+ | P:1.dr.sc. Dalibor Gelo mag.ing.aedif. A:dr.sc. Dalibor Gelo mag.ing.aedif. K:dr.sc. Dalibor Gelo mag.ing.aedif. | Građevna statika | 15+30 (10+0+0+20) (75) | 4 | 163457 | NE |
Šifra WEB/ISVU
| 30424/163457
| ECTS
| 4
| Akademska godina
| 2024/2025
|
Naziv
| Građevna statika
|
Status
| 1. semestar - Stručni diplomski studij Graditeljstvo (Izvanredni diplomski graditeljstvo) - Obavezni predmet1. semestar - Stručni diplomski studij Graditeljstvo (Redovni diplomski graditeljstvo) - Obavezni predmet
|
Pripadnost
|
|
Izvedba nastave
| Predavanja + vježbe (auditorne+laboratorij+seminar+konstrukcijske) Samostalan rad
| 15+30 (10+0+0+20) 75
|
Izvođači
| Predavanja:1. dr.sc. Dalibor Gelo mag.ing.aedif. Auditorne vježbe:dr.sc. Dalibor Gelo mag.ing.aedif. Konstrukcijske vježbe:dr.sc. Dalibor Gelo mag.ing.aedif.
|
Cilj predmeta
| Upoznavanje s tehnikama numeričkog modeliranja statičkih sustava.
| Ishodi učenja: | 1.analizirati temeljne razlikama između linearne i nelinearne statike. Razina:6 2. ocijeniti pomake i rotacije promatrane točke nosača.. Razina:7 3.riješiti dva ili više puta statički neodređenih konstrukcija pomoću metode sila.. Razina:6 4.analizirati pojam matrice fleksibilnosti.. Razina:6 5. formulirati / oblikovati metodu pomaka i inženjersku metodu pomaka.. Razina:6,7 6. formulirati / oblikovati metodu konačnih elemenata.. Razina:6,7 7.analizirati pojam matrice krutosti.. Razina:6 8.analizirati pojam numeričke integracije pri numeričkom modeliranju.. Razina:6
| Način izvođenja predavanja | Frontalna, ex cathedra Analiza primjera, case studies Simulacije Modeliranje Pitanja - odgovori
| Način izvođenja auditornih vježbi | Grupno rješavanje zadanih problema Računalne simulacije
| Način izvođenja konstrukcijskih vježbi | Ostalo, upisati
| Sadržaj predavanja | 1.Ravnoteža, unutarnje sile, crtanje dijagrama unutarnjih sila, diferencijalni odnosi., 1h, Ishodi:1 2.Geometrijske i materijalne karakteristike, linearna i nelinearna teorija., 1h, Ishodi:1 3.Određivanje pomak i rotacija promatrane točke nosača., 1h, Ishodi:1,2 4.Metoda sila jednom statički neodređena sustav. , 1h, Ishodi:1,2 5.Metoda sila više puta statički neodređena sustav, matrica fleksibilnosti., 1h, Ishodi:1,2,3 6.Metoda pomaka, definiranje osnovnih elemenata., 1h, Ishodi:4 7.Primjena metode pomaka., 1h, Ishodi:4 8.Inženjerska metoda pomaka, usporedba s Metodom pomaka., 1h, Ishodi:4 9.Predaja prvog programa., 1h, Ishodi:1,2,3,4,5 10.Metoda konačnih elemenata, definiranje pojma konačni element, formiranje matrice krutosti za štapni element., 1h, Ishodi:6,7 11.Metoda konačnih elemenata, formiranje matrice krutosti pomoću deformacijskih krivulja., 1h, Ishodi:6,7 12.Metoda konačnih elemenata, kondenzacija matrice krutosti. , 1h, Ishodi:6,7 13.Metoda konačnih elemenata, matrice krutosti za plošne elemente., 1h, Ishodi:6,7 14.Iteracijski postupci pri rješavanju linearnih i nelinearnih numeričkih problema., 1h, Ishodi:8 15.Predaja drugog programa., 1h, Ishodi:6,7,8
| Sadržaj auditornih vježbi | 1.Rješavanje problema ravnoteža, određivanje unutarnjih sila, crtanje dijagrami unutarnjih sila., 2h, Ishodi:1 2.Crtanje dijagrama unutarnjih sila. , 2h, Ishodi:1 3.Određivanje pomak i rotacija promatrane točke nosača., 2h, Ishodi:1,2 4.Rješavanje numeričkih problema pomoću metode sila za jednom statički neodređene sustave., 2h, Ishodi:1,2 5.Rješavanje numeričkih problema pomoću metode sila za više puta statički neodređene sustave., 2h, Ishodi:1,2,3 6.Metoda pomaka, formiranje matrice krutosti. , 2h, Ishodi:4 7.Metoda pomaka, crtanje dijagrama unutarnjih sila. , 2h, Ishodi:3,4 8.Rješavanje numeričkih problema pomoću inženjerske metode pomaka., 2h, Ishodi:3,4,5 9.Predaja prvog programa, 2h, Ishodi:1,2,3,4,5 10.Metoda konačnih elemenata, formiranje globalne matrice krutosti., 2h, Ishodi:3,6,7 11.Metoda konačnih elemenata, formiranje matrice rotacija, transformacija matrice krutosti iz lokalnog u globalni sustav i iz globalnog u lokalni sustav., 2h, Ishodi:3,6,7 12.Metoda konačnih elemenata, rješavanje problema statičke kondenzacije matrice krutosti., 2h, Ishodi:3,6,7 13.Metoda konačnih elemenata, crtanje dijagrama unutarnjih sila., 2h, Ishodi:3,6,7 14.Metoda konačnih elemenata, upoznavanje sa softverom formiranim na temelju metode konačnih elemenata., 2h, Ishodi:3,8 15.Predaja drugog programa., 2h, Ishodi:5,6,7,8
| Sadržaj konstrukcijskih vježbi | 1.Nema vježbi. 2.Nema vježbi. 3.Nema vježbi. 4.Nema vježbi. 5.Nema vježbi. 6.Nema vježbi. 7.Nema vježbi. 8.Nema vježbi. 9.Nema vježbi. 10.Nema vježbi. 11.Nema vježbi. 12.Nema vježbi. 13.Nema vježbi. 14.Nema vježbi. 15.Nema vježbi.
