+ | P: Vesna Alić-Kostešić dipl.ing.stroj. A: Vesna Alić-Kostešić dipl.ing.stroj. | Korištenje i upravljanje informacijskih sustava - EUCIP | 45+15 (15+0+0+0) (90) | 5 | 130908 | NE |
Šifra WEB/ISVU | 29076/130908 | ECTS | 5 | Akademska godina | 2023/2024 | Naziv | Korištenje i upravljanje informacijskih sustava - EUCIP | Status | 1. semestar - Stručni diplomski studij Informatika, izvanredna izvedba (Izvanredni diplomski informatika) - Izborni predmet1. semestar - Stručni diplomski studij Informatika, izvanredna izvedba (smjer računarstvo) (Izvanredni diplomski informatika (smjer računarstvo)) - Izborni predmet1. semestar - Stručni diplomski studij Informatika (Redovni diplomski informatika) - Izborni predmet1. semestar - Stručni diplomski studij Informatika (smjer računarstvo) (Redovni diplomski informatika (smjer računarstvo)) - Izborni predmet | Pripadnost | Područje tehničkih znanosti 2.11. Strojarstvo Stručni predmet (Katedra za aplikativne sustave) | Izvedba nastave | Predavanja + vježbe (auditorne+laboratorij+seminar+konstrukcijske) Samostalan rad | 45+15 (15+0+0+0) 90 | Izvođači | Predavanja: Vesna Alić-Kostešić dipl.ing.stroj. Auditorne vježbe: Vesna Alić-Kostešić dipl.ing.stroj. | Cilj predmeta | Stjecanje temeljnih znanja potrebnih u procesu planiranja, korištenja i upravljanja informacijskih sustava | Ishodi učenja: | 1.klasificirati organizacijsku strukturu i informacijski sustav koji podržava njeno poslovanje. Razina:6,7 2.opravdati pojedinu funkciju informacijskog sustava obzirom na dio poslovanja koje podržava. Razina:7 3.valorizirati vrijednost informacijskog sustava na osnovi ključnih pokazatelja poslovanja. Razina:7 4.poduprijeti razvoj informacijskog sustava organizacije u skladu s trendovima na polju komercijalnog poslovanja i marketinga. Razina:7 5.prezentirati metode i tehnike koje služe provjeri kvalitete planiranog informacijskog sustava. Razina:6,7 6. formulirati / oblikovati faze IT projekta. Razina:6,7 7.voditi dijalog sa zainteresiranimstranama,osobito ukoliko je uključeno ne informatičko osoblje. Razina:6,7 8.poduprijeti organizaciju u odlukama vezanim na etička i pravna pitanja vezana na informacijske tehnologije. Razina:7 9.protumačiti osnovne odredbe Zakona o obveznim odnosima, Zakona o trgovačkim društvima. Razina: 10.riješiti osnovne pravne probleme. Razina:6 11.skicirati osnovne ugovore iz poslovanja. Razina:6 12.upotrijebiti pravila o ponašanju u poslovnom okruženju. Razina:
| Uključenost ishoda učenja u ishodima studija: | 1.1.OPĆI Služiti se stranim jezikom u literaturi i svakodnevnoj stručnoj komunikaciji. : 10h od 150h 1.3.OPĆI Koristiti tehnike, vještine i suvremene alate neophodne za inženjersku praksu.: 10h od 150h 1.5.OPĆI Identificirati, modelirati i rješavati inženjerske probleme.: 10h od 150h 2.1.OSOBNE Znanje o suvremenim pitanjima struke i društva.: 10h od 150h 2.3.OSOBNE Etički i moralni pristup radu.: 10h od 150h 2.4.OSOBNE Kritička evaluacija argumenata, pretpostavki i podataka u cilju stvaranja mišljenja i pridonošenja rješenju problema.: 10h od 150h 2.7.OSOBNE Predstavljanje informacija, ideja, problema i rješenja stručnoj i općoj publici.: 10h od 150h 2.8.OSOBNE Komunikacijske vještine u okviru struke te s klijentima, na hrvatskom i engleskom jeziku.: 10h od 150h 2.11.OSOBNE Otvorenost za nova znanja, iskustva i kulturne okolnosti.: 10h od 150h 3.1.SPECINF Razumijevati mjesto i ulogu IT u kontekstu organizacije, menedžmenta i poslovnih procesa.: 50h od 150h 3.3.SPECINF Povezati relevantne specifične discipline kao što su informacijsko-računarsko inženjerstvo i tehnologije u poslovnom okruženju: 10h od 150h | Način izvođenja predavanja | Frontalna, ex cathedra Analiza primjera, case studies Diskusija problema Frontalno, usmeno izlaganje ilustrirano prezentacijama rješenja iz prakse, primjerima, te uz primjenu suvremene prezentacijske tehnologije. Koristi se multimedijalni nastavni materijal projekcijom na platnu te dostupan polaznicima i putem Interneta.
| Način izvođenja auditornih vježbi | Grupno rješavanje zadanih problema Rasprave, brainstorming Računalne simulacije Upoznavanja s procesima i alatima važnim za donošenje strateških odluka, a pomoću opreme za prezentaciju LCD projektor i računalo
| Sadržaj predavanja | 1.Organizacije i korištenje IT-om, 2h, Ishodi:1,2 2.Organizacije i korištenje IT-om, 2h, Ishodi:1,2 3. Upravljanje informacijskim tehnologija, 2h, Ishodi:3,4 4.Mjerenje vrijednosti IT, 2h, Ishodi:5,6 5.kolokvij, 2h, Ishodi:1,2,3,4,5,6 6.Globalna umrežena ekonomija , 2h, Ishodi:7 7.Globalna umrežena ekonomija , 2h, Ishodi:7 8.Upravljanje projektima, 2h, Ishodi:8,9 9.Upravljanje projektima, 2h, Ishodi:8,9 10.Upravljanje projektima, 2h, Ishodi:8,9 11.Suradnja i komunikacija, 2h, Ishodi:10 12.Suradnja i komunikacija, 2h, Ishodi:10 13. Pravna i etička pitanja, 2h, Ishodi:11,12 14. Pravna i etička pitanja, 2h, Ishodi:11,12 15.kolokvij, 2h, Ishodi:7,8,9,10,11,12
| Sadržaj auditornih vježbi | 1.Informacijski sustavi za menagement, 1h, Ishodi:1 2.Informacijski sustavi za menagement, 1h, Ishodi:1 3.Tipične IT funkcije i tipovi tehnologija, 1h, Ishodi:2,3 4.Tipične IT funkcije i tipovi tehnologija, 1h, Ishodi:2,3 5.Poslovni planovi i studije izvedivosti, 1h, Ishodi:4,5 6.Poslovni planovi i studije izvedivosti, 1h, Ishodi:4,5 7.Korištenje osnovnih upravljačkih sustava - CRM, SCM, ERP, 1h, Ishodi:6 8.Korištenje osnovnih upravljačkih sustava - CRM, SCM, ERP, 1h, Ishodi:6 9.Osnovne tehnike upravljanja projektima, 1h, Ishodi:7 10.Osnovne tehnike upravljanja projektima, 1h, Ishodi:7 11.Komunikacijski modeli, 1h, Ishodi:8 12.Umijeće prezentiranja, 1h, Ishodi:9 13.Autorsko pravo i posebne odredbe za računalne programe , 1h, Ishodi:10 14.Primjeri ugovora o licenci softvera, 1h, Ishodi:11 15.Upravljanje inovacijama u IT, 1h, Ishodi:12
