien 2001. | Uvjeti za potpis (obaveze studenta) | predaja seminarskog rada | Provjera znanja u semestru | Redovitost pohađanja#2#0#0$Kolokvij, numerički zadaci#1#33#60$Kolokvij, teorijska pitanja#1#33#50$Seminarski rad#1#34#50$ 1. kolokvij min 30, max 50 2. kolokvij min 30, max 50 | Način polaganja ispita nakon semestra | Pismeni ispit#1#66#50$Seminarski rad#1#0#50$ bodoviocjena 00 891 902 1063 1214 1365
| Praćenje rada studenta: | Aktivnost | ECTS | Kontinuirana provjera znanja () | 2 | Seminarski rad () | 1 | Pismeni ispit () | 2 |
| Napomena | Iz ovog predmeta moguća je izrada završnog/diplomskog rada | ISVU ekvivalencije: | 22658;63916;63917;63918;161640; | Izradio prijedlog | Vesna Alić-Kostešić dipl.ing.stroj., 9.5.2012 |
|
+ | P:1.dr. sc. Sanja Morić predavačica A:dr. sc. Sanja Morić predavačica | Zaštita okoliša i kvaliteta života | 30+15 (15+0+0+0) (75) | 4 | 146753 | NE |
Šifra WEB/ISVU | 29189/146753 | ECTS | 4 | Akademska godina | 2023/2024 | Naziv | Zaštita okoliša i kvaliteta života | Status | 1. semestar - Stručni diplomski studij Elektrotehnika, izvanredna izvedba (Izvanredni diplomski elektrotehnika) - Izborni predmet1. semestar - Stručni diplomski studij Elektrotehnika, izvanredna izvedba (Izvanredni diplomski elektrotehnika) - Izborni predmet1. semestar - Stručni diplomski studij Elektrotehnika, izvanredna izvedba (Izvanredni diplomski elektrotehnika) - Izborni predmet1. semestar - Stručni diplomski studij Elektrotehnika (Redovni diplomski elektrotehnika) - Izborni predmet1. semestar - Stručni diplomski studij Elektrotehnika (Redovni diplomski elektrotehnika) - Izborni predmet1. semestar - Stručni diplomski studij Elektrotehnika (Redovni diplomski elektrotehnika) - Izborni predmet | Pripadnost | | Izvedba nastave | Predavanja + vježbe (auditorne+laboratorij+seminar+konstrukcijske) Samostalan rad | 30+15 (15+0+0+0) 75 | Izvođači | Predavanja:1. dr. sc. Sanja Morić predavačica Auditorne vježbe:dr. sc. Sanja Morić predavačica | Cilj predmeta | Upoznavanje međuovisnosti kvalitete života i zaštite okoliša primjenom projektnog pristupa u nastavi | Ishodi učenja: | 1. formulirati / oblikovati pojmove i trendove zaštite prirode i okoliša. Razina:6,7 2.usporediti načine zaštite okoliša u zaštićenim i ostalim područjima RH. Razina:6,7 3.analizirati utjecaj okoliša na kvalitetu života pojedinca (društva). Razina:6 4.razlikovati tradicionalni od suvremenog (održivog) razvoja okoliša. Razina:6 5.povezati značaj zaštite okoliša i njegovih sastavnica u postizanju (veće) kvalitete života. Razina:6,7
| Način izvođenja predavanja | Frontalna, ex cathedra Gost, predavač Analiza primjera, case studies Diskusija problema Pitanja - odgovori Seminar, izlaganje studenta s raspravom
| Način izvođenja auditornih vježbi | Grupno rješavanje zadanih problema Analiza literature na webu, knowledge mining Rasprave, brainstorming Radionica
| Sadržaj predavanja | 1.Uvodno upoznavanje s kolegijem i obvezama, 3h, Ishodi:1 2.Forma pisanja seminarskog rada, 4h, Ishodi:1 3.Održivi razvoj i kvaliteta života, 5h, Ishodi:2,3,4 4.Urbanizacija i klimatske promjene, 5h, Ishodi:4,5 5.Industrija poljoprivreda - okoliš, 5h, Ishodi:4,5 6.Gost predavač Okoliš i zdravlje, 3h, Ishodi:3,5 7.Zeleni projekti i inovacije, 5h, Ishodi:3 8.Nema nastave 9.Nema nastave 10.Nema nastave 11.Nema nastave 12.Nema nastave 13.Nema nastave 14.Nema nastave 15.Nema nastave
| Sadržaj auditornih vježbi | 1.Nema vježbi 2.Odabir teme seminarskog rada, 2h, Ishodi:1 3.Nema vježbi 4.Nema vježbi 5.Nema vježbi 6.Nema vježbi 7.Nema vježbi 8.Radionica 1 pisanje seminarskog rada, 4h, Ishodi:2,3 9.Radionica 2 pisanje seminarskog rada, 4h, Ishodi:4,5 10.Prezentacija seminarskog rada, 5h, Ishodi:5 11.Nema vježbi 12.Nema vježbi 13.Nema vježbi 14.Nema vježbi 15.Nema vježbi
| Materijalni uvjeti za izvedbu predmeta | Elementarni: predavaona, ploča, kreda... Bijela ploča sa flomasterima Projektor Potrošni materijal, navesti papiri (A0, A4, post it), flomasteri i sl.
| Ishodi | 6#7 | Literatura | Materijali s predavanja Dopunska literatura: 1. Nacionalna razvojna strategija Republike Hrvatske do 2030. godine 2. Zakon o zaštiti okoliša nn 80/13 3. Zakon o zaštiti prirode nn 80/13 4. 52 koraka prema zelenijem gradu, Europska komisija, Opća uprava za okoliš, Luxembourg, Ured za publikacije EU, 2018 5. Biološka raznolikost Hrvatske, ur: Jasminka Radović, Kristijan Čivić, Ramona Topić, Vida Posavec Vukelić, Državni zavod za zaštitu prirode Ministarstvo kulture RH, Zagreb 2009. 6. Crvena knjiga vaskularne flore RH, Kategorije EX, RE, CR, EN i VU, ur: Toni Nikolić i Jasenka Topić i Ministarstvo kulture, Državni zavod za zaštitu prirode, RH, 2005. 7. Small-scale aquaponic food production Integrated fish and plant farming, FAO Fisheries and aquaculture technical paper 589, Food and Agriculture Organization of the United Nations, Rome, 2014. | Uvjeti za potpis (obaveze studenta) | Redovitost pohađanja nastave - mjerena minimalnim prisustvom na 70% izvršenih provjera prisutnosti | Provjera znanja u semestru | Kontrolne točke provjere izrade seminarskog rada na vježbama | Način polaganja ispita nakon semestra | Seminarski rad | Praćenje rada studenta: | Aktivnost | ECTS | Pohađanje nastave () | 2 | Aktivnost u nastavi () | 1 | Seminarski rad () | 1 |
| Napomena | Iz ovog predmeta moguća je izrada završnog/diplomskog rada | Izradio prijedlog | dr. sc. Sanja Morić, predavačica, 2.6.2017 |
|