| Materijalni uvjeti za izvedbu predmeta | Elementarni: predavaona, ploča, kreda... Bijela ploča sa flomasterima
| Ishodi | 6#7 | Literatura | 1. Bilješke s predavanja.
2. Werner - Inženjesko modeliranje 2 [22.05.18]
3. Jurica Sorić - Metoda konačnih elemenata | Uvjeti za potpis (obaveze studenta) | U semestru je moguće ostvariti 60 bodova.
1 kolokvij 30 bodova
2 kolokvij 30 bodova
Uvjeti za izlazak na ispit (potpis):
30 bodova od mogućih 60
prisustvo na nastavi
Dodatna provjera za studente koji ostvare između 15 i 30 bodova. Jedna provjera znanja za cijeli semestar (prvi ispitni rok). Maksimalno se može ostvariti 30 bodova.
| Provjera znanja u semestru | U semestru je moguće ostvariti 60 bodova.
1 kolokvij 30 bodova
2 kolokvij 30 bodova
Uvjeti za izlazak na ispit (potpis):
30 bodova od mogućih 60
prisustvo na nastavi
Dodatna provjera za studente koji ostvare između 15 i 30 bodova. Jedna provjera znanja za cijeli semestar (prvi ispitni rok). Maksimalno se može ostvariti 30 bodova.
| Način polaganja ispita nakon semestra | Ispit se sastoji od pismenog i usmenog dijela.
Pismeni 30 bodova
Usmeni 10 bodova.
Uvjeti za dobivanje ocjene:
Min 30 bodova kolokviji ili kolokviji + dodatna provjera znanja
15 bodova pismeni
5 bodova usmeni
prisustvo na nastavi
Ukupno je moguće ostvariti 100 bodova.
Ocjene:
Dovaljan (2) 50 do 64 boda
Dobar (3) 65 do 79 bodova
Vrlodobar (4) 80 do 89 bodova
Odličan (5) 90 do 100 bodova
| Praćenje rada studenta: | Aktivnost | ECTS | Pohađanje nastave () | 1 | Kontinuirana provjera znanja () | 1 | Pismeni ispit () | 1 | Usmeni ispit () | 1 |
| Napomena | Iz ovog predmeta moguća je izrada završnog/diplomskog rada | Izradio prijedlog | dr.sc. Dalibor Gelo mag.ing.aedif., 24.10.2016 | |
+ | P:1.doc.dr.sc. Mandi Orlić Bachler prof.struč.stud. P:2. Luka Marohnić P:4.dr. sc. Ivana Božić Dragun v. pred. A: Luka Marohnić A:doc.dr.sc. Mandi Orlić Bachler prof.struč.stud. | Matematika | 30+30 (30+0+0+0) (120) | 6 | 146685 | NE |
Šifra WEB/ISVU
| 30205/146685
| ECTS
| 6
| Akademska godina
| 2024/2025
|
Naziv
| Matematika
|
Status
| 1. semestar - Stručni diplomski studij Graditeljstvo (Izvanredni diplomski graditeljstvo) - Obavezni predmet1. semestar - Stručni diplomski studij Graditeljstvo (Redovni diplomski graditeljstvo) - Obavezni predmet
|
Pripadnost
|
|
Izvedba nastave
| Predavanja + vježbe (auditorne+laboratorij+seminar+konstrukcijske) Samostalan rad
| 30+30 (30+0+0+0) 120
|
Izvođači
| Predavanja:1. doc.dr.sc. Mandi Orlić Bachler prof.struč.stud. Predavanja:2. Luka Marohnić Predavanja:4. dr. sc. Ivana Božić Dragun v. pred. Auditorne vježbe: Luka Marohnić Auditorne vježbe:doc.dr.sc. Mandi Orlić Bachler prof.struč.stud.