| Materijalni uvjeti za izvedbu predmeta | Elementarni: predavaona, ploča, kreda... Računalni laboratorij opće namjene Projektor
| Ishodi | 7#6 | Literatura | 1. EUCIP CORE LEVEL COURSE MATERIAL: P. Schgoer, R Brambilla, F. Amarilli: The All-Round IT Professional, Plan Knowelegde Area: Use and Management of Information Systems, ICS Skills, Dublin 2005., | Uvjeti za potpis (obaveze studenta) | položen 1 kolokvij | Provjera znanja u semestru | Kolokvij, teorijska pitanja#2#100#60$ | Način polaganja ispita nakon semestra | Pismeni ispit#1#100#60$ | Praćenje rada studenta: | Aktivnost | ECTS | Kontinuirana provjera znanja () | 3 | Pismeni ispit () | 2 |
| Napomena | Iz ovog predmeta moguća je izrada završnog/diplomskog rada | Izradio prijedlog | Vesna Alić-Kostešić dipl.ing.stroj., 9.5.2012 |
|
+ | P:1.izv. prof. dr. sc. Petar Jandrić prof. v. šk. A:izv. prof. dr. sc. Petar Jandrić prof. v. šk. | Motivacija i timski rad | 30+30 (30+0+0+0) (90) | 5 | 130906 | NE |
Šifra WEB/ISVU | 29074/130906 | ECTS | 5 | Akademska godina | 2023/2024 | Naziv | Motivacija i timski rad | Status | 1. semestar - Stručni diplomski studij Informatika, izvanredna izvedba (Izvanredni diplomski informatika) - Izborni predmet1. semestar - Stručni diplomski studij Informatika, izvanredna izvedba (smjer računarstvo) (Izvanredni diplomski informatika (smjer računarstvo)) - Izborni predmet1. semestar - Stručni diplomski studij Informatika (Redovni diplomski informatika) - Izborni predmet1. semestar - Stručni diplomski studij Informatika (smjer računarstvo) (Redovni diplomski informatika (smjer računarstvo)) - Izborni predmet | Pripadnost | Područje društvenih znanosti 5.04. Informacijske i komunikacijske znanosti Društveni predmet (Katedra za aplikativne sustave) | Izvedba nastave | Predavanja + vježbe (auditorne+laboratorij+seminar+konstrukcijske) Samostalan rad | 30+30 (30+0+0+0) 90 | Izvođači | Predavanja:1. izv. prof. dr. sc. Petar Jandrić prof. v. šk. Auditorne vježbe:izv. prof. dr. sc. Petar Jandrić prof. v. šk. | Cilj predmeta | Osvještavanje i razumijevanje osnova uspješne komunikacije i usvajanje tehnika i vještina potrebnih za uspješnu komunikaciju s pojedincima, u grupi i s publikom. Kolegij promiče humanističke vrijednosti, kao što su međusobna odgovornost, prava na uključenost i prihvaćenost, slobodno izražavanje i uvažavanje, tolerancija različitosti. | Ishodi učenja: | 1.formulirati osnove uspješne komunikacije. Razina:6,7 2.identificirati prepreke za uspješnu komunikaciju, razumijevanje sukoba, osnovna svojstva grupnih procesa i pravila javnog prezentiranja. Razina:6 3.klasificirati tehnike i vještine potrebne za uspješnu komunikaciju s pojedincima, u grupi i s publikom. Razina:6,7 4.osmisliti jasno izražavanje i aktivno slušanje te davati povratne informacije uz uvažavanje. Razina:6,7 5.riješiti komunikacijske probleme i sukobe . Razina:6 6.prezentirati različte poslovne planove, probleme i rješenja . Razina:6,7 7.procijeniti utjecaj spolnih stavova na rad s osobama istog ili suprotnog spola. Razina:6,7 8.usporediti međukulturalne razlike u svrhu uspješnije komunikacije s pripadnicima različitih kultura. Razina:6,7 9.oblikovati uloge i funkcije voditelja usmjerene na socio-emocionalne odnose članova i ostvarivanje individualnih i grupnih ciljeva. Razina:6 10. razviti humanističke vrijednosti kao što su međusobna odgovornost, prava na uključenost i prihvaćenost, slobodno izražavanje i uvažavanje, tolerancija različitosti. Razina:6,7
| Način izvođenja predavanja | Frontalna, ex cathedra Gost, predavač Analiza primjera, case studies Diskusija problema Pitanja - odgovori Seminar, izlaganje studenta s raspravom Izlaganje domaćih zadaća
| Način izvođenja auditornih vježbi | Analiza klasične literature Analiza literature na webu, knowledge mining Pisanje eseja Rasprave, brainstorming igranje uloga, rad u paru, rad u malim grupama, rasprava, prezentacija publici, evaluacija i samoevaluacija
| Sadržaj predavanja | 1.Komunikacijski proces (1)., 2h, Ishodi:1,10 2.Komunikacijski proces (2)., 2h, Ishodi:1,3,10 3.Verbalna komunikacija., 2h, Ishodi:2,3,4,10 4.Neverbalna komunikacija., 2h, Ishodi:2,3,10 5.Osnove feminizma., 2h, Ishodi:7,8,10 6.Utjecaj spolnih stavova na rad s osobama istog ili suprotnog spola., 2h, Ishodi:7,8,10 7.Osnove multikulturalizma., 2h, Ishodi:7,8,10 8.Međukulturalne razlike - uspješnija komunikacija s pripadnicima različitih kultura., 2h, Ishodi:7,8,10 9.Negativni i pozitivni aspekti sukoba., 2h, Ishodi:3,4,5,10 10.Konstruktivna i destruktivna interakcija i komunikacija., 2h, Ishodi:3,4,5,10 11.Komunikacija u maloj grupi., 2h, Ishodi:3,4,5,10 12.Komunikacija u velikoj grupi., 2h, Ishodi:3,4,5,10 13.Specifičnosti grupne strukture i procesa., 2h, Ishodi:3,4,5,9,10 14.Javna prezentacija (1), 2h, Ishodi:3,4,5,9,10 15.Javna prezentacija (2), 2h, Ishodi:3,4,5,8,9,10
| Sadržaj auditornih vježbi | 1.Razlika između tima i radne skupine., 6h, Ishodi:1,2,5 2.Sastavljanje tima., 6h, Ishodi:1,2,5,8 3.Planiranje timskog projekta. , 6h, Ishodi:1,2,3,4,5,6,7,8,9,10 4.Stvaranje timskih normi. , 6h, Ishodi:1,2,9,10 5.Stilovi vođenja., 6h, Ishodi:1,4,9,10 6.Nema nastave 7.Nema nastave 8.Nema nastave 9.Nema nastave 10.Nema nastave 11.Nema nastave 12.Nema nastave 13.Nema nastave 14.Nema nastave 15.Nema nastave
| Materijalni uvjeti za izvedbu predmeta | Elementarni: predavaona, ploča, kreda... Bijela ploča sa flomasterima Projektor Stolice i stolovi ne smiju biti pričvršćeni za tlo.
| Ishodi | 7#6 | Literatura | Pearson, J. C., Spitzberg, B. H. (1990). Interpersonal communication: concepts, components and contexts. Dubuque: Wm. C. Brown Publishers. Egan, G. (1977). You and me: the skills of communicating and relating to others. Monterey: Brooks/Cole Publishing Company. Bolton, R. (1986). People skills. New York: Touchstone. Fisher, R., Ury, W., Patton, B. (2003). Kako do DA: do dogovora pregovorom, a ne predajom. Zagreb: Neretva. Lucas, S. E. (1998). The art of public speaking. New York: McGraw-Hill. Van Emden, J. I Becker, L. (2004). Presentation skills for students. London: Palgrave Macmillan. Stewart, J. (Ed.) (1999). Bridges, not walls: a book about interpersonal communication. McGraw-Hill. Holliday, A., Hyde, M. I Kullman, J. (2004). Intercultural communication. London: Routledge
| Uvjeti za potpis (obaveze studenta) | Pohađanje minimalno 50% predavanja i vježbi. | Provjera znanja u semestru | Redovitost pohađanja#10#10#50$Kolokvij, teorijska pitanja#3#90#50$ | Način polaganja ispita nakon semestra | Usmeni ispit#1#100#50$ | Praćenje rada studenta: | Aktivnost | ECTS | Usmeni ispit () | 5 |
| Napomena | Iz ovog predmeta moguća je izrada završnog/diplomskog rada | Izradio prijedlog | Dr.sc. Petar Jandrić prof., 30.5.2012 |
|
+ | P:1.dr.sc. Ljiljana Matuško Antonić dipl.iur. A:dr.sc. Ljiljana Matuško Antonić dipl.iur. | Poslovna etika i pravo | 30+15 (15+0+0+0) (105) | 5 | 200529 | NE |
Šifra WEB/ISVU | 29723/200529 | ECTS | 5 | Akademska godina | 2023/2024 | Naziv | Poslovna etika i pravo | Status | 1. semestar - Stručni diplomski studij Informatika, izvanredna izvedba (Izvanredni diplomski informatika) - Izborni predmet1. semestar - Stručni diplomski studij Informatika, izvanredna izvedba (smjer računarstvo) (Izvanredni diplomski informatika (smjer računarstvo)) - Izborni predmet1. semestar - Stručni diplomski studij Informatika (Redovni diplomski informatika) - Izborni predmet1. semestar - Stručni diplomski studij Informatika (smjer računarstvo) (Redovni diplomski informatika (smjer računarstvo)) - Izborni predmet | Pripadnost | Područje društvenih znanosti 5.02. Pravo Društveni predmet (Katedra za zajedničke predmete, katedra za ekonomiju) | Izvedba nastave | Predavanja + vježbe (auditorne+laboratorij+seminar+konstrukcijske) Samostalan rad | 30+15 (15+0+0+0) 105 | Izvođači | Predavanja:1. dr.sc. Ljiljana Matuško Antonić dipl.iur. Auditorne vježbe:dr.sc. Ljiljana Matuško Antonić dipl.iur. | Cilj predmeta | Upoznati studente s teorijom upravljanja interesnim grupama, te upoznati studente s osnovama građanskog prava. | Ishodi učenja: | 1.normirati pojam morala i etike. Razina:6,7 2.prezentirati teoriju zainteresiranih strana. Razina:6,7 3.formulirati / oblikovati DOP u srcu poslovne strategije. Razina:6,7 4.izgraditi etičke teorije. Razina:6,7 5.formulirati / oblikovati okvir za razumijevanje etičkog donošenja odluka. Razina:6,7 6.normirati krakteristike OCD-a. Razina:6,7
| Način izvođenja predavanja | Analiza primjera, case studies Diskusija problema Pitanja - odgovori Klasična auditorna predavanja.
| Način izvođenja auditornih vježbi | Grupno rješavanje zadanih problema Rasprave, brainstorming Vježbe na kojima se trenira na primjerima iz realnog života primjenjuje sadržaj usvojen na predavanjima
| Sadržaj predavanja | 1.Uvod u građansko pravo, 2h, Ishodi:5 2.Načela građanskog prava, 2h, Ishodi:5 3.Subjekti i objekti građanskog prava, 2h, Ishodi:5 4.Uvod u obvezno pravo, 2h, Ishodi:5 5.Subjekti obveznog prava, 2h, Ishodi:5 6.Objekti obveznog prava, 2h, Ishodi:5 7.Pojačanje obveznopravnog odnosa, 2h, Ishodi:5 8.Kupoprodajni ugovor, Ugovor o djelu, 2h, Ishodi:5 9.Ugovor o građenju, 2h, Ishodi:5 10.Ugovor o kreditu, 2h, Ishodi:5 11.Ugovor o zastupanju, 2h, Ishodi:5 12.Prestanak obveznopravnog odnosa, 2h, Ishodi:5 13.Uvod u poslovnu etiku, načela, 2h, Ishodi:5 14.Konvencije o ljudskim pravima, 2h, Ishodi:5 15.Pravo na slobodu govora, rada, obiteljskog života , 2h, Ishodi:5
| Sadržaj auditornih vježbi | 1.Kupoprodajni ugovor , 2h, Ishodi:5 2.Odgovornost za nedostatke stvari, 2h, Ishodi:5 3.Zaštita privatnog života, 2h, Ishodi:5 4.Bankarska tajna, 2h, Ishodi:5 5.Odgovornost izvođača radova , 2h, Ishodi:5 6.Ništetni ugovori, 2h, Ishodi:5 7.Pobojni ugovori, 2h, Ishodi:5 8.Ugovor o djelu, 2h, Ishodi:5 9.Ugovor o građenju, 2h, Ishodi:5 10.Ugovor o kreditu, 2h, Ishodi:5 11.Ugovor o zastupanju, 2h, Ishodi:5 12.Raskid ugovora, 2h, Ishodi:5 13.Pravo kupca, 2h, Ishodi:5 14.Pravo na rad, 2h, Ishodi:5 15.Pregovori, 2h, Ishodi:5
| Materijalni uvjeti za izvedbu predmeta | Bijela ploča sa flomasterima Projektor
| Ishodi | 6#7 | Literatura | Hans Jonas, The Imperative of Responsibility, The University of Chicago Press Funky Business Kapital pleše samo s darovitima, Kjell A. Nordstrm Jonas Ridderstr#229;le (Differo) Etika u gospodarstvu : (religije, moral, poslovanje) / Tibor Karpati (Ekonomski fakultet u Osijeku) Business Ethics: Readings and Cases in Corporate Morality, / W. Michael Hoffman, Robert E Frederick, Mark Schwartz (McGraw-Hill Humanities) http://www.kurzweilai.net/ Građansko pravo: Martin Vedriš, Petar Klarić Stvarno pravo: Nikola Gavella, Tatjana Josipović, Igor Gliha, Vlado Belaj, Zlatan Stipković
| Uvjeti za potpis (obaveze studenta) | Broj bodova na kolokviju | Provjera znanja u semestru | Kolokvij#1#20#0$Usmena provjera znanja#1#80#0$ | Način polaganja ispita nakon semestra | Usmeni ispit#6#100#100$ | Praćenje rada studenta: | Aktivnost | ECTS | Pismeni ispit () | 3 | Pohađanje nastave () | 1 | Usmeni ispit () | 1 |
| Napomena | Iz ovog predmeta moguća je izrada završnog/diplomskog rada | ISVU ekvivalencije: | 22663;63931;63932;63933;132265;146750; | Izradio prijedlog | Ljiljana Matuško Antonić , 1.6.2012 |
|