|
Cilj predmeta
| stjecanje osnovnih znanja iz diferencijalnog i integralnog računa realnih funkcija više realnih varijabli
| Ishodi učenja: | 1.skicirati prirodne domene funkcija od dvije varijable. Razina:6 2.skicirati nivo-krivulje funkcija od dvije varijable. Razina:6 3.izračunati prve i druge parcijalne derivacije funkcija od dvije varijable. Razina:6 4. napisati jednadžbe tangencijalnih ravnina na grafove funkcija od dvije varijable. Razina:6,7 5. procijeniti pogreške u izračunavanju pomoću parcijalnih derivacija. Razina:6,7 6. klasificirati stacionarne točke funkcije od dvije varijable. Razina:6,7 7.riješiti probleme optimizacije pomoću lokalnih ekstrema. Razina:6 8.izračunati dvostruke integrale u Kartezijevim koordinatama. Razina:6 9.izračunati volumene i površine pomoću dvostrukih integrala. Razina:6 10.izračunati trostruke integrale u Kartezijevim koordinatama. Razina:6 11.izračunati dvostruke integrale u polarnim koordinatama. Razina:6 12.izračunati trostruke integrale u cilindričnim i sfernim koordinatama. Razina:6 13.izračunati mase i težišta pomoću višestrukih integrala. Razina:6
| Način izvođenja predavanja | Frontalna, ex cathedra Diskusija problema Pitanja - odgovori
| Način izvođenja auditornih vježbi | Grupno rješavanje zadanih problema
| Sadržaj predavanja | 1.Funkcije više varijabli, 2h, Ishodi:1 2.Grafičko predočavanje funkcija više varijabli, 2h, Ishodi:2 3.Parcijalne derivacije, 2h, Ishodi:3 4.Tangencijalna ravnina, 2h, Ishodi:4 5.Primjena parcijalnih derivacija u približnom računanju, 2h, Ishodi:5 6.Lokalni ekstremi funkcija više varijabli, 2h, Ishodi:6,7 7.Prvi kolokvij, 2h, Ishodi:1,2,3,4,5,6,7 8.Dvostruki integral, 2h, Ishodi:8 9.Primjena dvostrukih integrala u računanju volumena i površina, 2h, Ishodi:9 10.Trostruki integral, 2h, Ishodi:10 11.Dvostruki integrali u polarnim koordinatama, 2h, Ishodi:11 12.Trostruki integrali u cilindričnim i sfernim koordinatama, 2h, Ishodi:12 13.Primjene višestrukih integrala u fizici, 2h, Ishodi:13 14.Drugi kolokvij, 2h, Ishodi:8,9,10,11,12,13 15.Završni ispit, 2h, Ishodi:1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13
| Sadržaj auditornih vježbi | 1.Funkcije više varijabli, 2h, Ishodi:1 2.Grafičko predočavanje funkcija više varijabli, 2h, Ishodi:2 3.Parcijalne derivacije, 2h, Ishodi:3 4.Tangencijalna ravnina, 2h, Ishodi:4 5.Primjena parcijalnih derivacija u približnom računanju, 2h, Ishodi:5 6.Lokalni ekstremi funkcija više varijabli, 2h, Ishodi:6,7 7.Prvi kolokvij, 2h, Ishodi:1,2,3,4,5,6,7 8.Dvostruki integral, 2h, Ishodi:8 9.Primjena dvostrukih integrala u računanju volumena i površina, 2h, Ishodi:9 10.Trostruki integral, 2h, Ishodi:10 11.Dvostruki integrali u polarnim koordinatama, 2h, Ishodi:11 12.Trostruki integrali u cilindričnim i sfernim koordinatama, 2h, Ishodi:12 13.Primjene višestrukih integrala u fizici, 2h, Ishodi:13 14.Drugi kolokvij, 2h, Ishodi:8,9,10,11,12,13 15.Završni ispit, 2h, Ishodi:1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13
| Materijalni uvjeti za izvedbu predmeta | Elementarni: predavaona, ploča, kreda... Bijela ploča sa flomasterima Projektor
| Ishodi | 6#7 | Literatura | 1. S. Suljagić: Matematika II, skripta, 2000. http://www.grad.hr/nastava/matematika/
2. M. Orlić, T. Perkov: Repetitorij matematike za studente graditeljstva, TVZ, Zagreb, 2014.
Dopunska:
1. B. P. Demidovič i dr.: Zadaci i riješeni primjeri iz matematičke analize za tehničke fakultete, 7. ispravljeno izdanje, Golden marketing - Tehnička knjiga, Zagreb, 2003.
2. S. Kurepa: Matematička analiza I, Tehnička knjiga, Zagreb, 1970.
3. K. Singh: Engineering mathematics through applications, Palgrave Macmillan, 2003. | Uvjeti za potpis (obaveze studenta) | Prisutnost na najmanje 70% održanih predavanja. U slučaju prisutnosti na manje od 70% održanih predavanja zahtijevaju se valjana ispričnica i izrada obaveznoga seminarskoga rada.
| Provjera znanja u semestru | Tijekom semestra održat će se tri kolokvija. Prvi i drugi kolokvij sastoje se svaki od po 5 računskih zadataka, a treći kolokvij od 20 teorijskih pitanja. Računski zadatak boduje se s 0, 0.5 ili 1 bodom, a teorijsko pitanje s 0 ili 0.5 boda.
Ocjena računskih zadataka (prvog i drugog kolokvija) vrednuje se za ocjenu pismenog dijela ispita i vrijedi 70% konačne ocjene ispita. Ocjena trećeg kolokvija vrednuje se za ocjenu usmenog dijela ispita i vrijedi 30% konačne ocjene ispita. Ocjene pismenog i usmenog dijela ispita formiraju se prema sljedećoj skali:
50% - 62% dovoljan (2),
63% - 74% dobar (3),
75% - 89% vrlo dobar (4),
90% - 100% izvrstan (5),
Konačna ocjena ispita formira se na sljedeći način:
konačna ocjena = ocjena pismenog dijela ispita × 0,7 + ocjena usmenog dijela ispita × 0,3
Ispit je pložen ako su položena oba dijela, pismeni i usmeni dio. Onaj dio koji nije položen polaže se na ispitnim rokovima.
Tako dobivene ocjene vrijedi isključivo za tekuću akademsku godinu. Ako se u toku te akademske godine, tj. do ponovnog upisa kolegija, ne položi ispit, kolegij se mora ponovno upisati.
Napomena: U opravdanim slučajevima praktični kolokvij može biti održan putem LMS. | Način polaganja ispita nakon semestra | Polaganje ispita se sastoji od polaganja pismenog i usmenog dijela. Na pismenom dijelu polažu se računski zadaci, a na usmenom se odgovaraju teroijska pitanja (u pisanom obliku).