+ | P: Maja Pauković dipl.oec. L: Maja Pauković dipl.oec. | Primjenjena statistika | 30+30 (0+30+0+0) (90) | 5 | 130904 | NE |
Šifra WEB/ISVU | 29073/130904 | ECTS | 5 | Akademska godina | 2023/2024 | Naziv | Primjenjena statistika | Status | 1. semestar - Stručni diplomski studij Informatika, izvanredna izvedba (Izvanredni diplomski informatika) - Izborni predmet1. semestar - Stručni diplomski studij Informatika, izvanredna izvedba (smjer računarstvo) (Izvanredni diplomski informatika (smjer računarstvo)) - Izborni predmet1. semestar - Stručni diplomski studij Informatika (Redovni diplomski informatika) - Izborni predmet1. semestar - Stručni diplomski studij Informatika (smjer računarstvo) (Redovni diplomski informatika (smjer računarstvo)) - Izborni predmet | Pripadnost | Područje društvenih znanosti 5.01. Ekonomija Stručni predmet (Katedra za zajedničke predmete, katedra za matematiku) | Izvedba nastave | Predavanja + vježbe (auditorne+laboratorij+seminar+konstrukcijske) Samostalan rad | 30+30 (0+30+0+0) 90 | Izvođači | Predavanja: Maja Pauković dipl.oec. Laboratorijske vježbe: Maja Pauković dipl.oec. | Cilj predmeta | Naučiti studente da misle probabilistički. Omogućiti statističku obradu podataka. | Ishodi učenja: | 1. usporediti razlike i ograničenja podataka u ovisnosti o mjernoj skali i distribuciji te razumijevanje parametara distribucija.. Razina:6,7 2.analizirati razlike između zavisnih i nezavisnih uzoraka; mogućnost prepoznavanja linearne veze između dvije kontinuirane varijable. Razina:6 3. formulirati / oblikovati bivarijantne podatke; definirati scatterplot; definirati razliku između linearne i nelinearne zavisnosti; prepoznati negativnu vezu iz scatterplota; definirati značenje Pearson korelacijskog koeficijenta; identificirati savršenu linearnu zavisnost; prepoznati nelinearnu asocijaciju dvije varijable. Razina:6,7 4. preispitati pretpostavke za provođenje linearne regresije te interpretacije regresijskih koeficijenata; metode najmanjih kvadrata. Razina:6,7 5.analizirati i razumijeti proporcije i frekvencije te kreiranje kontingencijskih tablica. Razina:6 6.formulirati višestruku regresiju; interpretacija koeficijenata u višestrukoj regresiji te komparaciju dva modela u višestrukoj regresiji. Razina:6,7 7. odabrati značajne varijable u regresijskom modelu; razumijevanje R2 koeficijenta konačnog modela. Razina:7 8. valorizirati pretpostavke za analizu varijance. Razina:7
| Način izvođenja predavanja | Frontalna, ex cathedra Analiza primjera, case studies Diskusija problema Pitanja - odgovori auditorna
| Način izvođenja laboratorijskih vježbi | Laboratorijske s laboratorijskom opremom Laboratorijske, simulacije na računalima Grupno rješavanje zadanih problema Međusobno zadavanje i rješavanje problema rad na računalu.
| Sadržaj predavanja | 1.Mjerne skale i neke distribucije slučajnih varijabli s parametrima koji ih određuju. Osnove transformacije varijabli, Z skor., 2h, Ishodi:1 2.Statističko zaključivanje o dva uzorka; usporedbe sredina i varijabiliteta. Testiranje razlike sredina dva uzorka zavisni i nezavisni uzorci., 4h, Ishodi:2 3.Mjere asocijacije između dvije varijable korelacija. Uvod u bivarijantne podatke i asocijacija (korelacija), 4h, Ishodi:3 4.Jednostavna linearna regresija - Uvod i pretpostavke za provođenje analize; testiranje homogenosti varijance, nezavisnosti opservacija; utjecajnih opservacija., 3h, Ishodi:4 kolokvij, 1h, Ishodi:1,2,3,4 5.Analiza ordinalnih i nominalnih varijabli. Analiza kontingencijke tablice - jačina asocijacije Hi kvadrat test kao zamjena za Fisherov točan test; relativan rizik i izgledi - Frekvencije i proporcije, 4h, Ishodi:5 6.Višestruka regresija. Procjena parametara metodom najmanjih kvadrata. Testiranje značajnosti koeficijenta regresije. Interval pouzdanosti regresijske analize., 4h, Ishodi:6 7.Evaluacija regresijskog modela. Analiza reziduala i utjecajne opservacije. Selekcija varijabli u konačnom modelu. Usporedba dva modela. R2, postotak objašnjenog varijabiliteta, značenje standardiziranih i nestandardiziranih koeficijenata regresije; Venn dijagram; standardna, sekvencionalna i stepwise regresija., 4h, Ishodi:7 8.Analiza varijance ANOVA. Testiranje pretpostavki. Welch ANOVA / regularna ANOVA. Jednofaktorska i višefektorska analiza varijance. Omjer varijanci F test., 4h, Ishodi:8 9.kolokvij, 1h, Ishodi:5,6,7,8 10.Nema predavanja 11.Nema predavanja 12.Nema predavanja 13.Nema predavanja 14.Nema predavanja 15.Nema predavanja
| Sadržaj laboratorijskih vježbi | 1.Praktični primjeri i zadaci iz sadržaja nastavne jedinice., 2h, Ishodi:1 2.Praktični primjeri i zadaci iz sadržaja nastavne jedinice., 4h, Ishodi:2 3.Praktični primjeri i zadaci iz sadržaja nastavne jedinice., 4h, Ishodi:3 4.Praktični primjeri i zadaci iz sadržaja nastavne jedinice., 4h, Ishodi:4 5.Praktični primjeri i zadaci iz sadržaja nastavne jedinice., 4h, Ishodi:5 6.Praktični primjeri i zadaci iz sadržaja nastavne jedinice., 4h, Ishodi:6 7.Praktični primjeri i zadaci iz sadržaja nastavne jedinice., 4h, Ishodi:7 8.Praktični primjeri i zadaci iz sadržaja nastavne jedinice., 4h, Ishodi:8 9.Nema vježbe 10.Nema vježbe 11.Nema vježbe 12.Nema vježbe 13.Nema vježbe 14.Nema vježbe 15.Nema vježbe
| Materijalni uvjeti za izvedbu predmeta | Elementarni: predavaona, ploča, kreda... Računalni laboratorij opće namjene Bijela ploča sa flomasterima Projektor
| Ishodi | 7#6 | Literatura | 1.M.Papić,Primijenjena statistika u MS Excelu, Naklada Zoro, Zagreb,978-953-298-037-0,2014 2.V.Bahovec, N.Erjavec, Uvod u ekonometrijsku analizu, Element, Zagreb,978-953-197-643-5,2009
| Uvjeti za potpis (obaveze studenta) | 50% prisutnosti na vježbama. | Provjera znanja u semestru | Kolokvij, numerički zadaci. Ocjenjivanje: 89%-100%; izvrstan 5 76%-88%; vrlo dobar 4 63%-75%; dobar 3 50%-62%; dovoljan 2 | Način polaganja ispita nakon semestra | Pismeni ispit, numerički zadaci. Ocjenjivanje: 89%-100%; izvrstan 5 76%-88%; vrlo dobar 4 63%-75%; dobar 3 50%-62%; dovoljan 2 | Praćenje rada studenta: | Aktivnost | ECTS | Pismeni ispit () | 3 | Pohađanje nastave () | 1 | Aktivnost u nastavi () | 1 |
| Napomena | Iz ovog predmeta nije moguća izrada završnog/diplomskog rada | Izradio prijedlog | Maja Pauković, 20.5.2022. |
|
+ | P:1. Goran Sirovatka dipl. ing., viši predavač A: Andor Gužvanj A: Goran Sirovatka dipl. ing., viši predavač A: Domagoj Tuličić L: Andor Gužvanj L: Goran Sirovatka dipl. ing., viši predavač L: Domagoj Tuličić | Programiranje u računalnim matematičkim alatima | 0+45 (15+30+0+0) (105) | 5 | 200518 | NE |
Šifra WEB/ISVU | 29722/200518 | ECTS | 5 | Akademska godina | 2023/2024 | Naziv | Programiranje u računalnim matematičkim alatima | Status | 1. semestar - Stručni diplomski studij Informatika, izvanredna izvedba (Izvanredni diplomski informatika) - Izborni predmet1. semestar - Stručni diplomski studij Informatika, izvanredna izvedba (smjer računarstvo) (Izvanredni diplomski informatika (smjer računarstvo)) - Izborni predmet1. semestar - Stručni diplomski studij Informatika (Redovni diplomski informatika) - Izborni predmet1. semestar - Stručni diplomski studij Informatika (smjer računarstvo) (Redovni diplomski informatika (smjer računarstvo)) - Izborni predmet | Pripadnost | Područje tehničkih znanosti 2.03. Elektrotehnika Stručni predmet (Katedra za programsko inženjerstvo) | Izvedba nastave | Predavanja + vježbe (auditorne+laboratorij+seminar+konstrukcijske) Samostalan rad | 0+45 (15+30+0+0) 105 | Izvođači | Predavanja:1. Goran Sirovatka dipl. ing., viši predavač Auditorne vježbe: Andor Gužvanj Auditorne vježbe: Goran Sirovatka dipl. ing., viši predavač Auditorne vježbe: Domagoj Tuličić Laboratorijske vježbe: Andor Gužvanj Laboratorijske vježbe: Goran Sirovatka dipl. ing., viši predavač Laboratorijske vježbe: Domagoj Tuličić | Cilj predmeta | Stjecanje osnovnih vještina u programiranju s pogodno odabranim računalnim matematičkim alatom | Ishodi učenja: | 1. predvidjeti predvidjeti razlike i sličnosti programiranja u programskom jeziku visoke razine i skriptima i jezicima koji se prevode u strojni kod. . Razina:6,7 2. razviti izračunati vrijednosti izraza s različitim tipovima podataka, numerički, ne numerički. Operacije s Varijablama Razina. Razina:6,7 3. kreirati Kombinirati mogućnosti rješavanja problema s skalarima, vektorima i matricama. Razina:6,7 4. odabrati .Primjena algoritama ulaz izlaz, skripte . Razina:7 5. kreirati Kreirati strukture podataka i rad sa strukturama. Razina:6,7 6. napisati . napisati program koristeći simboličku matematiku i varijablama, i rad s njima u danom alatu. Razina:6,7 7. osmisliti Osmislite rješenja koristeći objektno programiranje objekti, klase i grafika . Razina:6,7
| Način izvođenja auditornih vježbi | Laboratorijske, simulacije na računalima Grupno rješavanje zadanih problema Analiza klasične literature Rasprave, brainstorming Računalne simulacije
| Način izvođenja laboratorijskih vježbi | Laboratorijske, simulacije na računalima Računalne simulacije Ostalo, upisati Rapberry pi b+
| Sadržaj auditornih vježbi | 1.Osnove rada sa MATLAB-om, 1h, Ishodi:1 2.Numeričke i nenumeričke varijable, 1h, Ishodi:1,2 3.Skalari, vektori i matrice, 1h, Ishodi:2,3 4.Operacije s varijablama, 1h, Ishodi:1,2,3 5.Algoritmi, skripte, ulaz izlaz, 1h, Ishodi:2,3,4 6.Kontrolne strukture i strukture za ponavljanje, 1h, Ishodi:3,4,5 7.Strukture podataka i rad s strukturama, 1h, Ishodi:4,5,6 8.rekapitulacija i rad na primjerima , 1h, Ishodi:4,5,6,7 9.Simbolička matematika simboličke varijable, 1h, Ishodi:4,5,6,7 10.Rad s simboličkim varijablama, 1h, Ishodi:4,5,6,7 11.Objekti klase, 1h, Ishodi:4,5,6,7 12.Objektno programiranje , 1h, Ishodi:5,6,7 13.Objekti i grafika, 1h, Ishodi:5,6,7 14.Programiranje grafičkih objekata, 1h, Ishodi:5,6,7 15.rekapitulacija i rad na primjerima , 1h, Ishodi:4,5,6,7
| Sadržaj laboratorijskih vježbi | 1.Osnove rada sa MATLAB-om, 2h, Ishodi:1,2,3 2.Numeričke i nenumeričke varijable, 2h, Ishodi:1,2,3 3.Skalari, vektori i matrice, 2h, Ishodi:1,2,3 4.Operacije s varijablama, 2h, Ishodi:2,3,4 5.Algoritmi, skripte, ulaz izlaz, 2h, Ishodi:2,3,4 6.Kontrolne strukture i strukture za ponavljanje, 2h, Ishodi:2,3,4 7.Strukture podataka i rad s strukturama, 2h, Ishodi:3,4 8.Kolokvij 1 , 2h, Ishodi:1,2,3,4 9.Simbolička matematika simboličke varijable, 2h, Ishodi:4,5,6,7 10.Rad s simboličkim varijablama, 2h, Ishodi:4,5,6,7 11.Objekti klase, 2h, Ishodi:5,6,7 12.Objektno programiranje , 2h, Ishodi:4,5,6,7 13.Objekti i grafika, 2h, Ishodi:5,6,7 14.Programiranje grafičkih objekata, 2h, Ishodi:5,6,7 15.Kolokvij 2, 2h, Ishodi:4,5,6,7
| Materijalni uvjeti za izvedbu predmeta | Računalni laboratorij opće namjene Bijela ploča sa flomasterima Projektor Potrošni materijal, navesti Posebna oprema, navesti Rapberry pi B+
| Ishodi | 6#7 | Literatura | Obavezna: 1. Stormy Attaway, Matlab A Practical Introduction to Programming and Problem Solving, Butterwonh-Heinemann 2017 2. Mikhailov, Eugeniy E- Programming with MATLAB for Scientists : A Beginners Introduction CRC 2018 3. J. Michael Fitzpatrick, kos Ldeczi -Computer Programming with MATLAB, Fitzle,2014
Izborna: 1. Csar Prez Lpez - MATLAB Graphical Programming, Apress 2014 2. Andy H. Register , A Guide to MATLAB Object-Oriented Programming, Chapman Hall/CRC :, SCITECH Pub, 2007
| Uvjeti za potpis (obaveze studenta) | Odrađene sve laboratorijske vježbe. | Provjera znanja u semestru | 1. kolokvij:
eliminatoran; prag za prolaz: 50% od ukupnoga mogućega broja bodova;
2. kolokvij:
eliminatoran; prag za prolaz: 50% od ukupnoga mogućega broja bodova.