Ocjene pismenog i usmenog dijela ispita formiraju se prema sljedećoj skali:
50% - 62% dovoljan (2),
63% - 74% dobar (3),
75% - 89% vrlo dobar (4),
90% - 100% izvrstan (5),
Konačna ocjena ispita formira se na sljedeći način:
konačna ocjena = ocjena pismenog dijela ispita × 0,7 + ocjena usmenog dijela ispita × 0,3
Napomena: U opravdanim slučajevima praktični ispit može biti održan putem LMS.
| Praćenje rada studenta: | Aktivnost | ECTS | Kontinuirana provjera znanja () | 2 | Pismeni ispit () | 2 | Usmeni ispit () | 2 |
| Napomena | Iz ovog predmeta nije moguća izrada završnog/diplomskog rada | Izradio prijedlog | dr.sc. Mandi Orlić Bachler, 25.3.2025. | |
+ | P:1.mr.sc. Donka Wurth v. predavač P: Olga Štajdohar-Pađen S: Martina Huljev mag.ing.aedif. S:mr.sc. Donka Wurth v. predavač K: Martina Huljev mag.ing.aedif. K:mr.sc. Donka Wurth v. predavač | Upravljanje kvalitetom | 30+15 (0+0+2+13) (75) | 4 | 163451 | NE |
Šifra WEB/ISVU
| 30423/163451
| ECTS
| 4
| Akademska godina
| 2024/2025
|
Naziv
| Upravljanje kvalitetom
|
Status
| 1. semestar - Stručni diplomski studij Graditeljstvo (Izvanredni diplomski graditeljstvo) - Obavezni predmet1. semestar - Stručni diplomski studij Graditeljstvo (Redovni diplomski graditeljstvo) - Obavezni predmet
|
Pripadnost
|
|
Izvedba nastave
| Predavanja + vježbe (auditorne+laboratorij+seminar+konstrukcijske) Samostalan rad
| 30+15 (0+0+2+13) 75
|
Izvođači
| Predavanja:1. mr.sc. Donka Wurth v. predavač Predavanja: Olga Štajdohar-Pađen Seminarske vježbe: Martina Huljev mag.ing.aedif. Seminarske vježbe:mr.sc. Donka Wurth v. predavač Konstrukcijske vježbe: Martina Huljev mag.ing.aedif. Konstrukcijske vježbe:mr.sc. Donka Wurth v. predavač
|
Cilj predmeta
| Stjecanje potrebnih znanja iz područja upravljanja kvalitetom
| Ishodi učenja: | 1. odabrati alate upravljanja kvalitetom za rješavanje problema u vlastitom okruženju. Razina:7 2. formulirati / oblikovati metode upravljanja kvalitetom u pojedinim fazama ciklusa građevinskog projekta.. Razina:6,7 3. usporediti odgovarajuće statističke metode kod analize kvalitete. Razina:6,7 4. preporučiti poboljšanja kvalitete prema načelima upravljanja kvalitete prema ISO ili nekim modelima izvrsnosti. Razina:7 5. planirati izbjegavanje ljudskih grešaka, tehničkih, slučajnih, svjesnih, grešaka uslijed loše komunikacije. Razina:6,7 6. predložiti popravne i preventivne radnje za procese u vlastitom okruženju. Razina:6,7 7. poduprijeti zahtjeve na kvalitetu zakonima u području tehničkog zakonodavstva, Eurokodom 1990 i propisima u graditeljstvu. Razina:7 8.analizirati tijek kontrole kvalitete u fazi izvođenja građevinskog projekta ograničene složenosti.. Razina:6
| Način izvođenja predavanja | Frontalna, ex cathedra Gost, predavač Analiza primjera, case studies Diskusija problema Pitanja - odgovori Seminar, izlaganje studenta s raspravom Izlaganje domaćih zadaća Gradivo se izlaže uključujući studente aktivno gdje je god moguće. Obilno se koriste fotografije, filmovi, crteži i dijagrami da bi se olakšalo razumijevanje. Minitestovima i zadaćama obraća se pažnja na pojedine cjeline i dorađuje gradivo.
| Način izvođenja seminarskih vježbi | Ostalo, upisati Seminar, izlaganje studenta s raspravom
| Način izvođenja konstrukcijskih vježbi | Grupno rješavanje zadanih problema Analiza klasične literature Analiza literature na webu, knowledge mining Pisanje eseja Rasprave, brainstorming Međusobno zadavanje i rješavanje problema Radionica Studenti u malim grupama obrađuju dobivene materijale, raspravljaju i prezentiraju pred ostalim studentima zaključke - prije svega primjenu naučenog na vlastiti posao ili na posao kakav bi željeli raditi.
| Sadržaj predavanja | 1.Uvod. Što je kvaliteta? Što je upravljanje kvalitetom?, 4h, Ishodi:1 2.Deming. Shewhart. Deming Prize. 5S. Ishikawa. Ishikawa dijagram. Pareto dijagram., 4h, Ishodi:1,2,3 3.Europske norme. Norme ISO. EFQM Excellence Model. Oslić. Juran., 4h, Ishodi:4 4.Juran - trilogija kvalitete. Poboljšanje kvalitete., 4h, Ishodi:5 5.Taguchi. Robust design. Crosby., 4h, Ishodi:5 6.Eurokod 1990., 4h, Ishodi:7 7.Upravljanje kvalitetom u graditeljstvu., 4h, Ishodi:7 8.Upravljanje kvalitetom u graditeljstvu., 2h, Ishodi:7 9. 10. 11. 12. 13. 14. 15.
| Sadržaj seminarskih vježbi | 1. 2. 3. 4. Izlaganje radova., 3h, Ishodi:1,2,3,4,5,6,7 5. 6. 7. 8. 9. 10. 11. 12. 13. 14. 15.