Zaključna ocjena:
50% - 62% od ukupnoga broja bodova na obama kolokvijima = dovoljan (2) 63% - 74% od ukupnoga broja bodova na obama kolokvijima = dobar (3) 75% - 89% od ukupnoga broja bodova na obama kolokvijima = vrlo dobar (4) 90% - 100% od ukupnoga broja bodova na obama kolokvijima = izvrstan (5)
| Način polaganja ispita nakon semestra | Praktični ispiti:
4 ispitna termina; prag za prolaz: 50% od ukupnoga mogućega broja bodova.
Ocjene: Zaključna ocjena:
50% - 62% od ukupnoga broja bodova na obama kolokvijima = dovoljan (2) 63% - 74% od ukupnoga broja bodova na obama kolokvijima = dobar (3) 75% - 89% od ukupnoga broja bodova na obama kolokvijima = vrlo dobar (4) 90% - 100% od ukupnoga broja bodova na obama kolokvijima = izvrstan (5) | Praćenje rada studenta: | Aktivnost | ECTS | Pohađanje nastave () | 1 | Kontinuirana provjera znanja () | 2 | Praktični rad () | 2 |
| Napomena | Iz ovog predmeta moguća je izrada završnog/diplomskog rada | Izradio prijedlog | Prof. dr. sc. Miroslav Slamić profesor visoke škole, 14.6.2019 |
|
+ | P:1.Dr. sc. Aleksandar Stojanović v. pred. L:Dr. sc. Aleksandar Stojanović v. pred. | Programsko inženjerstvo i informacijski sustavi | 30+30 (0+30+0+0) (90) | 5 | 186735 | NE |
Šifra WEB/ISVU | 29669/186735 | ECTS | 5 | Akademska godina | 2023/2024 | Naziv | Programsko inženjerstvo i informacijski sustavi | Status | 1. semestar - Stručni diplomski studij Informatika, izvanredna izvedba (Izvanredni diplomski informatika) - Izborni predmet1. semestar - Stručni diplomski studij Informatika, izvanredna izvedba (smjer računarstvo) (Izvanredni diplomski informatika (smjer računarstvo)) - Izborni predmet1. semestar - Stručni diplomski studij Informatika (Redovni diplomski informatika) - Izborni predmet1. semestar - Stručni diplomski studij Informatika (smjer računarstvo) (Redovni diplomski informatika (smjer računarstvo)) - Izborni predmet | Pripadnost | Područje tehničkih znanosti 2.09. Računarstvo Stručni predmet (Katedra za programsko inženjerstvo) | Izvedba nastave | Predavanja + vježbe (auditorne+laboratorij+seminar+konstrukcijske) Samostalan rad | 30+30 (0+30+0+0) 90 | Izvođači | Predavanja:1. Dr. sc. Aleksandar Stojanović v. pred. Laboratorijske vježbe:Dr. sc. Aleksandar Stojanović v. pred. | Cilj predmeta | Spoznati procese razvoja i primjene informacijskog sustava, s naglaskom na standardizirane metode za analizu i oblikovanje sustava, konstrukciju i održavanje programske podrške, te pripreme za implementaciju i njeno provođenje. | Ishodi učenja: | 1. formulirati / oblikovati objektno orijentirani dizajn programa. Razina:6,7 2. formulirati / oblikovati dokumentni model podataka. Razina:6,7 3. formulirati / oblikovati relacijski model podataka. Razina:6,7 4.identificirati osnovne pojmove, modele i oblike upravljanja vezane uz programsko inženjerstvo. Razina:6 5.prezentirati slijed procesa modela programskog inženjerstva. Razina:6,7 6.formulirati / oblikovati načine identifikacije i specifikacije zahtjeva za programskim sustavom. Razina:6,7 7.povezati područja i pristupe oblikovanju arhitekture programskog sustava. Razina:6,7
| Način izvođenja predavanja | Frontalna, ex cathedra Analiza primjera, case studies Demonstracije Modeliranje Diskusija problema Pitanja - odgovori
| Način izvođenja laboratorijskih vježbi | Laboratorijske s laboratorijskom opremom Grupno rješavanje zadanih problema Pisanje eseja Rasprave, brainstorming
| Sadržaj predavanja | 1.Modeliranje sustava upotrebom UML dijagrama, 2h, Ishodi:1 2.Modeliranje sustava upotrebom UML dijagrama, 2h, Ishodi:1 3.Objektni dizajn, 2h, Ishodi:2 4.Objektni dizajn, 2h, Ishodi:2 5.Modeliranje podataka u raznim modelima podataka, 2h, Ishodi:3 6.Modeliranje podataka u raznim modelima podataka, 2h, Ishodi:4 7.Arhitektura sustava i arhitektonski uzorci, 2h, Ishodi:4 8.Arhitektura sustava i arhitektonski uzorci, 2h, Ishodi:5 9.nema nastave, 2h, Ishodi:6 10.nema nastave, 2h, Ishodi:6 11.nema nastave, 2h, Ishodi:6 12.nema nastave, 2h, Ishodi:6 13.nema nastave, 2h, Ishodi:7 14.nema nastave, 2h, Ishodi:7 15.nema nastave, 2h, Ishodi:7
| Sadržaj laboratorijskih vježbi | 1.Vježbe 1, 2h, Ishodi:1 2.Vježbe 2, 2h, Ishodi:1 3.Vježbe 3, 2h, Ishodi:1 4.Vježbe 4, 2h, Ishodi:2 5.Vježbe 5, 2h, Ishodi:2 6.Vježbe 6, 2h, Ishodi:2 7.Vježbe 7, 2h, Ishodi:3,4 8.Vježbe 8, 2h, Ishodi:3,4 9.nema nastave, 2h, Ishodi:3 10.nema nastave, 2h, Ishodi:3 11.nema nastave, 2h, Ishodi:3 12.nema nastave, 2h, Ishodi:3 13.nema nastave, 2h, Ishodi:1,2,3 14.nema nastave, 2h, Ishodi:1,2,3 15.nema nastave, 2h, Ishodi:1,2,3
| Materijalni uvjeti za izvedbu predmeta | Elementarni: predavaona, ploča, kreda... Računalni laboratorij opće namjene Projektor
| Ishodi | 6#7 | Literatura | Obvezna: 1. Manger, R.: Softversko inženjerstvo, skripta, PMF-MO, 2013. Dopunska: 1. Sommerville Ian: Software Engineering, 9th Edition, Pearson, 2011. 2. R. S. Pressman: Software Engineering: A Practitioners Approach 6/e, McGraw-Hil, 2005
| Uvjeti za potpis (obaveze studenta) | 70% prisutnost na predavanjima 80% prisutnosti na laboratorijskim vježbama | Provjera znanja u semestru | Provjera napretka praktičnog rada na svakoj drugoj vježbi.