| Sadržaj konstrukcijskih vježbi | 1.Izrada Priručnika kontrole kvalitete laboratorija, 4h, Ishodi:1,4,5 2.Izrada plana kontrole za građevinske materijale, 4h, Ishodi:1,2,7 3.Ocjena sukladnosti građevinskih materijala, 4h, Ishodi:1,3,6,7 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10. 11. 12. 13. 14. 15.
| Materijalni uvjeti za izvedbu predmeta | Elementarni: predavaona, ploča, kreda... Bijela ploča sa flomasterima Projektor
| Ishodi | 6#7 | Literatura | Ivica Oslić. 2008. Kvaliteta i poslovna izvrsnost. Mep Consult d.o.o. Zagreb
Olga Štajdohar-Pađen. 2015. Plivati s ISO-om i ostati živ – Što je kvaliteta i kako njome upravljati u poslovnom i privatnom životu
AKTUALNI PROPISI U GRADITELJSTVU, http://www.mgipu.hr/default.aspx?id=3654
Preporučena dopunska literatura:
EUROKOD 1990
Dale, Barrie G.; Ton van der Wiele; Jos van Iwaarden. 1999, 2003, 2007. Managing Quality. Blackwell Publishing.
Androić, Boris; Dujmović, Darko; Džeba, Ivica. 2003. Inženjerstvo pouzdanosti 1, I.A. Projektiranje
Juran, Joseph Moses; Frank M. Gryna. 1993, 1999. Planiranje i analiza kvalitete. MATE d.o.o. Zagreb, prijevod djela Quality Planning and Analysis. McGraw-Hill, Inc.
Thorpe, Brian; Peter Sumner. 2004. Quality Management In Construction. Gower.
Gulvanessian, Haig; Calgaro, J.A.; Holicky, Milan. 2002. Designers' Guide to EN 1990 Eurocode: Basis of Structural Design, Thomas Telford
| Uvjeti za potpis (obaveze studenta) | prisustvo predavanjima (75%)
seminarske i konstrukcijske vježbe (80%)
2 kolokvija | Provjera znanja u semestru | aktivnost na satu i prisustvo (40)
2 testa s po 30 bodova (ukupno 60).
| Način polaganja ispita nakon semestra | Pismeni ispit: uvjet za prolaz je 60 od mogućih 100 bodova. | Praćenje rada studenta: | Aktivnost | ECTS | Pismeni ispit () | 2 | Aktivnost u nastavi () | 2 |
| Napomena | Iz ovog predmeta moguća je izrada završnog/diplomskog rada | ISVU ekvivalencije: | 146688; | Izradio prijedlog | mr.sc. Donka Würth, v.pred. 28.09.2022. | |
+ | P:1.doc.dr.sc. Mandi Orlić Bachler prof.struč.stud. P:3.dr. sc. Ivana Božić Dragun v. pred. A:dr. sc. Reni Banov v. pred. A:doc.dr.sc. Mandi Orlić Bachler prof.struč.stud. L:doc.dr.sc. Mandi Orlić Bachler prof.struč.stud. | Vjerojatnost i statistika | 15+15 (13+2+0+0) (90) | 4 | 163444 | NE |
Šifra WEB/ISVU
| 30421/163444
| ECTS
| 4
| Akademska godina
| 2024/2025
|
Naziv
| Vjerojatnost i statistika
|
Status
| 1. semestar - Stručni diplomski studij Graditeljstvo (Izvanredni diplomski graditeljstvo) - Obavezni predmet1. semestar - Stručni diplomski studij Graditeljstvo (Redovni diplomski graditeljstvo) - Obavezni predmet
|
Pripadnost
|
|
Izvedba nastave
| Predavanja + vježbe (auditorne+laboratorij+seminar+konstrukcijske) Samostalan rad
| 15+15 (13+2+0+0) 90
|
Izvođači
| Predavanja:1. doc.dr.sc. Mandi Orlić Bachler prof.struč.stud. Predavanja:3. dr. sc. Ivana Božić Dragun v. pred. Auditorne vježbe:dr. sc. Reni Banov v. pred. Auditorne vježbe:doc.dr.sc. Mandi Orlić Bachler prof.struč.stud. Laboratorijske vježbe:doc.dr.sc. Mandi Orlić Bachler prof.struč.stud.