Ocjena Bodovi 250 - 69 370 - 79 480 - 89 590+
| Način polaganja ispita nakon semestra | Seminarski rad: 30 bodova Praktični zadaci: 70 bodova Usmeni ispit: po potrebi
Ocjena Bodovi 250 - 69 370 - 79 480 - 89 590+
Uvjet za ocjenu: potpis, vježbovni zadatak
| Praćenje rada studenta: | Aktivnost | ECTS | Praktični rad () | 3 | Seminarski rad () | 2 |
| Napomena | Iz ovog predmeta moguća je izrada završnog/diplomskog rada | Izradio prijedlog | dr. sc. Aleksandar Stojanović |
|
+ | P:mr. Alenka Poljičak dipl.oec., viši predavač A: Sanja Đonlić dipl. ing. stroj. (mag. ing. mech.) A:mr. Alenka Poljičak dipl.oec., viši predavač S: Sanja Đonlić dipl. ing. stroj. (mag. ing. mech.) S:mr. Alenka Poljičak dipl.oec., viši predavač | Upravljanje kvalitetom | 30+30 (15+0+15+0) (90) | 5 | 130907 | NE |
Šifra WEB/ISVU | 29075/130907 | ECTS | 5 | Akademska godina | 2023/2024 | Naziv | Upravljanje kvalitetom | Status | 1. semestar - Stručni diplomski studij Informatika, izvanredna izvedba (Izvanredni diplomski informatika) - Izborni predmet1. semestar - Stručni diplomski studij Informatika, izvanredna izvedba (smjer računarstvo) (Izvanredni diplomski informatika (smjer računarstvo)) - Izborni predmet1. semestar - Stručni diplomski studij Informatika (Redovni diplomski informatika) - Izborni predmet1. semestar - Stručni diplomski studij Informatika (smjer računarstvo) (Redovni diplomski informatika (smjer računarstvo)) - Izborni predmet | Pripadnost | Područje društvenih znanosti 5.01. Ekonomija Opći predmet (Katedra za zajedničke predmete, katedra za ekonomiju) | Izvedba nastave | Predavanja + vježbe (auditorne+laboratorij+seminar+konstrukcijske) Samostalan rad | 30+30 (15+0+15+0) 90 | Izvođači | Predavanja:mr. Alenka Poljičak dipl.oec., viši predavač Auditorne vježbe: Sanja Đonlić dipl. ing. stroj. (mag. ing. mech.) Auditorne vježbe:mr. Alenka Poljičak dipl.oec., viši predavač Seminarske vježbe: Sanja Đonlić dipl. ing. stroj. (mag. ing. mech.) Seminarske vježbe:mr. Alenka Poljičak dipl.oec., viši predavač | Cilj predmeta | Stjecanje osnovnih znanja iz područja upravljanja kvalitetom | Ishodi učenja: | 1.ocijeniti ispunjenje propisa i normi koje reguliraju kvalitetu proizvoda ili usluge. Razina:7 2.odabrati prikladan alat kvalitete za rješenje nesukladnosti procesa, proizvoda ili usluge. Razina:7 3.izmjeriti stupanj stabilnosti i varijabilnosti procesa. Razina:7 4.napisati izvještaj o poduzetim korektivnim ili preventivnim radnjama prema kupcu ili upravi. Razina:6,7 5.izgraditi sustav osiguranja kvalitete na modelu radne organizacije ili institucije. Razina:6,7 6.predložiti aktivnosti koje će uvesti poboljšanje u postojeće procese u organizaciji, povećati efikasnost i smanjiti troškove. Razina:6,7 7.upravljati sustavom kvalitete u izabranom modelu radne organizacije ili institucije. Razina:6,7 8.osmisliti dokumentirani postupak koji će opisati neki proces u modelu organizacije. Razina:6,7
| Uključenost ishoda učenja u ishodima studija: | 1.1.OPĆI Služiti se stranim jezikom u literaturi i svakodnevnoj stručnoj komunikaciji. : 30h od 150h 1.2.OPĆI Primijeniti znanje matematike i fizike na inženjerske probleme.: 30h od 150h 1.3.OPĆI Koristiti tehnike, vještine i suvremene alate neophodne za inženjersku praksu.: 50h od 150h 1.4.OPĆI Povezati inženjerske aktivnosti konstruiranja, proizvodnje i marketinga s potrebama korisnika proizvoda i usluge.: 70h od 150h 1.5.OPĆI Identificirati, modelirati i rješavati inženjerske probleme.: 50h od 150h 1.6.OPĆI Osmišljavati i provoditi pokuse, analizirati i interpretirati dobivene podatke.: 50h od 150h 2.1.OSOBNE Znanje o suvremenim pitanjima struke i društva.: 50h od 150h 2.2.OSOBNE Odgovornost, dosljednost, točnost, ažurnost.: 60h od 150h 2.3.OSOBNE Etički i moralni pristup radu.: 40h od 150h 2.4.OSOBNE Kritička evaluacija argumenata, pretpostavki i podataka u cilju stvaranja mišljenja i pridonošenja rješenju problema.: 50h od 150h 2.5.OSOBNE Spremnost za rad na terenu i u nestandardnim uvjetima.: 10h od 150h 2.6.OSOBNE Iskustva rada u projektnim timovima i industriji.: 50h od 150h 2.7.OSOBNE Predstavljanje informacija, ideja, problema i rješenja stručnoj i općoj publici.: 40h od 150h 2.8.OSOBNE Komunikacijske vještine u okviru struke te s klijentima, na hrvatskom i engleskom jeziku.: 40h od 150h 2.9.OSOBNE Profesionalna i ljudska osobnost.: 20h od 150h 2.10.OSOBNE Prilagodljivost novim tehnologijama i tehnikama kao dio procesa cjeloživotnog učenja.: 30h od 150h 2.11.OSOBNE Otvorenost za nova znanja, iskustva i kulturne okolnosti.: 30h od 150h 2.12.OSOBNE Fleksibilnost i prilagodljivost u iznalaženju tehničkih rješenja uz neupitno poštivanje temeljnih etičkih načela, pravnih normi i pravila struke.: 30h od 150h 3.1.SPECINF Razumijevati mjesto i ulogu IT u kontekstu organizacije, menedžmenta i poslovnih procesa.: 60h od 150h 3.2.SPECINF Razumijevati domenu inženjerstva i tehnologija sukladno stupnju obrazovanja: 40h od 150h 3.3.SPECINF Povezati relevantne specifične discipline kao što su informacijsko-računarsko inženjerstvo i tehnologije u poslovnom okruženju: 20h od 150h 3.4.SPECINF Upotrijebiti stečena znanja za samostalno usvajanje novih znanja: 30h od 150h 3.5.SPECINF Realizirati kritičko razmišljanje te logičko stvaranje mišljenja u poslovnim i inženjerskim procesima: 30h od 150h | Način izvođenja predavanja | Frontalna, ex cathedra Gost, predavač Analiza primjera, case studies Diskusija problema Seminar, izlaganje studenta s raspravom Ostalo, upisati Gradivo se izlaže uz maksimalno korištenje crteža, tablica i dijagrama da bi se olakšalo razumijevanje, ali se prikazuju i konkretni primjeri kroz fotografije i gotove materijale uvođenja normi u konkretnim poduzećima. Crtaju se procesi uvođenja sustava osiguranja, itd, a stalno se studente propitkuje kako bi oni što aktivnije sudjelovali u nastavi. Uz ploču potrebno je imati projektor
| Način izvođenja auditornih vježbi | Grupno rješavanje zadanih problema Rasprave, brainstorming Radionica Ostalo, upisati Zadaci se rješavaju na ploči iz svakog tematskog područja uz sudjelovanje studenata.