|
Cilj predmeta
| stjecanje osnovnih znanja o vjerojatnosti i statističkoj obradi podataka
| Ishodi učenja: | 1.izračunati vjerojatnosti događaja koristeći klasičnu definiciju vjerojatnosti. Razina:6 2.izračunati vjerojatnost zbroja događaja. Razina:6 3.izračunati uvjetnu i totalnu vjerojatnost. Razina:6 4.izračunati geometrijsku vjerojatnost. Razina:6 5.izračunati očekivanje, varijancu i standardnu devijaciju diskretnih slučajnih varijabli. Razina:6 6.razlikovati diskretne i kontinuirane slučajne varijable. Razina:6 7.izračunati vjerojatnosti događaja u normalnoj razdiobi. Razina:6 8.razlikovati populaciju i uzorak. Razina:6 9.skicirati histograme i poligone frekvencija. Razina:6 10.izračunati aritmetičku sredinu uzorka i korigiranu varijancu. Razina:6 11.izračunati intervalnu procjenu očekivanja. Razina:6 12.izračunati intervalnu procjenu varijance. Razina:6 13.zaključiti o prihvaćanju ili odbacivanju hipoteze o očekivanju. Razina:6,7 14.izračunati pravac linearne regresije, Pearsonov i Spearmanov koeficijent korelacije. Razina:6
| Način izvođenja predavanja | Frontalna, ex cathedra
| Način izvođenja auditornih vježbi | Grupno rješavanje zadanih problema
| Način izvođenja laboratorijskih vježbi | Laboratorijske s laboratorijskom opremom
| Sadržaj predavanja | 1.Klasična definicija vjerojatnosti, 1h, Ishodi:1 2.Operacije među događajima, 1h, Ishodi:2 3.Uvjetna i totalna vjerojatnost, 1h, Ishodi:3 4.Geometrijska vjerojatnost, 1h, Ishodi:4 5.Diskretne slučajne varijable, 1h, Ishodi:5 6.Kontinuirane slučajne varijable, 1h, Ishodi:6,7 7.Prvi kolokvij, 1h, Ishodi:1,2,3,4,5,6,7 8.Statistička populacija i slučajni uzorak, 1h, Ishodi:8 9.Grafičko prikazivanje statističkih podataka, 1h, Ishodi:9 10.Procjenitelji, 1h, Ishodi:10 11.Intervalne procjene očekivanja, 1h, Ishodi:11 12.Intervalne procjene varijance, 1h, Ishodi:12 13.Testiranje hipoteza, 1h, Ishodi:13 14.Linearna regresija, 1h, Ishodi:14 15.Drugi kolokvij, 1h, Ishodi:8,9,10,11,12,13,14
| Sadržaj auditornih vježbi | 1.Klasična definicija vjerojatnosti, 1h, Ishodi:1 2.Operacije među događajima, 1h, Ishodi:2 3.Uvjetna i totalna vjerojatnost, 1h, Ishodi:3 4.Geometrijska vjerojatnost, 1h, Ishodi:4 5.Diskretne slučajne varijable, 1h, Ishodi:5 6.Kontinuirane slučajne varijable, 1h, Ishodi:6,7 7.Prvi kolokvij, 1h, Ishodi:1,2,3,4,5,6,7 8.Statistička populacija i slučajni uzorak, 1h, Ishodi:8 9.Grafičko prikazivanje statističkih podataka, 1h, Ishodi:9 10.Procjenitelji, 1h, Ishodi:10,11,12 11.Testiranje hipoteza, 1h, Ishodi:13 12.Linearna regresija, 1h, Ishodi:14 13.- 14.- 15.Drugi kolokvij, 1h, Ishodi:8,9,10,11,12,13,14
| Sadržaj laboratorijskih vježbi | 1.- 2.- 3.- 4.- 5.- 6.- 7.- 8.- 9.- 10.- 11.- 12.- 13.Primjena računala u statistici, 1h, Ishodi:9,10,11,12,14 14.Testiranje hipoteza, 1h, Ishodi:13 15.-
| Materijalni uvjeti za izvedbu predmeta | Elementarni: predavaona, ploča, kreda... Računalni laboratorij opće namjene Bijela ploča sa flomasterima Projektor
| Ishodi | 6#7 | Literatura | 1. S. Suljagić: Vjerojatnost i statistika, skripta, 2003. http://nastava.tvz.hr/ssuljagic/
2. M. Orlić, T. Perkov: Repetitorij matematike za studente graditeljstva, TVZ, Zagreb, 2014.
3. B. Kovačić, L. Marohnić, M. Orlić Bachler, TVZ, Zagreb, 2023.
4. M. Orlić Bachler, I. Volarić: Onove računalnog programa Maxima, TVZ, Zagreb, 2020.
Dopunska:
1. Ž. Pauše, Vjerojatnost, Školska knjiga, Zagreb, 1974.
2. I. Pavlić, Statistička teorija i primjena, Tehnička knjiga, Zagreb, 1971.
3. K. Singh: Engineering mathematics through applications, Palgrave Macmillan, 2003.
| Uvjeti za potpis (obaveze studenta) | Prisutnost na najmanje 70% održanih predavanja. U slučaju prisutnosti na manje od 70% održanih predavanja zahtijevaju se valjana ispričnica i izrada obaveznoga seminarskoga rada. | Provjera znanja u semestru | Na kraju održane nastave održat će se kolokvij s računskim zadacima i kolokvij s teorijskim pitanjima. Ocjena dobivena putem kolokvija s računskim zadacima priznaje se kao ocjena pismenog dijala ispita i vrijedi 70% konačne ocjene ispita. Ocjena dobivena putem kolokvija s teorijskim pitanjima priznaje se kao ocjena usmenog dijala ispita i vrijedi 30% konačne ocjene ispita. Kolokvij s računskim zadacima sastoji se od 5 računskih zadataka, a kolokvij s teorijskim pitanjima sastoji se od 20 teorijskih pitanja. Računski zadatak boduje se s 0, 0.5 ili 1 bodom, a teorijsko pitanje s 0 ili 0.5 boda.
Ocjene pismenog i usmenog dijela ispita formiraju se prema sljedećoj skali:
50% - 62% dovoljan (2),
63% - 74% dobar (3),
75% - 89% vrlo dobar (4),
90% - 100% izvrstan (5),
Konačna ocjena ispita formira se na sljedeći način:
konačna ocjena = ocjena pismenog dijela ispita × 0,7 + ocjena usmenog dijela ispita × 0,3
Ispit je pložen ako su položena oba dijela, pismeni i usmeni dio (odnosno oba kolokvija). Onaj dio koji nije položen polaže se na ispitnim rokovima.
Tako dobivene ocjene vrijede isključivo za tekuću akademsku godinu. Ako se u toku te akademske godine, tj. do ponovnog upisa kolegija, ne položi ispit, kolegij se mora ponovno upisati.
Napomena: U opravdanim slučajevima praktični kolokvij može biti održan putem LMS.
| Način polaganja ispita nakon semestra | Polaganje ispita se sastoji od polaganja pismenog i usmenog dijela. Na pismenom dijelu polažu se računski zadaci, a na usmenom se odgovaraju teroijska pitanja (u pisanom obliku).
Ocjene pismenog i usmenog dijela ispita formiraju se prema sljedećoj skali:
50% - 62% dovoljan (2),
63% - 74% dobar (3),
75% - 89% vrlo dobar (4),
90% - 100% izvrstan (5),
Konačna ocjena ispita formira se na sljedeći način:
konačna ocjena = ocjena pismenog dijela ispita × 0,7 + ocjena usmenog dijela ispita × 0,3
Napomena: U opravdanim slučajevima praktični ispit može biti održan putem LMS. | Praćenje rada studenta: | Aktivnost | ECTS | Kontinuirana provjera znanja () | 1 | Pismeni ispit () | 1 | Usmeni ispit () | 2 |
| Napomena | Iz ovog predmeta nije moguća izrada završnog/diplomskog rada | ISVU ekvivalencije: | 146686; | Izradio prijedlog | dr.sc. Mandi Orlić Bachler, 25.3.2025. | |
+ | P:mr.sc. Časlav Dunović , viši predavač P:doc.dr.sc. Mariela Sjekavica Klepo v.pred. A:mr.sc. Časlav Dunović , viši predavač A:doc.dr.sc. Mariela Sjekavica Klepo v.pred. S:mr.sc. Časlav Dunović , viši predavač S:doc.dr.sc. Mariela Sjekavica Klepo v.pred. | Vođenje projekata | 30+15 (4+0+11+0) (75) | 4 | 163450 | NE |
Šifra WEB/ISVU
| 30422/163450
| ECTS
| 4
| Akademska godina
| 2024/2025
|
Naziv
| Vođenje projekata
|
Status
| 1. semestar - Stručni diplomski studij Graditeljstvo (Izvanredni diplomski graditeljstvo) - Obavezni predmet1. semestar - Stručni diplomski studij Graditeljstvo (Redovni diplomski graditeljstvo) - Obavezni predmet
|
Pripadnost
|
|
Izvedba nastave
| Predavanja + vježbe (auditorne+laboratorij+seminar+konstrukcijske) Samostalan rad
| 30+15 (4+0+11+0) 75
|
Izvođači
| Predavanja:mr.sc. Časlav Dunović , viši predavač Predavanja:doc.dr.sc. Mariela Sjekavica Klepo v.pred. Auditorne vježbe:mr.sc. Časlav Dunović , viši predavač Auditorne vježbe:doc.dr.sc. Mariela Sjekavica Klepo v.pred. Seminarske vježbe:mr.sc. Časlav Dunović , viši predavač Seminarske vježbe:doc.dr.sc. Mariela Sjekavica Klepo v.pred.
|
Cilj predmeta
| Savladati osnovne elemente za upravljanje poslovnim, proizvodnim i uslužnim procesima, koji se mogu projektno promatrati.
| Ishodi učenja: | 1.formulirati / oblikovati koncepciju vođenja projekta u uvjetima neizvjesnosti i ograničenja u vremenu i resursima. Razina:6,7 2.odabrati kompetentan tim za provedbu projekta. Razina:7 3.osmisliti optimalnu organizacijsku struktur za provedbu projekta. Razina:6,7 4.planirati vrijeme i resurse za provedbu projekta. Razina:6,7 5.predvidjeti ciljeve i rezultate provedbe projekta u uvjetima neizvjesnosti. Razina:6,7 6.pripremiti zadatke za projektni tim. Razina:6,7 7.procijeniti rizike u projektu. Razina:6,7 8.rasporediti uloge, zadaće, dužnosti i odgovornosti svakog člana projektnog tima. Razina:6,7 9.upravljati projektom za ostvarenje ciljeva u okviru zadanog opsega u stalno promjenjivim uvjetima. Razina:6,7 10.voditi projektni tim u provedbi projekta. Razina:6,7
| Način izvođenja predavanja | Frontalna, ex cathedra Analiza primjera, case studies Diskusija problema Pitanja - odgovori Ostalo, upisati Cijelo gradivo izlaže se tako da nastavnik uz svoja izlaganja na ploči koristi crteže, tablice i dijagrame kako bi se olakšalo razumjevanje predmeta. Sve ovo može biti na folijama ili u SW programu Power Point-u.
| Način izvođenja auditornih vježbi | Grupno rješavanje zadanih problema Rasprave, brainstorming Ostalo, upisati Zadaci se rješavaju na ploči iz svake obrađene teme. Nakon objašnjenog i riješenog prvog zadatka iz određene teme studentima se zadaje sljedeći iz iste teme i pušta ih se da ga sami rješavaju uz asistenciju nastavnika koji ih obilazi i pomaže pri rješavanju. Korištenjem BK tehnike izradi se sa studentima jedan manji projekt.