| Način izvođenja seminarskih vježbi | Analiza literature na webu, knowledge mining Rasprave, brainstorming Radionica Ostalo, upisati Student uz pomoć nastavnika bira primjer iz prakse kojega mora analizirati, obraditi i prezentirati pred kolegama
| Sadržaj predavanja | 1.Uvod u kolegij, ocjenjivanje opći pojmovi i definicije kvalitete, 4h, Ishodi:1,2,3,4,5,7,8 2.Sustavi normi, uvod u ISO 9001, Zahtjevi na sustav upravljanja , 4h, Ishodi:1,2,3,4,5,6,7,8 3.Prikupljnje i prikaz podataka, FMEA analiza, 3h, Ishodi:1,2,3,4,5,6,7,8 4.Kontrola i statistika procesa, 3h, Ishodi:1,2,3,4,5,6,7,8 5.Repeticija tema S1-S4, 1h, Ishodi:1,2,3,4,5,6,7,8 6.Kontrola kvalitete procesa, SWOT analiza, 5S, 4h, Ishodi:1,2,3,4,5,6,7,8 7.Metoda 6 sigma, 3h, Ishodi:1,2,3,4,5,6,7,8 8.Dizajn proizvoda, projektiranje, 3h, Ishodi:1,2,3,4,5,6,7,8 9.Metoda osam disciplina, 1h, Ishodi:1,2,3,4,5,6,7,8 10.Kvaliteta u nabavi, 3h, Ishodi:1,2,3,4,5,6,7,8 11.Repeticija tema S5-S9, 1h, Ishodi:1,2,3,4,5,6,7,8 12.Nema nastave 13.Nema nastave 14.Nema nastave 15.Nema nastave
| Sadržaj auditornih vježbi | 1.Procesi razvoja i proizvodnje, FMEA analiza, 2h, Ishodi:1,2,3,4,5,6,7,8 2.Xsr-R karta, analiza procesa proizvodnje, 2h, Ishodi:1,2,3,4,5,6,7,8 3.Ključni pokazatelji učinka, 2h, Ishodi:1,2,3,4,5,6,7,8 4.Planovi kvalitete, 2h, Ishodi:1,2,3,4,5,6,7,8 5.8D metoda, Interni auditi, 2h, Ishodi:1,2,3,4,5,6,7,8 6.Prezentacije seminarskih radova, 2h, Ishodi:1,2,3,4,5,6,7 7.Nema nastave 8.Nema nastave 9.Nema nastave 10.Nema nastave 11.Nema nastave 12.Nema nastave 13.Nema nastave 14.Nema nastave 15.Nema nastave
| Sadržaj seminarskih vježbi | 1.Konzultacije, vježbe, 1h, Ishodi:1,2,3,4,5,6,7,8 2.Konzultacije, vježbe, 1h, Ishodi:1,2,3,4,5,6,7,8 3.Konzultacije, vježbe, 1h, Ishodi:1,2,3,4,5,6,7,8 4.Nema nastave 5.Nema nastave 6.Nema nastave 7.Nema nastave 8.Nema nastave 9.Nema nastave 10.Nema nastave 11.Nema nastave 12.Nema nastave 13.Nema nastave 14.Nema nastave 15.Nema nastave
| Materijalni uvjeti za izvedbu predmeta | Elementarni: predavaona, ploča, kreda... Bijela ploča sa flomasterima Projektor
| Ishodi | 7#6 | Literatura | Bilješke koje nastavnik priprema za nastavu J.M.Juran, Quality Control Handbook, McGraw-Hill, New York, 1989. Juran, Joseph Moses; Frank M. Gryna. 1993, 1999, Planiranje i analiza kvalitete. MATE d.o.o. Zagreb E.L.Grant, R.S.Leavenworth, Statistical Quality Control, McGraw-Hill, New York, 1988.
Lazibat, Tonči, 2009, Upravljanje kvalitetom, Znanstv. knjiga, Zagreb. Oslić, Ivica, 2008, Kvaliteta i poslovna izvrsnost, MEP Consult, Zagreb Štajdohar-Pađen, Olga, 2009, Plivati s ISO-m i ostati živ, Kigen, Zagreb | Uvjeti za potpis (obaveze studenta) | predan seminarski rad i ocjenjen sa najmanje 8 boda | Provjera znanja u semestru | Redovitost pohađanja#3#0#0$Kolokvij, teorijska pitanja#2#35#0$Seminarski rad#1#15#8$Domaće zadaće#5#3#0$ | Način polaganja ispita nakon semestra | Pismeni ispit#1#0#50$Usmeni ispit#1#0#0$Seminarski rad#1#0#0$ | Praćenje rada studenta: | Aktivnost | ECTS | Pohađanje nastave () | 1 | Seminarski rad () | 1 | Pismeni ispit () | 3 |
| Napomena | Iz ovog predmeta moguća je izrada završnog/diplomskog rada | Izradio prijedlog | dr.sc. Ljubivoj Cvitaš dipl.ing., 1.6.2015 |
|