| Način izvođenja seminarskih vježbi | Grupno rješavanje zadanih problema Rasprave, brainstorming
| Sadržaj predavanja | 1.Što je projekt ?, 2h, Ishodi:1,2,3,8 2.Osnovne značajke i faze projekta, 2h, Ishodi:1,2,3,4,7,8 3.Nepouzdanost projekta, 1h, Ishodi:1,2,5,7,8 Struktura projekta, 1h, Ishodi:1,3,5,6,7 4.Priprema i izrada planova projekta, 2h, Ishodi:1,6,9,10 5.Troškovi projekta i tok informacija, 2h, Ishodi:1,6,9,10 6.Vođenje projekata-Project Manager, 2h, Ishodi:1,2,6,7,8,9,10 7.Organizacijska rješenja, 1h, Ishodi:1,2,3,6,8 Potrebna znanja-alati, kao što su PERT, CPM, PD, Microsoft Project i Transplan, 1h, Ishodi:1,4 8.Potrebna znanja-alati, kao što su PERT, CPM, PD, Microsoft Project i Transplan, 2h, Ishodi:1,4 9.Potrebna znanja-alati, kao što su PERT, CPM, PD, Microsoft Project i Transplan, 2h, Ishodi:1,4 10.Potrebna znanja-alati, kao što su PERT, CPM, PD, Microsoft Project i Transplan, 2h, Ishodi:1,4 11.Potrebna znanja-alati, kao što su PERT, CPM, PD, Microsoft Project i Transplan, 2h, Ishodi:1,4 12.Potrebna znanja-alati, kao što su PERT, CPM, PD, Microsoft Project i Transplan, 2h, Ishodi:1,4 13.Potrebna znanja-alati, kao što su PERT, CPM, PD, Microsoft Project i Transplan, 2h, Ishodi:1,4 14.Optimalizacija izvedenih planova, 1h, Ishodi:1,5,7 Postupci izrade planova projekta, 1h, Ishodi:1,4,5,7,9,10 15.Blok kartična tehnika za izradu planova projekata, 2h, Ishodi:1,5,6,9,10
| Sadržaj auditornih vježbi | 1.Crtanje strukture mrežnog dijagrama strelica, 1h, Ishodi:1,2,3,4 2.Proračun naprijed-natrag (CPM i PERT), 1h, Ishodi:1,2,3,4 3.Proračun naprijed-natrag (CPM i PERT), 1h, Ishodi:1,2,3,4 4.Određivanje zračnosti događaja i vremenskih rezervi, 1h, Ishodi:1,2,3,4 5.Crtanje PD i proračun mreže, fiksni termini i preklapanja, 1h, Ishodi:1,2,3,4 6.Crtanje PD i proračun mreže, fiksni termini i preklapanja, 1h, Ishodi:1,2,3,4 7.Crtanje PD i proračun mreže, fiksni termini i preklapanja, 1h, Ishodi:1,2,3,4 8.Crtanje mreže u vremenskom dijagramu, 1h, Ishodi:1,2,3,4 9.Crtanje mreže u vremenskom dijagramu, 1h, Ishodi:1,2,3,4 10.Izrada mreže BK tehnikom, 1h, Ishodi:1,2,4 11.Izrada mreže BK tehnikom, 1h, Ishodi:1,2,3,4 12.nema nastave, 1h 13.nema nastave, 1h 14.nema nastave, 1h 15.nema nastave, 1h
| Sadržaj seminarskih vježbi | 1.nema nastave, 1h 2.nema nastave, 1h 3.nema nastave, 1h 4.nema nastave, 1h 5.nema nastave, 1h 6.nema nastave, 1h 7.nema nastave, 1h 8.nema nastave, 1h 9.nema nastave, 1h 10.nema nastave, 1h 11.nema nastave, 1h 12.Izrada seminarskog rada, uz prezentaciju rada pred grupom studenata., 1h, Ishodi:1,2,3,4,5,6,7,8,9,10 13.Izrada seminarskog rada, uz prezentaciju rada pred grupom studenata., 1h, Ishodi:1,2,3,4,5,6,7,8,9,10 14.Izrada seminarskog rada, uz prezentaciju rada pred grupom studenata., 1h, Ishodi:1,2,3,4,5,6,7,8,9,10 15.Izrada seminarskog rada, uz prezentaciju rada pred grupom studenata., 1h, Ishodi:1,2,3,4,5,6,7,8,9,10
| Materijalni uvjeti za izvedbu predmeta | Elementarni: predavaona, ploča, kreda... Bijela ploča sa flomasterima Projektor Video oprema
| Ishodi | 6#7 | Literatura | 1. Čala,I; i ostali autori: Inženjerski priručnik, dio 4, poglavlja 6. Planiranje i praćenje proizvodnje, Školska knjiga, Zagreb, 2002.
2. Vila, A; Štajdl, B; Čala, I; Karabajić, I: Metode planiranja proizvodnje, Informator, Zagreb, 1982.
3. Vila, A; Leicher, Z: Planiranje proizvodnje i kontrola rokova, Informator, 3. izdanje, Zagreb 1983.
4. Schroeder, Roger,G: Upravljanje proizvodnjom, Mate, Zagreb, 1999.
5. Bilješke koje nastavnik priprema za nastavu
1. Čala, I: «Stupnjevito planiranje», izlaganje na savjetovanju «Upravljanje proizvodnjom», CDI Zagreb, Briuni, 1989.
2. Dilworth,J.B.: Operations Management, Mc Grow Hill, inc., New York, 1995.
3. Schonberger,R.J., Knod, M.E.: Operations Management, Irwin, 1994.
4. Majstorović, V.: «Upravljanje Proizvodnjom i projektima» (Production and Project Management), Nakladnici Sveučilište u Mostaru i DAAAM International Vienna, Mostar-Wien 2001. | Uvjeti za potpis (obaveze studenta) | Uredno pohađanje nastave, postignutih najmanje 25% bodova na kolokvijima, uredno izrađen programa | Provjera znanja u semestru | Redovitost pohađanja#8#15#50$Kolokvij, teorijska pitanja#2#50#50$Programski zadatak#1#35#100$ | Način polaganja ispita nakon semestra | Pismeni ispit#1#50#50$Usmeni ispit#1#50#50$ | Praćenje rada studenta: | Aktivnost | ECTS | Projekt () | 2 | Pismeni ispit () | 2 |
| Napomena | Iz ovog predmeta nije moguća izrada završnog/diplomskog rada | ISVU ekvivalencije: | 146687; | Izradio prijedlog | mr.sc. Časlav Dunović , viši predavač, 14.6.2012 | |